Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

  • Moderator
5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Eindelijk is er ook weer toiletpapier in de schappen, wat een gigantische logistieke blunder natuurlijk niet uitsluit is het kassa systeem dat automatisch bijbesteld als een artikel voor betaling gescanned wordt en daarmee een tekort voorkomt. Amme hoela...

 

 

Dat werkt echt zo. Alleen houdt dat systeem er geen rekening mee dat er nadat de minimale hoeveelheid is bereikt er nog 10 klanten een hele kar vol met toilet papier in slaan. Zodra de bestelling is klaar gezet duurt het natuurlijk nog wel even voordat de vrachtwagen weer bij de supermarkt is. En die vrachtwagen gaat natuurlijk niet voor een pallet toilet papier rijden. Als er ineens een absurde hoeveelheid wordt afgenomen dan leidt dat tot tijdelijke schaarste. Kan makkelijk opgelost worden door meer in voorraad te nemen in de winkel, maar dan wordt het toilet papier natuurlijk wel een heel stuk duurder.

 

Beetje simpel gedacht om dat een logistieke blunder te noemen.

 

Als men in blinde paniek  massaal toilet papier, eieren, houdbare melk (gadver), pasta en blikvoer gaat inslaan dan zitten we in een mum  even zonder. 

 

Laten we hopen dat we de ook economische schade die we oplopen met zijn allen (je zou maar een restaurantje hebben en even 3 weken geen inkomsten maar wel alle lasten en je voorraad moeten weggooien omdat dat op een gegeven moment niet meer houdbaar is). Tuurlijk is er zoiets als arbeidstijdverkorting, maar ook het geld daarvoor moet ergens vandaan komen. En zzpers zullen het ook niet makkelijk hebben in deze tijden.

 

En laten we hopen dat de experts gelijk krijgen met dat het merendeel van de bevolking het virus oploopt en daar milde klachten aan overhoudt, en dat als je dat een keer hebt gehad je dan imuun bent voor het virus. Want daar ben ik zelf nog niet van overtuigd.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 uren geleden, luisteraar zei:

Mijn ziekenfonds schrijft geen (papieren) attesten brengen je mag ze

wel in hun brievenbus steken.

 

Hoe je jezelf in een zin kan tegenspreken.

2 uren geleden, luisteraar zei:

Ik lees onzin berichten

 

Ik ook!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Hoe je jezelf in een zin kan tegenspreken.

 

Ik ook!

Ik weet niet wat je bedoeld ,zal aan mij liggen.

De ziekenfonds kantoren zijn dicht je kan telefonisch in dringende gevallen een

afspraak maken.

Als je mag komen geen papieren mee nemen en naar binnen brengen je mag ze

buiten in de brievenbus deponeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dat schreef je niet, je schreef dat je het ziekenfonds geen papier mag brengen.

En wat doe je, je brengt ze papieren en stopt ze in de brievenbus.

21 minuten geleden, luisteraar zei:

Denk dat enkel ziekenhuizen en supermarkten open blijven.

Dit is ook een sterke, je weet het dus niet zeker?

 

In jouw gedachten wereld zou het dus kunnen dat het ziekenhuis dicht gaat?

 

Gelukkig weten wij zeker dat het ziekenhuis en de supermarkt open blijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag een werkbezoek aan Frankfurt gebracht, inspectie en planning van een object zonder mensen te hebben moeten ontmoeten.

Op de snelweg in Duitsland was het stil, alleen veel vrachtverkeer.

Het Robert Koch instituut, de Duitse equivalent van het RIVM heeft het corona virus ondertussen geclassificeerd als een hoog risico.

In Berlijn plant men de bouw van een noodhospitaal voor 1.000 Corona patiënten.

 

Onderweg nog gebeld met kennissen in Frankrijk, daar heeft men het openbare leven nagenoeg stil gelegd.

Wanneer je naar buiten wil, moet je op een overheids internet site een aanvraag invullen en een vergunning printen, waarin staat dat je van thuis naar een noodzakelijke bestemming gaat.

Noodzakelijk zijn alleen eerste levensbehoeften, zoals voedsel, dokter etc.

Familiebezoek hoort uitdrukkelijk niet tot eerste levensbehoefte.

De maatregelen zijn op dit moment voor tenminste de komende 15 dagen van kracht.

De bedoeling is om het aantal ziektegevallen te dempen, opdat de medische zorg niet in elkaar stort.

 

Verder, zorg ervoor dat je de komende tijd zo gezond mogelijk leeft en reserves opbouwt voor het geval je besmet zou worden.

Beperk je contacten, probeer uit groepen mensen weg te blijven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methaan helpt niet maar zeep wel, daar kan hun buitenkant niet tegen. Half minuutje goed wassen is afdoende; het hoeft geen desinfecterende zeep te zijn, die is tegen bacteriën.

Het kan ook handig zijn om je deurkrukken even schoon te maken en als je naar een winkel bent geweest die van de auto, het stuur en de versnellingsknop.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Had ik reeds gedaan.

Ook de muis en het toetsenbord krijgen in deze dagen regelmatig een doekje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

Had ik reeds gedaan.

Ook de muis en het toetsenbord krijgen in deze dagen regelmatig een doekje.

 

Doe ik ook af en toe. Met de witte toetsen kun je mooi zien welke je het meest gebruikt. Overigens zijn dat niet de vieze maar de schone; de Q is weer ietwat bruinig.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, cookie monster zei:

In een artikel verder op die site las ik dat de mediamarkt ook beperkt open is!

Dit gaat nu te ver en ik ga een demonstratie op het malieveld organiseren om het coronavirus te stoppen!

 

”kick-out corona”

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, luisteraar zei:

Het is een wonder dat je naar Frankfurt kon bij de gesloten grenzen en dan ook nog

daar zijn zonder iemand te spreken.

De maatregelen grijpen door daar is niet aan te ontkomen

 

Je verspreid nep informatie.

De grens is niet gesloten, er is vrij verkeer tussen Nederland en Duitsland.

En een leegstaand gebouw inspecteren kan je ook zonder dat er andere mensen bij zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...