Ga naar inhoud
Hans01

CI module mediaguard niet geschikt voor love nature 4k

Aanbevolen berichten

Op het kanaal love nature 4k via de zender lijst van Canal digitaal krijg ik een melding dat deze gecodeerd is. (  Ik heb het abbonement  Rijk waar het in zit ) klopt het dat mijn CI module met de wereld bol en losse kaart met mediaguard werkt en niet geschikt is voor deze decodering en dat love nature 4k op Viaacces draait ? 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het niet, echter meen ik dat die alleen open gaat met een CI module met vast ingebouwde Via access kaart.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De Love & Nature HD doet het gewoon op mijn Seca kaart. Zowel op de CDS alsook de TVV kaart. De Love & Nature 4K doet het uitsluitend op de CAM701 dus Viaccess

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Prijzig grapje dus om love nature 4k op Hotbird te kunnen ontvangen door een cam701 te moeten aanschaffen .

Zijn er nog andere opties?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Zodra ze de Seca/Nagra codering kunnen uitschakelen hoeven ze er ook niet meer voor te betalen en is er weer een CS lek gedicht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is dé truc om mensen te 'dwingen' over te stappen naar de volledig gesloten Viaccess. Alle nieuwe zenders alleen via IPTV en Viaccess. Als je ze wil zien móet je hun gesloten hardware gebruiken met alle restricties van dien..

Hetzelfde met Irdeto naar Seca1, Seca2 naar Seca3 en nu dus naar Viaccess

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Hans01 zei:

Zijn er nog andere opties?

misschien Amazon Fire TV daar wordt het ook aangeboden in 4K

alhoewel ik zelf niet weet of die geoblocking gebruiken voor Nederland

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor wat het waard is. Ik heb zo'n oranje module en RIJK abo. Op de TV (Sony UHD 9005E) ontvang  ik de zender prima. Doe ik de CI module in de VU+  Ultimo 4K  dan krijg ik wel geluid maar geen beeld, alleen een achtergrond met wisselende kleuren. Alle andere 4K zenders werken op de VU prima, ook de gecodeerde UHD zender van Insight TV.  En die ontvang ik alleen met deze CI.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Mimisiku zei:

Als je in de VU+ in het CI Menu 'ondersteunt High Bitrate' op AAN zet, werkt de zender prima.

 

Dank voor je reactie Mimisiku. Ik heb het net nog even gecheckt in de VU maar die staat al aan. 

Ik gebruik Openpli, redelijk recente versie 7.1. Met de CI assignment plugin.

Ik heb in de zomer wel VTI getest, maar die beviel me niet.

VTI gaat wel veel beter om met de CI module. Bij de VU werkt die meestal pas wanneer ik eerst de te decoderen zender kies, en dan de module toevoeg.

aangepast door Old Satterhand
typo

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Sprietje
      De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.
    • Door ejdv
      Hallo,
       
      Als ik met de Canal Digitaal App probeer op te nemen (iPadOS 13.3), krijg ik een foutmelding waar ik niks mee kan.
      ”TV Decoder can’t be found”
      Zie aanhang.
      Volgens CD moet dit werken voor mijn abonnement (Riant).
      Live kijken gaat zonder problemen. 
       
      Iemand anders met dit probleem, of iemand waarbij het werkt, op de iPad?
       
      Gegroet,
       
      E.J.
       

    • Door kersen
      Per 1-1-2020 automatisch een prijsverhoging en een nieuw abonnement gekregen. Van hd naar riant. Prima tot zo ver omdat ik dan ook meer zenders zou kunnen kijken. Mij ging het voornamelijk om de insight tv en insight ultra HD zenders. Echter helaas gaat deze vlieger niet op volgens de helpdesk waar ik echt een dag mee het zitten chatten en bellen. Savonds rond 2100 het antwoord. U gebruikt nog een losse kaart en die gebruikt een ander systeem, dus daarom heeft u geen beeld. Ik gevraagd sinds wanneer de losse kaarten niet meer ondersteund worden. Het zou niet verdwijnen en maar voor een paar zenders gelden?  Dat dit niet bekend is gemaakt klopt ook volgens de helpdesk. 
      Lekker duidelijk antwoord na een dag heen en weer appen. 
       
      Toch heb ik mijn twijfels hierover. En vraag mij af of jullie hier ook problemen mee hebben. 
       
      Groet kersen. 
       
    • Door Hans01
      Met een CI module met wereldbol en losse kaart ervaar ik op de Canal digitaal gecodeerde zenders 4 seconden om te zappen .
      Bij free to air 2 seconden .
      Is dit normaal ? En hoe te verbeter als dat kan.
       
      Alvast bedankt voor jullie reacties
       
    • Door MySat
      Ik werd gebeld door n vriend die een "Error c406"" van canal digitaal krijgt bij het inloggen via de LG TV.
       
      Deze LG heeft WebOS 4.5 en heeft vlekkeloos gewerkt met de 30 dagen gratis optie. Nu hij moet inloggen met zijn valide account, lukt dat via de TV niet meer.
       
      Situatie:
      - Lokatie Frankrijk
      - Schotel en abo/account by Canal Digitaal
      - Inloggen via Iphone/Pc by live.canaldigitaal.nl geen enkel probleem
       
      Via LG TV met app de 30 dagen gratis optie geen probleem tot eergisteren (einde 30 dagen gratis) en nu niet in kunnen loggen op TV met C406 Error op de TV. 
      Geen VPN of andere illegale zaken worden hier gebruikt.
       
      Snapt iemand dit, kun je dit uitleggen en heeft iemand tips ? (De helpdesk bellen is al 5 keer gebeurd en daar kom je geen meter vooruit, dus die tip is al passée 😉 )
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid