Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Een goed nieuwsje uit Iran , die vrouw heeft werkelijk mazzel:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/103-jarige-iraanse-vrouw-geneest-van-coronavirus~a93f1a66

 

Strengere regels in België:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/alle-strengere-maatregelen-op-een-rij-kom-alleen-buiten-als-het-strikt-noodzakelijk-is~aeb17d51

Controle en straffen

De politie zal er streng op toezien op de naleving van de maatregelen. Wie ze weigert te volgen, riskeert een gevangenisstraf van 3 maanden en een boete tot 4.000 euro. Er hangt ook een strafrechtelijke veroordeling en een strafblad aan vast. De maatregelen gelden al zeker tot 5 april.

 

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Tonskidutch zei:

je gangt in de wandel wel vaker een beetje wankel.

 

wat mij betreft is het oké dat ze de weg sluiten aan veldwezelt of smeermaas

Stomme autocorrectie op die apparaten ook! 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

maar je hebt dus geen bron

(was reactie minplus)

 

Nieuwsblad

 

 "In extreme omstandigheden is het à la guerre comme à la guerre en moeten we alle mogelijke krachten inzetten”, zegt Marc Geboers, directeur Algemene Ziekenhuizen bij koepelorganisatie Zorgnet-Icuro. Hij wil de “dramatische verhalen uit Italië” kost wat kost vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets positiefs over Corona.

 

Zondag mijn dierenwinkel gemaild of hij het voer (100) kg op mijn vlonder wilde zetten, geen enkel probleem.

Mijn auto naar een grote beurt. Gevraagd of ze deze met 2 man op wilde halen en brengen. geen enkel probleem.

Vandaag Albert Heijn locked, buurvrouw wil graag boodschappen voor mij doen.

Andere buurvrouw zet mijn boodschappen op haar lijst.

Gisteren boerenkool van mijn buurvrouw gekregen, contactloos. (ik had haar ontboden, deed mij zeer) maar weer creatief opgelost!!

En zo zie je maar dat iedereen (lees mijn omgeving) begrip heeft voor de situatie en dat stemt mij goed, tot emotie toe!!!

 

Ik zie mijzelf, gezien mijn leeftijd, in de risico-groep zitten.

En als je voorgaand allemaal meemaakt dan leven we best

wel in een mooie wereld waar iedereen aan iedereen denkt.

Hoe mooi is dat? Héél mooi dus!!!

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, johnno zei:

Voor twee weken tegelijk voedsel in huis halen is geen hamsteren.Dat is echt onzin.

Veel mensen in Nederland hebben gewoonlijk voor vele weken vlees in hun vriezer.

En voor zowel aardappelen als blik of diepvries groenten geldt vaak hetzelfde

Ik begrijp eerlijk gezegd totaal niet meer wat je van luisteraar verwacht.

Jij vindt dat hij zich zo strikt mogelijk moet houden aan de quarantaine voorschriften.

Maar kennelijk ben je tegelijkertijd van mening  dat hij dagelijks zijn boodschappen moet doen en niet eens in de twee weken.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vindt dat nogal tegenstrijdig.

 

Juist, en die tegenstrijdigheid komt van hemzelf.

Ik doe ook wekelijks boodschappen, en niet dagelijks.

Ik vind niet dat hij zich in quarantaine moet opsluiten, dat beweert hij zelf!

En juist omdat hij dat zelf beweert, vind ik het vreemd dat hij even later vol trots vertelt nog even naar de supermarkt geweest te zijn om lekker goedkoop in te slaan.

Laat het dan thuis bezorgen.  Kortom, ik snap zijn stellingname niet en blijf vragen om duidelijkheid van zijn kant.

Ondertussen heb ik vragen te beantwoorden omdat ik veelal scherp reageer. Daar kies ik zelf voor uiteraard. Maar laat luisteraar zijn standpunt dan ook verklaren, maar helaas zie ik van hem alleen maar oneliners.

Ik vind het jammer om steeds over hem te moeten praten, terwijl hijzelf ook welkom is een reactie te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, minplus zei:

Corona is niet milder maar de medische kennis, technieken en middelen zijn nu beter in de meeste landen.

Dat is zeker waar.

En je kunt het niet 1 op 1 vergelijken met een virus van 100 jaar geleden.

Toch vind ik 2500 doden in Italie op een bevolking van 40 miljoen ( even ruw geschat ) nog meevallen.

De piek aldaar moet nog komen, maar laten het er 10000 worden. Als er 5 miljoen Italianen besmet zijn, en 10000 overlijden op een bevolking van 40 miljoen, dan zie ik dat als milder dan de Spaanse griep. Maar zoals je zelf zegt zijn nu de middelen beter. Wellicht hadden we destijds ook de Spaanse griep kunnen indammen.

Even los van het feit dat het toen oorlog was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, cookie monster zei:

Ja , maar …. wat met verplegend personeel ??

 

In een situatie waarbij de moeder verpleegster is en de vader een kantoorbaan heeft, zou de vader kunnen thuiswerken.

De moeder zou ook haar werk als verpleegster kunnen neerleggen en zich om het gezin bekommeren.

Dat is voor ieder gezin een afweging.

Dat per definitie beide ouders een baan moeten hebben relativeer ik hiermee.

Ik ben zelf pakketbezorger en zie nu ineens dat mensen wel thuis zijn om het pakket dat ze zelf bestellen wel op het afgesproken tijdstip in ontvangst kunnen nemen.

Uiteraard moet de verpleging door gaan, maar men moet ook zorg dragen voor het eigen gezin.

je hebt er niets aan om als ouders beide fulltime in de zorg te werken, terwijl je kinderen dan in de opvang zitten met alle risico's van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2020 om 12:24, luisteraar zei:

Worden de tv abonnementen nu goedkoper nu geen uitgaven zijn op sport uitzendingen ?

Een klein voordeel door het virus

 

 

Nee, men loopt inkomsten mis door het gemis aan reclame/commercials.

De uitgaven zijn deels al gedaan, dus het gaat geld kosten dat op de kijker verhaald wordt.

Wel een goede vraag trouwens, en ook gerelateerd aan dit forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2020 om 18:23, luisteraar zei:

@Con wij hebben ons ook afgezonderd het afzonderen valt hier wel mee we zitten op het platte land

ik loop de deur uit zonder iemand te zien en zit binnen de 100m in het bos met een beek en beestjes om

je heen ,lekker alles bezinken laten.

Supermarkt enz is voor ons taboe maar zal weer eens moeten

 

Net wat je zegt: De supermarkt zal toch weer eens moeten.

Ik snap dan ook dat je er zo weinig mogelijk heen gaat en direct groot inkoopt.

Er loopt echter nog een zijdelingse discussie waarbij ik wat moeite heb met je stellingname, en waar anderen vooral op mij reageren.

Zou je hier ook wat duidelijkheid in willen scheppen?

Groet,

Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Alziendoog zei:

De moeder zou ook haar werk als verpleegster kunnen neerleggen en zich om het gezin bekommeren.

Je geeft zelf het antwoord:

16 minuten geleden, Alziendoog zei:

Uiteraard moet de verpleging door gaan, maar men moet ook zorg dragen voor het eigen gezin.

Sommige beroepen , vooral medisch personeel , hebben het nu helaas letterlijk loodzwaar !!

Zoals je al zei , een gezin waarvan 1 van de ouders niet in de medische sector zit ,

dan kan die inderdaad het eigen gezin opvangen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2020 om 20:39, minplus zei:

Voor het opbouwen van immuniteit maakt het helaas niet uit of je nu of over een half jaar besmet wordt. In beide gevallen is het immuun worden of dood gaan.

Alleen heb je een grotere overlevingskans als niet iedereen tegelijk ziek wordt omdat de ziekenhuis-capaciteit dan groter is.

Daarom ben ik het wel met de overheidsmaatregelen eens om niet alles op slot te gooien.

Tegelijk wel zoveel mogelijk reguleren door grote bijeenkomsten stil te leggen.

Dan laten we het virus langzaam over ons heenkomen, en zien wel wat de gevolgen zijn.

Tegenhouden kun je het toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2020 om 23:16, gerrit B zei:

Ik had me ook al afgevraagd waarom er niets van de EU te horen is geweest.

Ik zou juist denken dat je voor dit soort zaken een EU hebt die centraal alle zaken regelt, op elkaar aan laat sluiten en juist bij dit soort crisis situaties de regie op zich neemt.

Wel nee, de EU reguleert zaken waar men aan kan verdienen.

Dat zie je nu wel. Een eenheid in Europa kan er politiek en economisch wel zijn, maar een Europese staat gaat er niet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...