Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


8 uren geleden, erwinnaar zei:
13 uren geleden, a33 zei:

Gevalletje onduidelijke communicatie? Erwinnaar, wat bedoel je met 'dit'? Het verhaal van minplus?

Met dit bedoelde ik het artikel dat ik bijgevoegd had. 

 

Ik vermoed, dat minplus dit precies andersom begrepen heeft; aan zijn reactie te zien.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, erwinnaar zei:

Met dit bedoelde ik het artikel dat ik bijgevoegd had. 

Waarom citeer je mij er dan bij in een stuk waarin ik alleen aangeef dat ik anderen graag zou uitleggen hoe virussen en afweer werken?

Je had ook alleen m'n naam kunnen noemen. Nu heb ik het duidelijk op mijn epistel betrokken en snapte ook weinig van de reacties daarna.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, astro iris zei:

Vanaf welke leeftijd is het aan te raden om je te laten beschermen met vaccin? Ik ben gepensioneerd en heb het in het verleden nog nooit gedaan.

 

Dan heb je tot nu mazzel gehad. M'n buurmeisje bv. niet.

 

Wat je vraag betreft, het is overduidelijk, zo vroeg als het kan.

Maar voor jou persoonlijk nu: Je lichaam takelt af en dat geldt ook voor je afweer. Ouwetjes hebben de mazzel dat voor diverse virussen de immuniteit je hele leven duurt. Daarom zal je als je ouder bent minder vaak verkouden zijn dan als kind want je hebt een groot deel van de 150 a 200 varianten al wel gehad. Bij andere virussen duurt het veel korter, die gaan bv. maar een jaar of 30 mee vanwege hun sterke veranderlijkheid.

Hoe ouder je wordt hoe dringender het wordt om je tegen griep te laten inenten; het virus maakt overal in je lichaam cellen kapot en je vervangingsmogelijkheden lopen tegen hun eind en er zijn al zoveel definitief verdwenen en niet meer te vervangen.

Los daarvan, als je dan een griep krijgt gaat je afweer hard aan het zoeken om de juiste antistof te kunnen maken, maar je luchtwegen zijn beschadigd, dus bacteriën en andere virussen zien hun kans schoon en je wordt zieker en je zwakkere afweer moet nu tegen meer legers van indringers tegelijk vechten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, minplus zei:

Waarom citeer je mij er dan bij in een stuk waarin ik alleen aangeef dat ik anderen graag zou uitleggen hoe virussen en afweer werken?

Je had ook alleen m'n naam kunnen noemen. Nu heb ik het duidelijk op mijn epistel betrokken en snapte ook weinig van de reacties daarna.

Verkeerd begrepen met kettingreactie, excuses. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, minplus zei:

Je moet m'n woorden niet verdraaien.

Ik respecteer alle religies, ben zelf christelijk opgevoed, heb de bijbel in m'n jeugd een paar keer van begin tot eind doorgelezen. Maar ik heb wel een probleem met meestal kleine groepen binnen een religie die er vreemde dingen uit halen en vervolgens over lijken gaan. Dat zie je binnen vrijwel alle religies, Christendom, Islam, Hindoeïsme, noem maar op.

Dank je minplus voor je reactie. Dan zitten we gelukkig toch helemaal op een lijn. Ik was gisteren ook wel teveel op dreef en had je woorden wat beter moeten lezen. Excuses daarvoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo kan je met schriftelijke communicatie zo in een heftige woordenwisseling terecht komen, alleen maar doordat een tekst soms op meerdere manieren is op te vatten.

Fijn dat de lucht weer helder is.

Die anti-vaccers zijn een te ernstig issue, om nodeloos in een verwarrende discussie te blijven hangen. Back on topic!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. Ben ik bij alles eigenlijk.

Maar bij BRM en DKTP heb ik geen seconde geaarzeld voor m'n kinderen. En de prik tegen baarmoederhalskanker kan ik ook ieder meisje of jongen aanbevelen.

Teveel ellende gezien, wijlen prinses Christina is een voorbeeld om maar een bekende te noemen waar haar moeder de prik R niet had gehad.

En ik haal de laatste jaren zeker een griepprik, ook al ben ik al een paar keer flink ziek geweest van een griepvariant (niet het vaccin maar het virus) en ben ik daardoor voor die immuun en heb ik een vrij sterke afweer in het algemeen. Want er zijn nieuwe varianten die ik nog niet gehad heb en die jaarlijks erg veel doden opleveren.

Pokken is door de vaccinaties uitgeroeid maar wat geschifte figuren in de VS en Rusland hebben er wat van bewaard voor evt. biologische oorlogsvoering. Ik denk niet dat ze het gezien het huidige intercontinentale transport nog op wagen ze in te zetten, maar ik heb ook daarvoor de prikken nog gehad. Ben immuun, mochten Trump of Poetin nog gekker worden dan ze al zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...