Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Luisteraar heeft gewoon gelijk.

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/een-corona-vaccin-komt-eraan-maar-of-het-op-tijd-is-weet-niemand~bb80fdfa/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Beter doen jullie eerst je huiswerk voordat je luisteraar weer loopt te bashen!

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-1-2020 om 20:00, luisteraar zei:

Je moet rekening houden met je mede burger.

Vandaag bv in de winkel een vrouw voor mij bij de kassa heeft geniest en direct

in de lucht waarom geen zakdoek voor je mond of bij gebrek in je mouw niesen.

Dadelijk krijg ik door die vrouw een griep coronavirus is nog onwaarschijnlijk .

Ja, dan loop je wellicht een verkoudheid op, of lichte griep waar je na een week van af bent. Je lichaam bouwt dan afweerstoffen aan, zodat je voor een ergere griep gespaard blijft.

En misschien dat je dan ook minder vatbaar bent voor het coronavirus. Je mag die vrouw voor je aan de kassa dus dankbaar zijn, tenzij zij echt onfatsoenlijk heeft lopen blaffen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2020 om 13:36, borsjea zei:

Het is misschien nog geluk dat de uitbraak juist in China is. Een land waar de bevolking toch snel bij een grieperig gevoel een mondkapje gaat dragen. We kennen allemaal de tv beelden waar je in china op straat zo hier en daar mensen met een mondkapje zien lopen. Denk dat chinezen in de getroffen gebieden zo veel mogelijk binnen blijven en geen pogingen doen het gebied te verlaten. Juist de buitenstaanders in deze gebieden die zich niet ziek voelen maar mogelijk wel al het virus bezitten zijn een groter gevaar. Las een interview met een Braziliaanse studente in  het gebied die toen ze hoorde dat haar stad zou worden afgesloten alles op alles heeft gezet om het gebied te verlaten en via een omweg naar haar eigen land te vertrekken, gelukkig is dit mislukt.
 

Dat mondkapje dragen ze tegen de luchtvervuiling. Ik ben bang dat het niet echt helpt tegen een virus. Verder heb je wel een punt dat westerse mensen dit virus ongemerkt bij zich dragen en dan verspreiden in hun eigen land. Tegelijk zou ik niet graag in China in quarantaine willen zitten, alhoewel.....de communisten aldaar doen niets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2020 om 14:58, luisteraar zei:

De vraag blijft is dat nieuwe virus gevaarlijker of harmloser dan de gebruikelijke jaarlijkse griep.

We horen het is minder gevaarlijk en de acties zijn als of de wereld ondergaat.

De balans hierin vind ik niet ,wat klopt

 

Het schijnt een nieuw virus te zijn waarvoor de normale resistentie tegen griep niet werkt. Het virus mag dan minder gevaarlijk zijn, maar kan wel veel sneller meer mensen infecteren. Als dat bovenop een normale griep komt, ja dan heeft dat effect. Ik begrijp de acties dan ook wel. Voor de rest volg ik bar weinig nieuws, dus de hype omtrent het virus ontgaat me gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2020 om 17:12, minplus zei:

Als we het aantal geregistreerde ziektegevallen in China delen door het aantal doden gaat tot nu ca. 1op de 45 eraan.(7711:170)

 

Wiki: Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.

 

Een nog wat vage 1e aanwijzing als je dit combineert.

Ja, vooral de factor geregistreerde ziektegevallen is een vaag iets. Best kans dat China al 100000 besmettingen heeft, dan valt 170 doden nog mee. Tegelijk zijn er van de 820000 griepmeldingen in Nederland een aanzienlijk aantal ( schatting ) niet meer dan een verkoudheid. We moeten afwachten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, johnno zei:

In de meeste gevallen ben ik dat zonder meer met je eens. Maar als ik doordat ik een vaccinatie weiger andere mensen in gevaar breng ligt dat wat mij betreft toch anders. En op dit moment lijkt het er toch op dat we met een tamelijk besmettelijk virus te maken hebben dat mensen in levensgevaar kan brengen.

Ben ik met je eens hoor, dan werkt bij mij ook het gezonde verstand. Er zijn echter mensen die zich dusdanig bezwaard voelen, dat ze niet zover gaan. Ik ga er verder niet diep op in, zou een discussie op zich zelf worden. Deze mensen geloven dat God alles beschikt, en zij niet mogen ingrijpen. Tegelijk geeft diezelfde God ook bevoegdheden aan de mens om zelf verantwoordelijkheid te nemen, maar dat zien ze niet. Ik reageerde aanvankelijk omdat Minplus hen mafketels noemde, en daar ging ik tegen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, johnno zei:

Als het om jouw familie of vrienden zou gaan, zou je het dan ook over procenten hebben?

Ik hoop dat het antwoord nee is.

Tegelijk ( als je het puur biologisch bekijkt ) is de mensheid de afgelopen 100 jaar explosief gegroeid. Dan grijpt de natuur in, en hard ook.

Normaliter zou ( over de afgelopen 1000 jaar bezien ) de wereldbevolking niet meer dan 2 miljard mensen moeten zijn. Ik heb geen cijfers, probeer het punt duidelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Inmiddels 9692 zieken in China waarvan 213 overleden, dus nog steeds 1 op 45.

In ons land en ook andere landen heb je geesteszieken die verzonnen idioterie op internet gooien, net als met vaccinaties is gebeurd.

Triest gevolg is dat Chinezen nu overal gediscrimineerd worden. De rassenhaters zien weer een kans.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Triest is dat! Wellicht heb je die gedachtengang ook op mijn bijdragen betrokken, begrijpelijk.

Mijn bijdragen zijn echter serieus, op een grapje over Corona bier na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, luisteraar zei:

Toevallig op ntv nieuwszender een bericht geweest over de complotdenkers die zich op

internet breed maken.

Hun advies luister enkel naar de site van who of nationale zenders die worden direct en indirect

gecontroleerd.

Het goede nieuws China denkt dat ze binnen 3 maanden een vaccin hebben ,een duits bedrijf meld

nu ook binnen 3 maanden een vaccin

 

 

Luisteraar, kijk wat minder TV, en plemp niet elke melding die ze daar doen hier neer. Je weet toch zelf ook wel nieuws van sensatie te onderscheiden?

Ongemerkt behoor jij nu tot de complotdenkers, terwijl je het niet zo bedoeld denk ik maar.

Nu valt ook het kwartje wat je bedoeld met The WHO. Ik dacht niet aan de wereld gezondheids organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, waterpas zei:

Ja luisteraar, dat vernemen van jouw is hier het grote probleem. Ik heb al eens eerder verteld dat je Nederlands klote is, en lezen is ook een soort vernemen en daar schort het hier aan naar mijn mening. Hoe goed kun je lezen als je amper fatsoenlijk kunt schrijven? Nooit gedacht dat bij dat vernemen af en toe een vraagteken, niet zou hebben misstaan.

Mee eens, alleen de letter "W" had je achterwege kunnen laten.....als je het toch over taal hebt.🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, minplus zei:

Onvermijdelijk.

Als je mijn eerder genoemde getallen als uitgangspunt neemt is het ca. 400 tot 3000 keer zo gevaarlijk als griep (waar ik me jaarlijks voor laat vaccineren, de variant van deze winter zat erbij😎) qua sterftecijfer. Voorlopig.

 

Ik hoop dat mijn vrouw met haar luchtwegproblemen niet besmet raakt voor ze hiertegen gevaccineerd kan worden.

Zal erwinnaar ook wel weer onzin vinden overigens.

Leuk he op de man spelen, of andersdenkenden de maat nemen, goed gedaan en bedankt. Net als met dat weer, als we maar meelopen met de grote meute want o wee, als je iets anders denkt of tegengeluid wil toetsen wordt je half verketterd, tolerantie in NL neemt hard af de laatste jaren inclusief vertrutting en hoe makkelijk is dan als meerderheid de minderheid te beschimpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu komen aan de lopende band berichten zonder eerst een reactie af te wachten .

Gewoon logisch doen.

Een gezond jong mens heeft een goed werkend afweer systeem .

Veel infecties kunnen we zelf aan en dat moeten we niet verwaarlozen.

Maar er zijn virussen waar we geen raad mee weten wat een exidus geeft.

Toen de europeanen naar amerika gingen hadden de europianen virussen waar veel

indiaan ten gronde gegaan zijn.

Tussentijds hebben wij ook klappen gehad bv de spaanse griep.

Nu is de wetenschap in staat door middelen ons afweer beter te maken dat vind ik goed.

Zo vind ik het ook goed dat we nu een koelkast hebben zodat we minder bedorven eten hebben dit

is goed voor ons.

Als je natuurlijk wilt alle uitvindingen uit het huis en op een eiland wonen.

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, luisteraar zei:

Mijn pardon dat Nederlands niet mijn moedertaal is

Thuis spreek ik ook een andere taal als Nederlands.

 

Aha! De naam luisteraar klinkt zo Nederlands.  Ik weet niet of uit je profiel is op te maken dat je allochtoon bent, maar meld dat anders even. Dan kunnen we daar net als bij Rimantts of zo iets rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...