Ga naar inhoud


Nostalgie in Beeld


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Niet overdrijven beste Psychosammie maar achter in de klas hing wel een heel groot Aap, Noot, Mies-bord en schrijven deed je met een kroontjespen die je in een potje inkt doopte die in je schoolbank zat. Natuurlijk had je ook een inktlap nodig om niet te veel te knoeien en papiervezels van je kroontjespen te halen om weer mooier te kunnen schrijven.
De schoolbanken hadden ze in verschillende maten want soms kon je er niet met je benen tussen. De grootste stonden altijd achteraan.
Een vaak gespeeld spelletje wat je met je vriendjes speelde was playeren.
De sigarettendoosjes van vroeger waren vaak kartonnen schuifdoosjes. Je gebruikte daarvan de voor- en achterzijde en speelde een spelletje kaart. Meisjes tolden vaak.

 

Kroontjespen-1.JPG

kroontjespen met inktlap.jpg

aap noot mies.jpg

houten schoolbank.jpeg

schoolklas.jpg

Playeren.jpg

sigarettendoosje vroeger.jpg

tollen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TRS 80...  een icoon uit mijn jeugd.

Ik heb ooit wel erg veel heibel gekregen doordat ik een werkstuk afgeleverd heb, getypt op de TRS-80 in een textverwerkingsprogramma wat ik er op had... en afgedrukt via een matrixprinter.... enig minimaal probleempje was, dat hij alleen in uppercase schreef, omdat je voor de kleine letters een aparte set nodig had, en die had ik niet... te duur, en gaf weinig toegevoegde waarde etc etc.... maar goed, het werkstuk werd netjes doormidden gescheurd, omdat het dus volledig in Hoofdletters geprint was..... tja........ achteraf kan je er om lachen, toen was dat heel wat anders, en soebatten kon je in die tijd ook al niet.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bondwell 14 CPM computer, deze staat nu in computer museum te Haarlem, de vieuwdatabank software die ik er op draaide heb ik nog, de tweede is in de fik gegaan.

Via mijn Fidonet node werd de computer veel bezocht en op een gegeven moment had ik er twee gekoppeld staan, beiden met een TIEN megabyte harddist opgedeeld in vijf partities.

Hebben Mimisiku (E.K.) en zijn vriend Herman (H. D R) hier thuis nog aan gewerkt om de software aan te passen.

bondwell14.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, kan het me nog herinneren... Met de Mini over de afsluitdijk om de 'split' baudrate te programmeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sprietje, uw foto"s vanuit de klas en de lessenaar (schoolbank) zoals wij dat noemen is ook van mijnen tijd hoor.

Daarop heb ik nog leren  lezen en schrijven.

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dingen maakte vroeger toen ik klein was veel lawaai in huis.
Dat was de wand-koffiemolen in de keuken. Het geluid trok via de muren door heel het huis. Daar hoefde je de koffie nog niet geroken te hebben maar wist wel dat er koffie werd gezet.
En de trekbel die een teringherrie maakte als je daar hard aan trok. Daar kon je iemand in de nacht een hartverzakking mee bezorgen.

 

wandkoffiemolen.jpg

trekbel knop.jpg

trekbel draden.jpg

trekbel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, leuk, dat belletje trekken als snotaap in de jaren 50. In de straat met elk portiek met 2 deuren helemaal. Een dubbele ruk en dan volgas naar het volgende portiek en dan het volgende. Een stuk of 10 huizen. Dat was rennen geblazen, maar wat een pret. Altijd snel genoeg geweest.

Heb in Groningen toen ik zelf een huis huurde ook belletje-trekkers gehad. Toen ik open deed stond er een klein meisje voor de deur die me vol verwachting aankeek terwijl er 10 meter verderop een jochie riep: "je moet hard weglopen!".

Schitterend! Vergeet ik nooit meer.😁😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...