Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


Kan best kloppen maar daarbuiten zijn ook zieken en dan mag je de wereldbevolking meetellen als je per bevolking wilt rekenen. Zinloos dus ook al krijg je wel een leuk cijfer.

Het blijft een kwestie van hoeveel worden ziek en hoeveel gaan eraan dood.

Hoeveel worden ziek na een besmetting is een ander leuk cijfer maar dat is niet te meten.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

 

Dan heb je tot nu mazzel gehad. M'n buurmeisje bv. niet.

 

Wat je vraag betreft, het is overduidelijk, zo vroeg als het kan.

Maar voor jou persoonlijk nu: Je lichaam takelt af en dat geldt ook voor je afweer. Ouwetjes hebben de mazzel dat voor diverse virussen de immuniteit je hele leven duurt. Daarom zal je als je ouder bent minder vaak verkouden zijn dan als kind want je hebt een groot deel van de 150 a 200 varianten al wel gehad. Bij andere virussen duurt het veel korter, die gaan bv. maar een jaar of 30 mee vanwege hun sterke veranderlijkheid.

Hoe ouder je wordt hoe dringender het wordt om je tegen griep te laten inenten; het virus maakt overal in je lichaam cellen kapot en je vervangingsmogelijkheden lopen tegen hun eind en er zijn al zoveel definitief verdwenen en niet meer te vervangen.

Los daarvan, als je dan een griep krijgt gaat je afweer hard aan het zoeken om de juiste antistof te kunnen maken, maar je luchtwegen zijn beschadigd, dus bacteriën en andere virussen zien hun kans schoon en je wordt zieker en je zwakkere afweer moet nu tegen meer legers van indringers tegelijk vechten.

Oei dat klinkt onheilspellend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evaluatie van de Mexicaanse griep (De "Horror griep" weten we dat nog?) leert dat het sterftepercentage rond de 0,5% lag, voornamelijk ouderen en mensen met een verminderde weerstand. De initiele cijfers spraken van 10% mortaliteit: Een van de oorzaken was gelegen in het feit dat men alleen de ernstig zieke patienten telde in de beginfase. Mijn hemel: een factor 20 !  Zullen we dat de bullshit factor noemen?  Wat ik begrijp is dat de sterftegraad van het Corona virus nog onbekend is, en de besmettingsgraad zich tussen de 1,5...2,5 begeeft.

Verder waren de media een factor van betekenis qua beeldvorming: Omzet- of click gedreven (facebook was toen nog in het beginstadium) was het aantrekkelijk om de zaak op te kloppen - veel lezers betekende: meer advertentie inkomsten. Je ziet dat nu bij de gratis nieuwssites (ik noem: nu.nl, de degelijkse standaard, geenstijl, enz). Nieuws wordt gemaakt, of nieuws is conflictgestuurd ("Partij X is woedend") .  Dit heeft een kwalijke impact - sterker: je ziet dat frequente bezoekers de overheid wantrouwen, en een zwarter beeld van de samenleving hebben.

Betaal dus om goed, afgewogen nieuws te krijgen, en gebruik het orgaan dat zich tussen de oren bevindt.

 

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Helaas een vast gegeven. Maar je moet er mee leren leven en als je je conditie optimaal houdt vergroot je je kansen.🙂

Inenten is voor dit jaar te laat vrees ik Trouwens als ik eens ziek ben, dan over slaap ik dat dan. Dat is dan 24 of 48 uur marathon slapen en ik ben weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, astro iris zei:

Inenten is voor dit jaar te laat vrees ik Trouwens als ik eens ziek ben, dan over slaap ik dat dan. Dat is dan 24 of 48 uur marathon slapen en ik ben weer de oude.

Inenten is totaal offtopic het gaat om het coronavirus en daar bestaat geen

vaccin voor.

De acties die ze nu doen er voor zorgen dat het virus niet echt uitbreekt ,virus bronnen afzonderen. 

De verwachting is dat een vaccin over 3 maanden beschikbaar is maar dan is de griepperiode al voorbij.

Nu hebben we ook nog eens voordeel aan klimaat verandering het is warmer dus minder griepen.

Alle cijfers en gebieden bij houden over uitbreiding virus.

Hygiene als je van buiten komt handen wassen met zeep.

Als je niesen moet in zakdoek bij gebrek zakdoek in je mouw

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, luisteraar zei:

 

Hygiene als je van buiten komt handen wassen met zeep.

Als je niesen moet in zakdoek bij gebrek zakdoek in je mouw

 

Over dat niezen heb je 100% gelijk, handen wassen is een ander probleem.  Wat doe je na goed handen wassen met zeep? De deurklink in je handen en alles is te herdoen. Indien je je hier teveel op focust, krijg je smetvrees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, astro iris zei:

Ik weet ik word doodziek van die complot sites

 

Het laatste nieuws op nieuw een grote stad in china onder curatele nu aan de kust niet in

de provincie waar het begonnen is.

De tests op het virus blijken ook niet nauwkeurig te zijn die slaan pas aan als

voldoende virussen in het lichaam zijn.

Het aantal zieken zal veel hoger zijn dit is weer goed voor de teller het percentage wordt

lager ,op vrt nieuws vernomen dat aangenomen wordt dat het percentage werkelijk onder de 1 % zit ipv de nu 4 a 5 %

Met de bekende gegevens kom je uit  op 2 % ,er is dus veel verwarring

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, astro iris zei:

Inenten is voor dit jaar te laat vrees ik Trouwens als ik eens ziek ben, dan over slaap ik dat dan. Dat is dan 24 of 48 uur marathon slapen en ik ben weer de oude.

 

Je kunt altijd op een ander moment nog een griepprik krijgen maar dan is het vermoedelijk niet meer gratis.

Jouw methode heb ik voor ik een ouwe gepensioneerde zak werd soms ook toegepast als het echt extreem werd, maar in het onderwijs slikte je bijna altijd een week of meer een serie pijnstillers/koortsonderdrukkers en keelsnoepjes en ging gewoon naar je werk want anders had je gegarandeerd enorme problemen. Practicum van 4 dagen aan flarden en dus heeft niemand er wat aan en mis je een belangrijke beoordeling die officieel in het PTA staat; waar zijn nog proefwerken heen te verplaatsen want sommigen krijgen dan 3 op een dag met al die verschillende pakketten, kom je in de tijd voor een toetsweek waarin niets meer mag, enz, enz.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doen al die doktoren dat dan, hebben die een super weerstand opgebouwd door aanzien/aanhoren enz. enz. van bezoekers? Handje hier, handje daar, praatje zus, praatje zo noem maar op. 

 

2 procent gaat dus de pijp uit, 98 procent dus niet, wat is dan het probleem, het aantal procenten dat gedoogd wordt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, luisteraar zei:

Ik weet ik word doodziek van die complot sites

 

Het laatste nieuws op nieuw een grote stad in china onder curatele nu aan de kust niet in

de provincie waar het begonnen is.

De tests op het virus blijken ook niet nauwkeurig te zijn die slaan pas aan als

voldoende virussen in het lichaam zijn.

Het aantal zieken zal veel hoger zijn dit is weer goed voor de teller het percentage wordt

lager ,op vrt nieuws vernomen dat aangenomen wordt dat het percentage werkelijk onder de 1 % zit ipv de nu 4 a 5 %

Met de bekende gegevens kom je uit  op 2 % ,er is dus veel verwarring

 

Ik wantrouw faecesboek in alle opzichten en weiger er te komen want dergelijke sites staan vol met fake-rotzooi. En onbenullen gooien hun huisdieren naar aanleiding van die berichten te pletter, ook al is dat mogelijk ook weer fake-rotzooi, maar je hebt gigantische onbenullen, dat is zeker.

 

De tests zijn trouwens altijd niet op virussen maar op de antistoffen die je produceert en als er meer zijn is er meer tijd geweest om antistoffen te maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...