Ga naar inhoud


uw klimaat


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat

"Zelfs als we morgen als wereldbevolking geen CO2 meer uitstoten, dan stijgt de temperatuur nog decennialang door. Dat komt door het enorme overschot aan CO2 dat is opgebouwd. We moeten al die uitgestoten CO2 terugbrengen naar de aarde. Dat kan bijvoorbeeld door het planten van bomen, die fungeren als grote stofzuigers van CO2. Maar het tempo van de netto ontbossing ligt wereldwijd op veertig voetbalvelden per minuut."

BRON

een interview op NU.nl van de bekende en gerespecteerde klimato loog

 

dat is echt uw erfenis aan UW kinderen

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze planeet moet naar de vaantjes, geen ontkomen meer aan, al die predikers kunnen niet op tegen het massieve geldgewin dat ten koste gaat van moeder aarde, zielig en triest maar de realiteit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter lering en vermaak.

https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

Kijk eens op die kaart naar Nederland en Frankrijk.

 

Misschien is kernenergie toch nog niet zo slecht!

 

(Het wordt tijd dat men dit soort problemen laat oplossen door technici, i.p.v. politici)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan wil men nu de conventionele auto's vervangen voor elektrische (batterij) auto's.

Volgens politici geven de auto's dan namelijk geen uitstoot meer, ze hebben immers geen uitlaat.

 

En die elektriciteit komt dan zeker uitsluitend van windmolens?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klimaat verandert al eeuwen... dat is niets nieuws.

Er was een tijd dat de Britse Eilanden een groot tropisch woud waren... We hebben ijstijden gekend...

Laatst hoorde ik nog tijdens een natuur doku de verteller zeggen dat in dat gebied resten van vroegere diersoorten gevonden waren, die uitgestorven waren na grotere klimaatveranderingen...   tja...

En nu wil de mens zich de eer toe-eigenen om het klimaat te kunnen wijzigen?  het zal vast wel...  maar ik twijfel er aan...

Dat het ergens warm of koud is, hangt af van de windrichting...

Nu is het hier in Zweden ontzettend warm... en droog...  aan de andere kant hoorde ik 2 weken geleden nog dat het noordelijk pool gebied en groenland veel kouder waren dan normaal... er werd -46 graden genoemd wat beslist veel kouder is dan normaal etc etc...

Kortom...  ik geloof lang niet alles wat ze me proberen wijs te maken...  Het is vooral bedoeld om bepaalde extra heffingen te introduceren, zonder dat de mensen daar moeilijk over doen...  

Voor mij is heel dat "gedoe" een groot verhaal wat niet echt een kern van waarheid bevat.

Maar ieder zijn mening uiteraard.

 

En een paar postings hierboven staat dat kern energie de betere energievorm is...  Uiteraard! Daar ben ik het volledig mee eens. Het is de enige aanvaardbare manier stroom op te wekken... Die windmolentjes zijn uiteraard om de bevolking te sussen... en die vinden het fijn, zolang die dingen maar niet te dicht bij hun huis staan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij met die vette SUV en te lui even te lopen

jij met die betere helft en een even zo stinkende SUV

jij met die kinderen die morgen in tenerif willen badderen

jij met je valkenburg behoefte steden als pretparken te zien

jij met je efteling en kalkar atoomreactor geloof

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...