Ga naar inhoud


Naam gado gado


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Ik zit met een enorm dilemma, ik krijg het maar niet uit mn hoofd en gedachten......ha ha lol.

 

nu de vraag, waarom heet het gerecht gado, gado gado ? Het is toch ook geen sate sate ? Of bami bami ?

 

wie kan mij weer enige rust geven zodat ik vanavond weer kan slapen ?

 

groet, Ronald....

 

dit bericht met een enorme korrel zout lezen, maar ik vraag het me gewoon af.

 

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat dit een Indonesisch gerecht is. En gado gado is tipisch Indonesisch.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gado Gado is gewoon een meervouds-aanduiding van groenten; alles wat je 2x zegt is meervoud.

 

Dus als je zegt: "ik heb anjing anjing gezien" betekent dat dat je meerdere honden hebt gezien. (het kunnen er 2 zijn maar ook 10 of honderd).

 

Of als je zegt: "Ik heb kalong kalong gezien" betekent dat dat je meerdere vleermuizen hebt gezien.

 

Als je naar een Indonesische toko gaat zul je zien dat ze zich het makkelijker hebben gemaakt, als iets op de prijslijst staat met een meervouds-aanduiding hebben ze achter het gerecht het cijfer 2 gezet; dan hoeven ze het maar 1x te vermelden.

 

Je kan het trouwens ook pitjel noemen, dat is hetzelfde als gado gado.

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Zuid afrikaans werkt graag met dubbel negatief.

Ik ga niet niet naar school dus ik ga naar school

Wel lachen, dit onderwerp.

 

Het moet zijn: Ek gaan nie skool toe nie.

Het betekent weldegelijk dat degene die dit zegt niet naar school gaat.

 

Maar ik begrijp je grapje hoor!

 

Veel groeten en geniet van je weekend.

Tom

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

gado gado is NIET thais. Kan goed zijn dat in de thaise keuken er ook een groenten gerecht bestaat, maar gado gado komt echt uit indonesie qua oorsprong.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...