Ga naar inhoud


WWF reclame


edbe

Aanbevolen berichten


Ik erger me mateloos aan mensen die niet meer zelfstandig kunnen nadenken en alles maar klakkeloos napraten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je dit soort spotjes serieus neemt, ben je niet meer in staat zelf na te denken.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei 5061:

kijk maar eens wat er langs de fietspaden ligt. 

Geen idee... dode panda's misschien, getroffen door de zogenaamde opwarming van de aarde? ;) 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opwarming aarde?

 

Feiten;

- we hebben er globaal een halve eeuw over gedaan om het RECORD met enkele tiende graden te verbeteren...

  we hebben DUS een halve eeuw met minder moeten doen... jongen, jonge wat een sprongen.

- juli had 2 extreme dagen maar, vorig jaar juli op het oosten 496 kW, dit jaar juli 415 kW... hoezo was juli 2019 heet...

Gewoon keiharde cijfers uit eigen tuin.

Daarnaast, hoe meer zon, des te meer schone zonne-energie en heeft dus een nivellerend effect.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nu bijna 10 jaar een weerstation hangen waaruit duidelijk blijkt dat men de lage temperaturen die voorkomen niet waarneemt en alleen bij een of 2 dagen warm weer roept dat de aarde opwarmt.

2 dagen voor de hittegolf, veroorzaakt door aanvoer van hete Saharawind, was er op zondag een maximum temperatuur van slechts 18,1 graden.

Dit jaar was juni gemiddeld warmer als juli.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Tonskidutch:

net zoiets als de Alg in het water

dat groeit ook dat het blauw ziet

 

als er werelddelen ontbost worden dan heeft je zonnencel (met die eindige voorraad seleen) niet het nivellerende effect @Con

 

Werelddelen ontbossen, je zegt nogal wat.

Wat bedoel je daarmee, geheel Afrika, Azie, N/Z-Amerika of Europa?

Want laten we eerlijk zijn op Antarctica en in Oceanië zal niet

veel worden gekapt...

 

Seleen is nog nauwelijks van toepassing. Al jaren wordt silicium

ingezet wat een grondstof is die wereldwijd in de aardkorst zit.

 

41 minuten geleden zei ceesv:

Ik heb nu bijna 10 jaar een weerstation hangen waaruit duidelijk blijkt dat men de lage temperaturen die voorkomen niet waarneemt en alleen bij een of 2 dagen warm weer roept dat de aarde opwarmt.

2 dagen voor de hittegolf, veroorzaakt door aanvoer van hete Saharawind, was er op zondag een maximum temperatuur van slechts 18,1 graden.

Dit jaar was juni gemiddeld warmer als juli.

 

Inderdaad, zo ook bij mij, +15 kW. Althans, meer zon opbrengst.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Con:

Wat bedoel je daarmee, geheel Afrika, Azie, N/Z-Amerika of Europa?

als je niet op de hoogte bent van Indonesië en Brazilië met betrekking tot de ontbossing dan kan ik je niet helpen

wist je dat Indonesië groter is dan Noord Amerika?

 

in Afrika zal buiten de natuurreservaten niet veel brandhout voor de keuken meer over zijn.

Noorwegen stopte met de miljarden vergoedingen aan Brazilië wegens de ontbossing.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je niet op de hoogte bent van Indonesië en Brazilië met betrekking tot de ontbossing dan kan ik je niet helpen

wist je dat Indonesië groter is dan Noord Amerika?

Maar dat zijn geen werelddelen, het zijn wél delen van de wereld...

Met werelddelen komt het wat Telegraaf-achtig over maar zo ben

jij volgens mij niet.

 

in Afrika zal buiten de natuurreservaten niet veel brandhout voor de keuken meer over zijn.

Afrika is een werelddeel waar relatief gezien in de basis niet veel groeit.

Éénderde is sowieso Sahara.

Noorwegen stopte met de miljarden vergoedingen aan Brazilië wegens de ontbossing.

En terecht!

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Ik heb nu bijna 10 jaar een weerstation hangen waaruit duidelijk blijkt dat men de lage temperaturen die voorkomen niet waarneemt en alleen bij een of 2 dagen warm weer roept dat de aarde opwarmt.

2 dagen voor de hittegolf, veroorzaakt door aanvoer van hete Saharawind, was er op zondag een maximum temperatuur van slechts 18,1 graden.

Dit jaar was juni gemiddeld warmer als juli.

 Ceesv als je tien jaar een weerstation hebt, ik neem al 40 jaar waar, dan moet je weten dat alle hitte records in de laatste 10 jaar zijn gebroken en dit soms tot twee keer toe. dan weet je ook dat het wachten is de laatste tien jaar op het breken van koude records en hopen op nog eens een Elfstedentocht.  Nog dit, klimaatsverandering is niet alleen hitte records breken, maar het meer voorkomen van extremen, te warm, te koud, te droog, te nat en nog zoveel meer.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...