Ga naar inhoud


Kosten airco


ronaldsl

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zijn 2 soorten wasdrogers, die met een verwarmings element en condens drogers.

Die met een verwarmingselement werken zijn gevoelig voor stofophopingen.

Maak je het filter niet goed schoon kan er inderdaad stof in de fik vliegen met rookontwikkeling of erger tot gevolg.

Condens drogers zijn minder waarschijnlijk als brandhaard.

 

Regulier onderhoud is geen overbodige luxe, ook niet bij AC-Units.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Warmtepomp drogers werken met een veel lagere luchttemperatuur. Vandaar dat drogen in een droger met warmtepomp wel 2x zo lang duurt als drogen het een droger met verwarmingsspiraal. Die verwarmingsspiralen bij een gewone droger waar de lucht door opgewarmd wordt staan roodgloeiend.

Bovendien meten warmtepompdrogers de verschildruk tussen voor- en na de filters. Zodra die iets te groot is doet hij het niet en moet je eerst te filters reinigen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een afvoerdroger is een droger die de warme vochtige lucht uit de was door een buis of slang naar buiten afvoert.

Een condensdroger voert de warme vochtige lucht door een warmte wisselaar, koude aangezogen lucht koelt de warme lucht af en haalt zo het vocht uit de lucht, laat dat neerslaan in een reservoir. Maar beiden hebben een verwarmingselement.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei ceesv:

Condens drogers zijn minder waarschijnlijk als brandhaard.

Ik denk dat je warmtepomp drogers bedoelt...? Ik heb beide, en weet zeker dat de condensdroger een stuk warmer wordt dan de warmtepomp droger.

1 uur geleden zei mebo870:

en haalt zo het vocht uit de lucht, laat dat neerslaan in een reservoir.

Die van mij zit gewoon vast aan de afvoer :-) 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren dus zeker geen warmtepompdrogers anders was dit niet gebeurt.

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat het geen warmtepompdrogers zijn want wie laat zijn klanten nu een paar uur wachten om zijn was te drogen. Mij maakt het thuis niets uit of de droger er nu 1 uur of 3 uur over doet. Ik ben gepensioneerd en heb de tijd aan mezelf.

Ja en of het nu een condensdroger is of een droger met een afvoerslang, dat zegt weinig over of de warmte nu wordt opgewekt met een verwarmingsspiraal of met een warmtepomp.

Je moet je wel bedenken dat alle lucht die je via een afvoerslang naar buiten blaast, ook weer in huis aangezogen moet worden. Dat wil dus zeggen dat in de winter heel wat kubieke meters koude lucht het huis in worden gezogen.

Maar als het een wasdroger is met een warmtepomp, is het volgens mij altijd een condensdroger. Het water kun je in een opvangbak in de droger laten lopen of via een dun slangetje in een emmer.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met de opvangbak. Gebruik het water voor de planten en denk er meteen automatisch aan het filter te reinigen.

Met een komende verbouwing kan hij simpel op een afvoer, maar ik hou het zo. Planten blij, machine blij, milieu blij, ik blij.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt in de gebruiksaanwijzing uitdrukkelijk op gewezen het water uit een condensdroger af te voeren en nergens voor te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal bij een wasdroger natuurlijk wat wasmiddelgeur aan het water zitten en de handleiding van de mijne zegt: Condenswater is geen drinkwater en kan met pluizen verontreinigd zijn. Niet opdrinken of verder gebruiken.

Dat niet opdrinken kan iedereen op z'n klompen aanvoelen, alleen al vanwege de bacterien en schimmels die erin kunnen zitten.

Dat niet verder gebruiken hangt natuurlijk helemaal af van wat je ermee wilt doen. WC spoelen prima, lenzen mee schoonmaken nee, bier mee brouwen nee, planten mee verwennen prima, neus mee spoelen nee, enz..

De fabrikant dekt zich in, net als bij de producten met "kan sporen van bevatten". Je zal maar een gek hebben die het voor een klysma gaat gebruiken, aambeien krijgt en je aanklaagt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de vraag ging natuurlijk over de kosten van een airco. Daar worden van allerlei onderhoudswerkzaamheden aangeprezen die nodig zouden zijn waarvan ik zeg, helemaal niet nodig.
Ik heb er de wasdroger met warmtepomp bijgehaald omdat daar met als in een inverter airco een warmtepomp in zit.
Waarom zou je bij een airco wel elk jaar het koelmiddel moeten controleren en bijvullen en bij een warmtepompdroger niet?
Idem het controleren of de condensafvoer bij een airco niet verstopt is. Dat doe je bij een warmtepompdroger ook niet. In de airco zit een schakelaar die de unit vanzelf uitschakelt als het water niet weg kan.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn ding. Mijn 2 airco's worden jaarlijks binnen en buiten gecontroleerd en schoongemaakt. Dat kost geld en in ruil daarvoor hoef ik mijn handen niet vies te maken en het dak op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...