Ga naar inhoud


Geen ontvangst op zendergestuurde klokken


TangoBravo

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer je in Zuid Europa woont.

Tot ongeveer 500 km ontvang je de grondgolf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei ceesv:

Wanneer je in Zuid Europa woont.

Tot ongeveer 500 km ontvang je de grondgolf.

Bij langegolf is dat veel verder. De golflengte is erg lang en de golf heeft daardoor maar weinig demping. De DCF77 zender moet het van zijn grondgolf hebben. De ruimtegolf speelt nauwelijks een rol. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens http://www.telecomabc.nl/l/langegolf.html

is de grondgolf niet veel langer en dat F laag reflecties belangrijker worden.

Dat blijkt ook wel uit ontvangstgrafiek zuid Spanje overdag heel weinig ontvangst.

Zelf heb je ook ontvangst in Dubai zal wel geen grondgolf zijn.

Nederland zit op de grens grondgolf/F-reflectie kan heel goed zijn

dat klokje TS ´s nachts wel ontvangst heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Heb ik ooit beweerd dat ze met 100watt zenden.

 

Ja:

 

2 uur geleden zei luisteraar:

Het vermogen is niet zo doorslaggevend heb met 100w verbindingen over de hele wereld gehad.

 

De strekking is hetzelfde. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was met mijn klokken omzetten met 10 minuten klaar, en heb tevens mijn aardlekschakelaars weer de jaarlijkse test gegeven (ik ken niet heel veel mensen die dat regelmatig doen, terwijl die dingen toch echt vast kunnen komen te zitten!).

 

Altijd leuk om te lezen, hoeveel tijd en moeite mensen moeten doen om hun 'automatische' klokken te controleren en de gewone ("winter") tijd te laten aannemen. ;)

 

Maar goed, dat maakt het probleem van TangoBravo niet kleiner....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het meeste aan uurwerken hier in huis gaat automatisch.

2 ouderwetse batterij wandklokken en een van de 2 auto's behoeven handmatig omzetten, 5 minuten werk.

Vergeet ik bijna de zonnewijzer in de tuin.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wekker geregeld, simpel ding waar vrouwlief de pest aan heeft omdat ze zich lam schrikt als hij afgaat; horloge geregeld, zo'n fraai jaren 70 geval  dat zich zelf opwindt en tot 31 telt elke maand dus af en toe weer regelen; autoklok geregeld, superintellectueeldigitaalmodern ding maar ergens een keer vermoedelijk niet vaak genoeg op bevestig geklikt dus die staat opnieuw een uur fout. Maar m'n Mac en weerstation staan spontaan helemaal goed. Wat wil een mens nog meer...😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ik krijg zelfs hier in de Emiraten aan de kust signaal en mijn klokjes staan dan 3 uur verkeerd.

Dit gebeurd ´s avonds / ´s nachts als het traject in het donker ligt. Gebeurd vooral in de winter maar ook weer niet altijd.

 

Heb je de verkeerde locatie ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei a33:

Ik was met mijn klokken omzetten met 10 minuten klaar, en heb tevens mijn aardlekschakelaars weer de jaarlijkse test gegeven (ik ken niet heel veel mensen die dat regelmatig doen, terwijl die dingen toch echt vast kunnen komen te zitten!).

 

Altijd leuk om te lezen, hoeveel tijd en moeite mensen moeten doen om hun 'automatische' klokken te controleren en de gewone ("winter") tijd te laten aannemen. ;)

 

Maar goed, dat maakt het probleem van TangoBravo niet kleiner....

 

Groet,

A33

Inderdaad, op heel veel punten heb je gelijk.

Ik heb de aardlekschakelaars gelijk getest. Doen het allemaal goed, alleen is een indirect gevolg dat mijn CV ketel het heeft begeven. Is al een oudje, heteluchtverwarming, de ventilator komt niet meer op gang, waarschijnlijk storing in de electronica en daar zijn geen onderdelen meer voor zei de servicemedewerker van de installateur opgewekt. Morgen komt er een monteur...

Dus je laatste regel klopt ook, mijn problemen zijn niet kleiner.

En wat betreft de tijd en moeite om klokken om te schakelen, inderdaad nog iets wat niet voor de steeds terugkerende tijdwisseling pleit. Vaak vergeet je een klok, vooral de schakelklokken en ergens ingebouwde klokjes zie je soms over het hoofd. Jaren geleden leken de dcf klokken een goed idee, maar nu niet meer. zucht. 

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de rode beveiligingsschakelaar al ingedrukt? Als de cv aan stond toen de spanning uit viel, is de ventilator stil komen te staan waardoor de temperatuur te hoog op loopt en dat wordt gemeten door die sensor die de kachel op storing gooit.

 

Je kunt het beste de aardlekschakelaar test doen als de cv niet brandt dus gewoon 5 min. van te voren de thermostaat even 5 graden omlaag zetten.

 

Gaat de ventilator ook niet draaien als je het witte knopje in drukt?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Sprietje:

Heb je de rode beveiligingsschakelaar al ingedrukt? Als de cv aan stond toen de spanning uit viel, is de ventilator stil komen te staan waardoor de temperatuur te hoog op loopt en dat wordt gemeten door die sensor die de kachel op storing gooit.

 

Gaat de ventilator ook niet draaien als je het witte knopje in drukt?

 

De cv leverde geen warmte toen ik de stroom er af haalde. We hebben op diverse manieren gestart, het probleem is dat de ventilator al een tijdje brak is. Hij staat te bonken en schudden, maar gaat niet draaien. Nog geen maand geleden onderhoud gehad, een dag later had ik dat probleem ook, maar door (in opdracht van de monteur) de stekker er een paar keer uit te halen kwam de ventilator weer op gang. Als hij eenmaal draait is er geen probleem meer, hij blijft continue draaien, toerental afhankelijk van de warmtevraag. 

Alleen doet hij dat deze dus niet meer, de laatste keer gisteravond was er blijkbaar weer warmtevraag en dacht ik dat de ventilator weer ging draaien, helaas bleek dat alleen de branderventilator te zijn en kwam het systeem meteen weer in een andere storing. Plus een brandlucht in huis. Maar de monteur is nu onderweg, ik ben benieuwd. Ik bereid me voor op een nieuwe ketel, dan kan het vrijwel alleen maar meevallen... 😎

 

In ieder geval zijn vannacht twee klokjes het weer gaan doen, een hele zorg minder 😂😂

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...