Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


Op 15-3-2020 om 14:27, Sverige zei:

Sorry, maar dat vind ik als reactie te ver gaan... akelig van je om zo om een forumlid te reageren, Bah!

 

Ik koop al mijn hele leven lang voorraden om het minimaal 4 weken te redden. Ik zie dat zelf als makkelijk, en kostenbesparend. Je hoeft niet als een dolle iedere dag naar een supermarkt toe, nee, dat doe je als er een aanbieding is waarmee je je voorraad weer op peil brengt... 

Voor mij is dat zeker geen hamsteren... maar 12 pakken rijst is wel normaal... daalt het aantal pakken onder de 4 vul ik weer aan tot 12... Makkelijker kan het niet zijn.

Maar goed, dat is niet het onderwerp van het topic... maar een beetje respect tegenover de medemens is toch wel gerechtvaardigd...

Overigens is je huisdier een medebewoner van je, en die laat je ook niet creperen... wat een reacties lees je toch.

 

En inderdaad... de reis naar Denemarken is onzeker geworden... Ik hoorde het op de Deense televisie... voorlopig zijn de grenzen dicht tot 13 april. Er is dus nog een kans dat alles gewoon kan doorgaan, maar de kans is wel erg klein daarop denk ik. Die hele gedoe is niet in 1 maand afgelopen. Ik heb het plan al klaar om de reis uit te stellen tot de eerste week van November... Dan is het weer prima, de herfst is mooi... kortom, een goed alternatief als jet straks niet blijkt te kunnen.

Ja, ik besef ik ook wel dat mijn reactie zeer scherp was.

Waar ik echter in dit topic tegen aan loop is dat mijn medeforumlid de ene na de andere onrustzaaiende reactie plaatst, en beweert in quaraintaine te leven.

Om vervolgens dan wel naar de dierenarts te gaan, en dus zelf bijdraagt aan het probleem.

En dan nog het probleem met de nodige krachttermen neerlegt bij de dienstdoende hulp die wat verkouden is.

Dat is hypocriet, en daar heb ik moeite mee.

Een huisdier laat je niet creperen uiteraard, maar je zet er ook geen mensenlevens mee op het spel.

Ik zou het fijn vinden als Luisteraar zelf duidelijk is, en het niet over zichzelf blijft afroepen telkens weer berispt te moeten worden.

Vooruit, ik had en aan een moderator kunnen melden, zonder zelf de zaken op het spits te drijven.

 

Ik kan me niet herinneren gereageerd te hebben op het hebben van voorraad. Die houd ik zelf ook aan.

Zoals je zelf al zegt off topic.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we als o.a. Belg in een crisis zitten, vind ik dat tv Vlaanderen ook een steentje zou mogen bijdragen (desnoods met overheidssteun) en de vrt zenders op antenne FTA zou moeten uitzenden, zodat iedereen (ook deze dei geen abonnement kan of wil betalen) ook toegang geeft tot het nieuws.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

8 minuten geleden, luisteraar zei:

Ter info Duitsland heeft per direct een ingang verbod (einreise verbot) verkondigd

 

 

Beetje onvolledig, en de vertaling is belabberd.

 

Hier de originele tekst:

Die Bundesregierung will zur Bekämpfung des Coronavirus ein weitgehendes Einreiseverbot der EU offenbar sofort umsetzen

Bron: https://www.tagesschau.de/newsticker/liveblog-coronavirus-121.html

 

Vertaald:

Duitsland stelt voor om het Europese inreis verbod onmiddellijk in te laten gaan.

 

Luisteraar, halve waarheden en fake nieuws brengen alleen onrust, vanuit Nederland kan je nog steeds Duitsland in.

Stop daarmee!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stop gewoon met loze kreten, ze zaaien alleen maar verwarring en onrust.

Er zijn mensen serieus bezorgd om hun gezondheid en die van hun dierbare.

 

Ga jij hier een beetje geruchten lopen verspreiden, stop daarmee!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

persconferentie van de regering België is vanaf morgen in komplete lockdown tot 5 april. Alle winkels moeten sluiten buiten voedingszaken. samenscholingen zijn verboden. iedereen die kan moet telewerken. de woning mag enkel verlaten worden om boodschappen te doen, naar de dokter te gaan, of indien telewerk niet mogelijk is.

plezant .....

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, luisteraar zei:

Ter info Duitsland heeft per direct een ingang verbod (einreise verbot) verkondigd

 

Krijg hier het bericht dat alle toeristische reizen zijn verboden en dat hotels geen boekingen meer aan mogen nemen.

Zou je Duitsland niet meer in mogen dan krijg ik zakelijk een zeer groot probleem want 90% van alle spullen die we gebruiken komen uit Duitsland en worden in ons depot in Duitsland afgeleverd zodat we ze daar op kunnen halen als we een berichtje krijgen als het depot vol begint te raken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2020 om 21:27, minplus zei:

Ik denk/hoop dat jij geen huisdier hebt.

Als je er wel een hebt heb ik medelijden met het diertje als ik je reactie zo lees.

Weer zoiets waar ik een totaal ander gevoel heb dan jij. Los van een andere mening.

Voor een huisdier heb je als mens de verantwoordelijkheid omdat het een dier is.

Daarom heb ik als vrijgezel met een fulltime baan geen huisdier, omdat ik dat dier niet die aandacht kan geven die het verdient.

Ik ben er echter wel nuchter in dat je een dode parkiet door de wc spoelt, en een zieke hond uiteindelijk ook een spuitje geeft.

Wanneer ik een hond zou hebben zou ik echt met dat dier leven als een maatje, geloof me.

Maar dat was mijn punt niet.

 

Het gaat er om, dat wanneer je beweert in quarantaine te leven omdat je zo doodsbenauwd bent voor het coronavirus, en hier allerlei waarschuwingen plaatst, dat je dan ook de gevolgen moet dragen. Dat is dan mijns inziens, dat je zeker niet uit je quarantaine komt, en dan ( hoe pijnlijk ook ) je huisdier zelf koud maakt en begraaft.

Ik vind het dan zeer opmerkelijk dat je zelf uit je quarantaine komt om met een ziek dier naar een arts te gaan, en dan vervolgens de aanwezige assistente met grove bewoordingen verwijt daar aanwezig te zijn. Dat meisje was liever ook thuis gebleven, maar omdat mensen als onze beste luisteraar toch komen moet zij dat wel doen.

Ik noem dat kortzichting denken, zonder luistereraar te willen betichten van egoisme.

 

Een beetje als mensen die denken heel duurzaam te zijn met het recyclen van Nespresso cups, terwijl ze beter gewoon filterkoffie kunnen zetten en het residu op de compostbak kunnen gooien. Kortzichtig denken is dat.

Laat luisteraar hier naar ons toe eens duidelijk zijn.

Hij gooit enkel balletjes op en ik ben dan zo dom om te reageren, maar krijg wel de verwijten die hij aanzwengelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jean-Claude zei:

persconferentie van de regering België is vanaf morgen in komplete lockdown tot 5 april. Alle winkels moeten sluiten buiten voedingszaken. samenscholingen zijn verboden. iedereen die kan moet telewerken. de woning mag enkel verlaten worden om boodschappen te doen, naar de dokter te gaan, of indien telewerk niet mogelijk is.

plezant .....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/strengere-maatregelen-vanaf-morgen-tot-5-april-samenscholingsverbod-en-alle-niet-essentiele-winkels-gaan-dicht~aeb17d51

Quote

Enkel voedingswinkels , apotheken , diervoedingswinkels en krantenwinkels mogen openblijven

Check het artikel voor meer info !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2020 om 22:44, johnno zei:

Egoïstisch? Omdat luisteraar voor twee weken tegelijk eten in huis haalt?

Ben je nou niet een beetje heel sterk aan het overdrijven, kiekiek?

Kiekiek heeft gelijk. Meneer luisteraar leeft in strikte quarantaine maar gaat er wel even uit om te hamsteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Alziendoog zei:

 

Het gaat er om, dat wanneer je beweert in quarantaine te leven omdat je zo doodsbenauwd bent voor het coronavirus, en hier allerlei waarschuwingen plaatst, dat je dan ook de gevolgen moet dragen. Dat is dan mijns inziens, dat je zeker niet uit je quarantaine komt, en dan ( hoe pijnlijk ook ) je huisdier zelf koud maakt en begraaft.

Ik vind het dan zeer opmerkelijk dat je zelf uit je quarantaine komt om met een ziek dier naar een arts te gaan.

 

 

Dit stukje zie ik dus heel anders.

Je kunt best met een diertje waarvoor je de zorg op je genomen hebt naar een arts. Je hoeft die arts niet te omhelzen of een hand te geven en kunt je handen ontsmetten voor je bij hem naar binnen gaat en probleemloos op 2 meter blijven. Tenzij je aan het hoesten, niezen en rochelen bent. In dat geval temperatuur je je dier, belt hem op, vertelt hem de symptomen en vraagt wat hij ervan denkt en of een geneesmiddel een optie is en zo ja welk geneesmiddel. En dat kan hij voor je klaarleggen voor de deur of opsturen.

Maar je hoeft echt je vriendje niet koud te maken in zo'n geval, m.i.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Dit stukje zie ik dus heel anders.

Je kunt best met een diertje waarvoor je de zorg op je genomen hebt naar een arts. Je hoeft die arts niet te omhelzen of een hand te geven en kunt je handen ontsmetten voor je bij hem naar binnen gaat en probleemloos op 2 meter blijven. Tenzij je aan het hoesten, niezen en rochelen bent. In dat geval temperatuur je je dier, belt hem op, vertelt hem de symptomen en vraagt wat hij ervan denkt en of een geneesmiddel een optie is en zo ja welk geneesmiddel. En dat kan hij voor je klaarleggen voor de deur of opsturen.

Maar je hoeft echt je vriendje niet koud te maken in zo'n geval, m.i.

Dat ben ik echt van harte met je eens. Maar lees eens de bijdragen van luisteraar!

Op zijn manier van doen reageer ik steeds. Niet dat wij in een discussie belanden.

Zogenaamd leven in quarantaine maar dan wel de dierenkliniek binnenlopen waar een verkouden meisje aanwezig is die ook maar haar werk doet.

Dan zoek je het toch op, en leef je niet in quarantaine toch?

Het zal met luisteraar wel een ding zijn qua taal dat ik totaal niet snap, en waarbij ik mijn best heb gedaan hem te snappen, maar dat komt helaas niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2020 om 10:59, Penthe zei:

Hier zitten we dan 2 weken thuis, alles is dicht scholen zijn gesloten. Hopelijk houd iedereen zich eraan want anders blijft het maar aanmodderen. We zitten op dag 2 nog 12 te gaan.

Heeft allang in het nieuws gestaan dit virus is erger dan de Spaanse Griep.

 

Dan was dat bullshit nieuws.

De Spaanse griep heeft meer doden gekost dan de hele eerste wereldoorlog. Corona is een stuk milder.

Neemt niet weg dat we het serieus moeten nemen, omdat nu ook de bevolking veel gemakkelijker de hele wereld over reist.

Als corona 10 miljoen doden heeft is het te vergelijken met Spaanse griep. Zover is het nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...