Jump to content
Sign in to follow this  
Hans01

CI module mediaguard niet geschikt voor love nature 4k

Recommended Posts

Op het kanaal love nature 4k via de zender lijst van Canal digitaal krijg ik een melding dat deze gecodeerd is. (  Ik heb het abbonement  Rijk waar het in zit ) klopt het dat mijn CI module met de wereld bol en losse kaart met mediaguard werkt en niet geschikt is voor deze decodering en dat love nature 4k op Viaacces draait ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het niet, echter meen ik dat die alleen open gaat met een CI module met vast ingebouwde Via access kaart.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een zender met documentaires over landstreken en natuur gebieden, niets 18+

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Love & Nature HD doet het gewoon op mijn Seca kaart. Zowel op de CDS alsook de TVV kaart. De Love & Nature 4K doet het uitsluitend op de CAM701 dus Viaccess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijzig grapje dus om love nature 4k op Hotbird te kunnen ontvangen door een cam701 te moeten aanschaffen .

Zijn er nog andere opties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ze de Seca/Nagra codering kunnen uitschakelen hoeven ze er ook niet meer voor te betalen en is er weer een CS lek gedicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dé truc om mensen te 'dwingen' over te stappen naar de volledig gesloten Viaccess. Alle nieuwe zenders alleen via IPTV en Viaccess. Als je ze wil zien móet je hun gesloten hardware gebruiken met alle restricties van dien..

Hetzelfde met Irdeto naar Seca1, Seca2 naar Seca3 en nu dus naar Viaccess

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uren geleden, Hans01 zei:

Zijn er nog andere opties?

misschien Amazon Fire TV daar wordt het ook aangeboden in 4K

alhoewel ik zelf niet weet of die geoblocking gebruiken voor Nederland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat het waard is. Ik heb zo'n oranje module en RIJK abo. Op de TV (Sony UHD 9005E) ontvang  ik de zender prima. Doe ik de CI module in de VU+  Ultimo 4K  dan krijg ik wel geluid maar geen beeld, alleen een achtergrond met wisselende kleuren. Alle andere 4K zenders werken op de VU prima, ook de gecodeerde UHD zender van Insight TV.  En die ontvang ik alleen met deze CI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de VU+ in het CI Menu 'ondersteunt High Bitrate' op AAN zet, werkt de zender prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Mimisiku zei:

Als je in de VU+ in het CI Menu 'ondersteunt High Bitrate' op AAN zet, werkt de zender prima.

 

Dank voor je reactie Mimisiku. Ik heb het net nog even gecheckt in de VU maar die staat al aan. 

Ik gebruik Openpli, redelijk recente versie 7.1. Met de CI assignment plugin.

Ik heb in de zomer wel VTI getest, maar die beviel me niet.

VTI gaat wel veel beter om met de CI module. Bij de VU werkt die meestal pas wanneer ik eerst de te decoderen zender kies, en dan de module toevoeg.

Edited by Old Satterhand
typo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By greydutch
      Ik heb net vastgesteld dat ik de zender Film Europe niet meer kan ontvangen. Mijn abonnement heet tegenwoordig Rijk (inmiddels € 24,95 per maand) en ik heb een extra kaart (die blijkbaar nu Multiroom Rijk heet) à € 6,50 per maand. Bij beide kaarten blijft het beeld zwart voor Film Europe.
       
      Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik deze zender vroeger kon kijken (dus vóór de naamsverandering naar Rijk), nu niet meer. Ik woon in het buitenland, dus naar Canal Digitaal bellen doe ik liever niet. Volgens hun zenderoverzicht is deze zender beschikbaar vanaf het pakket Riant, en ik dacht eigenlijk dat mijn pakket Rijk hier nog boven zat.
       
      Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Mijn dank.
    • By Sprietje
      Zoals de Vrije Fries al schreef, is de zender BVN weer terug van weggeweest op de Astra 19,2. BVN was wel in die periode op de Hotbird te ontvangen maar veel mensen konden de Hotbird niet ontvangen.
      Waarschijnlijk door de vele klachten hierdoor is BVN weer terug op de Astra 19,2.
      Astra 19,2 widebeam
      Transponder: 11778V, SR 29500, DVB-S2-QPSK NBC, FEC 9/10
      Tja, de transponderspecificaties zijn niet alledaags
       
      Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Canal Digitaal BVN op 19,2e weer in de fastscanlijst heeft staan.

    • By Sprietje
      Tja, de controle bij Canal Digitaal of de uitzendingen in orde zijn, lijdt waarschijnlijk ook onder het coronavirus. Geen geluid bij RTL-Z.
    • By Haagje
      Hoi ,
      woon in Zuid Spanje tussen Murcia en Almeria , ben behoorlijk aan het tobben met mijn ontvangst met de schotel , heb Canal digitaal.
      Nu een triaxschotel van 110 met een lmb voor een schotel van 80 cm en groter , heb op beide Astra s 1 en 3 goede signaalsterkte maar mijn signaalkwaliteit is nu op de Astra 1 60% en op de Astra 3 40% krijg dit niet hoger wat raden jullie mij aan.
      Hiervoor had ik een lmb voor de Astra 1 en de hotbird gemonteerd maar had hier hetzelfde probleem , alleen was de signaalkwaliteit bij beide maar 40%.
      Hoop dat een van jullie me kan helpen 
      Lees goede uitleg van Sprietje.
    • By phum3
      We hebben al jaren een abo op TVVlaanderen en CanalDigitaal. Oorspronkelijk met CCCam maar nu al geruime tijd en tot grote tevredenheid met OSCam. Aan de configuratie is al zeer lange tijd niets meer gewijzigd. Maar nu sinds begin deze maand geen beeld meer op CanalDigitaal (No entitlements). TVVlaanderen werkt nog gewoon en de entitlements daar staat op 0100:00006C en 2020/05/14. Heb alles driedubbel gecontroleerd en de enige conclusie die nog kan volgens mij is dat de kaart defect is (oranje SECA-kaart). Maar in de OSCam webinterface wordt aangegeven dat de "CARDOK" is (zie bijlage). Heb al driemaal heractivatie van de kaart aangevraagd (telkens twee uren gewacht), maar geen beeld.
       
      Ik vermoed dus dat ik CanalDigitaal moet contacteren om de kaart om te ruilen. Maar hoe pak ik dit aan zodat alles gewoon gaat blijven werken? Heb in de huiskamer een Vu+Duo2 met de twee kaarten. Deze worden intern gedeeld naar een Vu+Duo2 in de slaapkamer. SoftCam op beide ontvangers is OSCam r11353. Ik ben bang dat CanalDigitaal gaat proberen een CI+ module aan te smeren waardoor intern delen dus niet meer mogelijk zal zijn. Is mijn vrees terecht? Of ga ik gewoon een nieuwe oranje kaart kunnen krijgen of aankopen?
       
      Alvast bedankt voor alle info.
       
      Groeten
      Piet

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy