Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Op 29-1-2020 om 21:00, minplus zei:

Soms heb ik de neiging (die ik gelukkig na even nadenken snel weet te onderdrukken) om een topic te openen en met een paar maand typen (en een paar jaar vanwege alle onbegrip-reacties erop) een paar mensen hier, die er nog weinig tot niets van weten behalve wat al dan niet foute internet-info, van alles te gaan uitleggen over (retro-)virussen en hoe ze werken en hoe je afweer werkt en hoe vaccins gemaakt worden en hoe ze werken en noem maar op.

Maar ik ben al aardig oud, heb me 60 jaar in al die dingen verdiept en het vele duizenden mensen al uitgelegd, en heb zo enorm veel andere dingen nog dringend te doen voor ik de pijp uitga.

Dit is dus allemaal onzin.

 

Ik quote deze reactie van jou nog maar even, erwinnaar, die je blijkbaar al vergeten was. Om over op de man spelen te spreken....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden, Sprietje zei:

 

 

Wellicht leest luisteraar dan ook mee in het topic over onze taal.

 

Meer als, of meer dan zal me worst wezen, net als kannen en kunnen. Maar soms kan ik van zijn bijdragen echt niets begrijpen terwijl onze Russische vriend het met Google translate wel redelijk duidelijk verwoordt. Ik heb dus van nu af aan wel geduld met luisteraar, nu ik weet dat Nederlands niet zijn moedertaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Luisteraar heeft gewoon gelijk.

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/een-corona-vaccin-komt-eraan-maar-of-het-op-tijd-is-weet-niemand~bb80fdfa/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Beter doen jullie eerst je huiswerk voordat je luisteraar weer loopt te bashen!

Niet zijn moerstaal lijkt een redelijk excuus, maar mij lijkt het ook een argument om voorzichtig te zijn met het doorsturen secu, citeren van bronnen. Zijn verwijzing lijkt in orde, (maar ook de Volkskrant is Jezus niet) in het gros van de of-topic items wordt de boodschapper meteen afgebrand of door een andere boodschapper vervangen. Voor veel respondenten, is er geen verschil tussen meningen en stellingen. Ik heb al meermaals aangegeven dat de "of Topic" rubriek vervangen zou mogen worden door een "non Topic" rubriek. Zijn er geen twijfels, hoef je niets te weerleggen kun je gewoon ongestraft uit je nek kletsen. Ik hoef het natuurlijk niet te lezen, maar ik blijf graag op de hoogte van de meningen, nonsens, manipulatie´s, of gedachten waar men zich bij thuis  voelt, zonder voldoende betrouwbaarheid. Met "Ich habe es nicht gewusst" kom je niet meer weg.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ben ik met je eens hoor, dan werkt bij mij ook het gezonde verstand. Er zijn echter mensen die zich dusdanig bezwaard voelen, dat ze niet zover gaan. Ik ga er verder niet diep op in, zou een discussie op zich zelf worden. Deze mensen geloven dat God alles beschikt, en zij niet mogen ingrijpen. Tegelijk geeft diezelfde God ook bevoegdheden aan de mens om zelf verantwoordelijkheid te nemen, maar dat zien ze niet. Ik reageerde aanvankelijk omdat Minplus hen mafketels noemde, en daar ging ik tegen in.

 

Ik ben blij dat jij dan ook het gezonde verstand laat werken.

Ik vind mafketels een nog erg vriendelijke benaming voor mensen, die op grond van een waanidee dat ze uit een religieus boek destilleren, anderen en hun kinderen in gevaar brengen.

Je moet eens vragen aan mensen, die in een rolstoel zitten omdat hun ouders weigerden ze tegen polio te laten inenten, hoe zij over hun ouders denken. Ik ben bij mensen met verlammingen veel heftiger benamingen tegengekomen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, erwinnaar zei:

Leuk he op de man spelen, of andersdenkenden de maat nemen, goed gedaan en bedankt. Net als met dat weer, als we maar meelopen met de grote meute want o wee, als je iets anders denkt of tegengeluid wil toetsen wordt je half verketterd, tolerantie in NL neemt hard af de laatste jaren inclusief vertrutting en hoe makkelijk is dan als meerderheid de minderheid te beschimpen? 

Eens, en vooral op een forum gaat dat zo. Probeer dan voor jezelf een tegenvraag te formuleren. Dus in plaats van te beginnen over het op de man spelen, vraag je hem waarom hij juist jouw naam citeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, minplus zei:

Dit is dus allemaal onzin.

 

Ik quote deze reactie van jou nog maar even, erwinnaar, die je blijkbaar al vergeten was. Om over op de man spelen te spreken....

Joh zoek het verder lekker uit met je 60 jaar ervaring vooralsnog in putje gegooid want gaan meer dan genoeg mensen stuk aan griep enz. enz. Tenzij je inderdaad maar eens uit de doeken doet hier of verwijst naar door jouw verworven wijsheden. Wie weet kan ik er iets mee..maar nu hang je iets voor de neus en trekt het snel weg. 

 

Zojuist, minplus zei:

 

Ik ben blij dat jij dan ook het gezonde verstand laat werken.

Ik vind mafketels een nog erg vriendelijke benaming voor mensen, die op grond van een waanidee dat ze uit een religieus boek destilleren, anderen en hun kinderen in gevaar brengen.

Je moet eens vragen aan mensen, die in een rolstoel zitten omdat hun ouders weigerden ze tegen polio te laten inenten, hoe zij over hun ouders denken. Ik ben bij mensen met verlammingen veel heftiger benamingen tegengekomen.

Jij moet weten dat de grootste weigeraars uit de antroposofische hoek komen tegenwoordig beste kenner. Fijn dat je een groep hier wegzet als minimaal mafketel, professor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Alziendoog zei:

Eens, en vooral op een forum gaat dat zo. Probeer dan voor jezelf een tegenvraag te formuleren. Dus in plaats van te beginnen over het op de man spelen, vraag je hem waarom hij juist jouw naam citeert.

Klopt, ik had als tegengas een artikel geplaatst en was benieuwd naar zijn mening, stelling daarover. Echter werd dat artikel blijkbaar als mijn waarheid toegevoegd door medeforummer/schotelliefhebber, dat is echter niet het geval gebleken, ik ben voor diverse invalshoeken en fanatiek als men wat roept (Al Gore) en het tegendeel is waar gebleken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, luisteraar zei:

Nu komen aan de lopende band berichten zonder eerst een reactie af te wachten .

Gewoon logisch doen.

Een gezond jong mens heeft een goed werkend afweer systeem .

Veel infecties kunnen we zelf aan en dat moeten we niet verwaarlozen.

Maar er zijn virussen waar we geen raad mee weten wat een exidus geeft.

Toen de europeanen naar amerika gingen hadden de europianen virussen waar veel

indiaan ten gronde gegaan zijn.

Tussentijds hebben wij ook klappen gehad bv de spaanse griep.

Nu is de wetenschap in staat door middelen ons afweer beter te maken dat vind ik goed.

Zo vind ik het ook goed dat we nu een koelkast hebben zodat we minder bedorven eten hebben dit

is goed voor ons.

Als je natuurlijk wilt alle uitvindingen uit het huis en op een eiland wonen.

 

 

 

Een reactie hierop zou mij interesseren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

 

Ik ben blij dat jij dan ook het gezonde verstand laat werken.

Ik vind mafketels een nog erg vriendelijke benaming voor mensen, die op grond van een waanidee dat ze uit een religieus boek destilleren, anderen en hun kinderen in gevaar brengen.

Je moet eens vragen aan mensen, die in een rolstoel zitten omdat hun ouders weigerden ze tegen polio te laten inenten, hoe zij over hun ouders denken. Ik ben bij mensen met verlammingen veel heftiger benamingen tegengekomen.

Goed, je bent al 60 jaar of ouder heb ik begrepen.

Neem dan die jaren om mensen met afwijkende meningen niet tegen je op te jagen.

Ik heb in reactie op Johnno iets verteld over het religieuze aspect.

Dat geloof gaat gerust dieper dan waanideeen op internet. Mafketels is dus een oordeel dat je andere mensen aansmeert, puur op hun Godsdienstige achtergrond.

Probeer je eens in te leven in die mening, en zet er dan jouw mening tegenover zonder een ander af te branden. Je excuus dat anderen ergere benamingen gebruiken geldt niet, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft. Ik laat me niet in een hokje plaatsen omdat ik het Christelijk geloof aanhang. Dank voor je geduld alvast.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws update:

Het virus blijkt heel aanstekelijk te zijn.

Bij een bedrijf in Bayern was een cursus in een leslokaal

1 persoon was aanwezig met het virus

in begin 5 medeleerlingen hebben het virus

1 medewerker die contact had met een van die 5 werd aangestoken

Die eene werknemer heeft thuis zijn vouw en 2 kinderen aangestoken 2

verdere kinderen worden onderzocht.

Waarbij alle betrokkenen heel snel geisoleerd werden.

Het bedrijf waar het plaats vond heeft al voor dagen de poorten

gesloten voor iedereen om verspreiding te voorkomen.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alziendoog zei:

Goed, je bent al 60 jaar of ouder heb ik begrepen.

Neem dan die jaren om mensen met afwijkende meningen niet tegen je op te jagen.

Ik heb in reactie op Johnno iets verteld over het religieuze aspect.

Dat geloof gaat gerust dieper dan waanideeen op internet. Mafketels is dus een oordeel dat je andere mensen aansmeert, puur op hun Godsdienstige achtergrond.

Probeer je eens in te leven in die mening, en zet er dan jouw mening tegenover zonder een ander af te branden. Je excuus dat anderen ergere benamingen gebruiken geldt niet, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft. Ik laat me niet in een hokje plaatsen omdat ik het Christelijk geloof aanhang. Dank voor je geduld alvast.

Je moet m'n woorden niet verdraaien.

Ik respecteer alle religies, ben zelf christelijk opgevoed, heb de bijbel in m'n jeugd een paar keer van begin tot eind doorgelezen. Maar ik heb wel een probleem met meestal kleine groepen binnen een religie die er vreemde dingen uit halen en vervolgens over lijken gaan. Dat zie je binnen vrijwel alle religies, Christendom, Islam, Hindoeïsme, noem maar op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...