Ga naar inhoud


Bier drinken


moonchild

Aanbevolen berichten

@Luisteraar
Eigen merk van de Lidl? Je bedoelt Kordaat? Dat komt bij Bavaria vandaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat

De prijs van een drankje in een café loopt volgend jaar waarschijnlijk extra op. Dat is het gevolg van de Wet Arbeidsmarkt in Balans

bron NU.nl

 

zie je wel, nog meer belasting betalen

in de kroeg is het toch al onbetaalbaar

maar goed dan haal je het bier toch voor thuis

Screenshot_122.png

worden we toch nog stille alcoholisten door de regering

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Toch zijn de terrasjes op het vrijthof vol met bierdrinkers

ja allemaal buitenlanders / touristen

als toerist betaal je zonder nadenken zoals onlangs in het nieuws over Griekenland 100€ voor een whiskey

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens ergens gelezen dat de traditie van bier brouwen en drinken, ouder is dan de wijncultuur.
Persoonlijk hou ik meer van de minder zwaar alcoholische bieren, maar waar de smaak primeert. 

ik denk dan aan de bijzonder (héél bijzondere) Geuzes (o.a. Cantillon, Boon, drie fonteynen) die echte smaakbommen zijn.

(na 1 uur proef je nog de nasmaak)

ook een glas Orval (a-typische trappist) kan ik bijzonder smaken. Door het lage alcohol percentage is dit blijkbaar het enige bier dat ook kan genuttigd worden

door suikerzieken...

In tegenstelling tot (blijkbaar) de rest van de wereld, loop ik niet zo hoog op van de bieren uit West Vleteren. Voor mij zijn ze te zoet (behalve de blonde --> maar dat is geen echte).
ze hebben wel een bijzonder rijk smakenpallet

Maar smaken verschillen. Zo was ik nogal zot van de Redback (het kriekbier van brouwerij Rodenbach) dat al na 1 jaar uit de handel werd gehaald: de verkoop viel tegen wegens te zuur.

Voor mij persoonlijk is zoetstof een smaakdoder, en alle bieren zijn al een stuk zoeter geworden dan vroeger

Wat van België een bijzonder land maakt op biervlak, is dat hier de grens liep tussen de "hoppige" en de "hoploze" bieren. Vroeger werden kruiden gebruikt om smaak te geven, en de bieren bewaarbaar te maken. De Katholieke kerk verbood echter het gebruik van Hoppe, en dit vindt je nog terug in een aantal bieren (o.a. van de brouwerij Roman: Liefmans oude bruine en kriek) deze bieren verouderen op een andere manier dan de "hoppe" bieren.
 

De discussie of pils nu al dan niet bier is... de heel bijzondere productie methode (ontwikkeld in de stad Pilzen in Tsjechië)  maakt dat je dit echt wel als bier kan beschouwen. is echter moeilijk bewaarbaar, dus best zo spoedig mogelijk consumeren. bewaren in donkere flesjes. Anders alleen nog drinkbaar met citroen om de slechte smaak te maskeren (corona??)

Drink eens een Stella op het plein aan het station in Leuven (wordt geleverd in citernes van 3.000 liter) de smaak is ongeëvenaard, want verser dan vers.

 

Tot slot: drink bier ALTIJD uit het juiste GLAS (dus nooit uit de fles) want anders gaat van de smaak en de beleving heel wat verloren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je klinkt bijna als mijn bier brouwend familielid :blink:

die heel interessante brouwsels heeft staan

 

31 minuten geleden zei jan72:

dus best zo spoedig mogelijk consumeren.

exact.

dat hoor ik graag

 

maar die deftige bieren die met veel moeite gebrouwen worden, daar kun je der niet veel van op

bier was tijdens de middeleeuwen de vervanger voor drinkwater hetgeen, zuiver en onbesmet, nagenoeg nergens voor de normale burgers verkrijgbaar was in de steden

 

gember is in plaats van de suikers (extra) toevoegen ook een heel leuk alternatief

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei jan72:

Tot slot: drink bier ALTIJD uit het juiste GLAS (dus nooit uit de fles) want anders gaat van de smaak en de beleving heel wat verloren 

Pils uit de fles (dorstlesser) en bier uit het glas (genieten).

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drink alleen maar pils en het liefst uit een zéér dun glas.

Dat kan ook, ik wil immers een fluitje (fluutje voor sommigen)

wat kleine glazen zijn en daarmee een hoge drink-snelheid.

 

Zeker, als je voor speciaal bier gaat, waarbij je een beleving

hebt dan duurt het langer voordat die op is. Reden om een

dikker glas te nemen die de temperatuur beter bewaart.

 

Maar vind nu eenmaal een griezelig dun glas lekkerder om

te drinken.

 

Valt mij wel op dat er mensen zijn die zowel uilen- als

paardenzeik hebben geproefd. Hoe kun je immers deze

vochtsubstanties vergelijken met bier?

 

Ofwel, er zitten hier rare mensen...:sick:

 

Oja, ik drink Hertog Jan, Warsteiner of Jupiler maar net

wat jumbo in de aanbieding heeft wat betreft vaatjes.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Kölsch de meest gedronken biersoort in Keulen. Je vind het overal in de stad terug. Op het terras of in de kroeg wordt het traditioneel in een dun en hoog cilindrisch glas gedronken met een inhoud van 0,2 liter. Niet heel veel dus, maar deze kleine glazen zijn nog een overblijfsel uit vroegere tijden. Lokaal wordt het glas een Kölschglas of Stange genoemd.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je bestelt een Zapfer!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag weinig alcohol in je bier wilt hebben en je wilt toch dat er een engeltje over je tong piest, neem dan eens een Lindelans Pecheresse. Een ongelofelijk lekker biertje met slechts 2,5% alcohol, hoewel biertje, naast 25cl is er ook de fles van 37,5cl en die kan ik je van harte aanbevelen.
Het is een bier dat onder de Lambiek-bieren valt. Dit zijn bieren van spontane gisting. De bekendste daarvan is de rode Kriek Lambiek met kersensmaak maar de Pecheresse is met perziken en is 1000x lekkerder.
Toen ik vroeger regelmatig de Lindemans Pecheresse van 37,5cl dronk, zat daar een champagnekurk op met ijzerdraad, tegenwoordig volgens mij een kroonkurk.

 

lindemans-pecheresse.jpg

lindemans-pecheresse etiket.jpg

lindemans_pecheresse.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen van U weten waarschijnlijk wel dat België ook flinke sterke bieren heeft tot boven de 10%. Maar weet U wat de sterkste bier ter wereld zijn?
Dat is o.a. Brewmeister’s Armageddon met maar liefste 65% alcohol.
en Brewmeister Snake Venom met 67,5% alcohol. Deze laatste kost slechts € 79,94

 

wereld sterkste bier.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getver.

Maar die Pecheresse nog nooit gezien, daar ga ik zeker naar uitkijken.

Verder heb ik liever een dubbel dan een tripel, maar als het een tripel moet zijn dan een Westmalle.

Of als je glutenvrij moet een Brunehaut, de beste ter wereld (goudmedaille), die smaakt buitengewoon goed

Belgisch dus. Zoals meestal hier.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...