Ga naar inhoud


Nostalgie in Beeld


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Op 3-10-2019 om 02:38 zei johnno:

a, de kristalontvanger was ooit ook mijn eerste zelfbouwobject, met behulp van onderdelen van de firma Amroh.

 

De firma Amroh was gevestigd in Muiden. Mijn buurman was daar vertegenwoordiger. Van hem kreeg ik met regelmaat de Radio Bulletin.

Ik heb er nog een stuk of 100 op zolder liggen.

 

image.png.2aa6534d03ea59cd0a0a49aa70bc39a2.png

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrouw op het laatste plaatje wijst een heerschap op het feit dat hij niet zo moet opscheppen..

 

Gezien de schaduwen zal het trouwens niet hoogzomer zijn geweest..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinnert u zich nog hoe vroeger de bakstenen naar de bouwplaats aangevoerd werden? Dat ging allemaal met de hand.
Tegenwoordig worden de stenen bij de steenfabriek op pallets geplaatst. De vrachtwagen zet ze met de kraan die op de vrachtwagen zit op de laadvloer en bij de bouwplaats worden ze er weer vanaf getild.

Maar dat ging vroeger niet zo. Toen hadden ze nog geen pallets en werden de stenen op de steenfabriek met de hand op de vrachtwagen gelegd. Tja, en dan loop je tegen het probleem aan dat als een vrachtwagen 2,50 meter breed is, je de stenen niet in het midden van de laadvloer kunt krijgen als je naast de vrachtwagen staat. Daarom was de laadvloer van vrachtwagens voor steentransport slechts 1,20 meter breed. De reikwijdte met je armen is ongeveer 60cm. Als je dus aan beide zijde van de wagen stenen laadt of lost, kun je de wagen makkelijk vol leggen. Wel een raar gezicht zo'n smalle vrachtwagen inclusief een smalle cabine. Maar ja, stenen wegen ook behoorlijk zwaar. De vrachtwagens zo net voor en na de oorlog konden het gewicht van de stenen ook helemaal niet dragen als ze 2,50 meter breed zouden zijn geweest. Ook de primitieve motoren in de vrachtwagens zouden de lading amper vooruit krijgen.
Ik heb als kind zo rond 1950 regelmatig naar het lossen van stenen bij een bouwplaats staan kijken.

 

 

 

steenvrachtwagen.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2019 om 09:59 zei Sprietje:

 

Het merk Exota bestaat al sinds 1923. Vanaf 1948 werd Exota gazeuse verkocht in zogenaamde gezinsflessen van 75 cl met beugelsluiting, een ideale fles dus om iets in te wecken.

 

 

Was het niet zo dat die Exotaflessen regelmatig ontploften. Staat mij nog bij.

Op 1-10-2019 om 14:14 zei Sprietje:

Weet U nog van vroeger dat auto's vaak een voorbank hadden i.p.v. 2 losse stoelen. Kon je lekker met z'n drieën op de voorbank zitten.

een bank i.p.v. stoelen.jpg

 

Ja en met stuurversnelling, dat was heerlijk schakelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2019 om 02:38 zei johnno:

Ja, de kristalontvanger was ooit ook mijn eerste zelfbouwobject, met behulp van onderdelen van de firma Amroh. Ik denk dat ik daarna nooit meer zo blij geweest ben met het resultaat van welk ander zelfbouwobject dan ook. Wat was een kinderhand toen toch verschrikkelijk gauw gevuld.

 

Ooit heb ik, zal in de jaren 70 zijn geweest nog een buizenversterker gemaakt

met de EL34 als eindbuis en de ECC83 als voorversterker. Deze buizen zijn

onder de liefhebbers nog steeds populair.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen die linkse lamzakken van de VARA de boel een beetje verdraaid hadden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Exota-affaire

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog, (56 jaar terug) hadden mijn ouders een Solex en gingen we

vanuit Zeist naar Schardam op vakantie. Wij, mijn broer en ik achterop.

Meer dan 100 km en 5 uur later, een houten reet aan het eind maar wel leuk.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...