Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

En het gaat nog gekker worden. Ik lees op Totaal TV dat er een flinke stijging van de abonnementskosten wordt verwacht. De diverse TV-zendergroepen (NPO, RTL, Talpa)  willen namelijk een hogere vergoeding per abonnee hebben van de aanbieders.  

 

Dus minder TV-klanten moeten met elkaar een hogere vergoeding ophoesten, aangezien de TV-zender groepen last hebben van lagere advertentiekosten. 

Wie gaat daar in trappen? 

 

Ik vrees dat 2019 wel is een slecht jaar kan gaan worden voor de aanbieders. (Ziggo, KPN, Canal Digitaal) 

 

Blijven jullie abonnee van jullie TV-aanbieder in 2019? 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede vraag.

Als onze provider CaiWay de prijzen mocht verhogen dan heb ik de neiging om op te zeggen.... MAAR...

Wat is een goed alternatief? Alhoewel wij niet veel naar TV kijken maar toch wel graag over de meeste Nederlandstalige TV kanalen in een goede kwaliteit en continuïteit willen beschikken blijft er niet veel keuze over.

Ik heb een maand naar NLZiet gekeken maar daar werd ik niet echt vrolijk van.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met de uitzendingen van de NPO die via DVB-T lopen? Blijven deze vrij te ontvangen?
Woon zelf in Brazilie en na de invoering van digitale TV wilden de zogenaamde open netten ook een vergoeding van de kabel en sat maatschappijen ontvangen Sky TV was een van de aanbieders die hun klanten toen een module die op de huurontvaner werdt aangesloten en de zender vrij uit de lucht pakte de gebruiker merkte tijdens het zappen door de kanalen lijst niets van het feit dat er geschakeld werdt tussen sat en ISDB-T signaal

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België (Vlaanderen) moet je nu betalen als je de VRT zenders via DVB-T2 wil kijken.🤮

In Nederland zal NPO Free To Air  blijven via DVB-T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wal keert het schip.

Minder zenders en prijsverhoging is het recept voor nog minder kijkers.

 

In dit verhaal zijn de providers de middenpartij die geslagen worden door hun leveranciers en hun klanten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de providers instemmen met 3 Euro per maand eredivisie CV belasting per abonnee, kan ik mij goed voorstellen, dat de NOS met zijn 40 cent per maand ook gaat nadenken over een verhoging.

 

Laat ze eens beginnen die Eredivisie voetbal belasting terug te draaien.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei ceesv:

Wanneer de providers instemmen met 3 Euro per maand eredivisie CV belasting per abonnee, kan ik mij goed voorstellen, dat de NOS met zijn 40 cent per maand ook gaat nadenken over een verhoging.

 

Laat ze eens beginnen die Eredivisie voetbal belasting terug te draaien. 

 

En ook beginnen met een door de klant samengesteld pakket mogelijk te maken . Ik denk dat die commerciële diarree het nog veel moeilijker gaat krijgen als we daar ooit verlost van kunnen worden. Ik kijk er niet naar maar moet er wel voor betalen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er steeds meer op dat de providers contracten afsluiten met leveranciers voor een totaal-pakket zenders. En als die leveranciers dan ook nog is eisen dat al die zenders in het Basis-pakket moeten komen, wordt zo'n Basis-pakket veel te groot en veel te duur. 

 

Voor klanten zou het een oplossing zijn, als er gekozen kan worden uit meerdere pakketten,  i.i.g uit meer dan er nu mogelijk is. Zo bestaat het goedkoopste pakket bij Canal Digitaal uit ruim 50 zenders. Veel te veel, waardoor de prijs te hoog is voor veel mensen. En dan moeten zenders als Fox Sport 1 zeker niet in het Basis-pakket. Die 3 euro verhoging op het pakket voor iedereen is echt een belachelijke beslissing. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Noordzee:

Het lijkt er steeds meer op dat de providers contracten afsluiten met leveranciers voor een totaal-pakket zenders. En als die leveranciers dan ook nog is eisen dat al die zenders in het Basis-pakket moeten komen, wordt zo'n Basis-pakket veel te groot en veel te duur. 

 

Voor klanten zou het een oplossing zijn, als er gekozen kan worden uit meerdere pakketten,  i.i.g uit meer dan er nu mogelijk is. Zo bestaat het goedkoopste pakket bij Canal Digitaal uit ruim 50 zenders. Veel te veel, waardoor de prijs te hoog is voor veel mensen. En dan moeten zenders als Fox Sport 1 zeker niet in het Basis-pakket. Die 3 euro verhoging op het pakket voor iedereen is echt een belachelijke beslissing. 

 

 

 

De wet/regel van minimum 30 zenders moeten verdwijnen.

ik ken de situatie niet in nederland maar in belgie ben je algauw 60€/ maand kwijt aan tv.

een decoder soms verplicht huren kost al 9,60€.

moesten bepaalde zenders op Antenne tv komen, zijn ze een abonnee kwijt.

prijzen onder voorbehoud van drukfouten en promoties.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...