Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Op 17-3-2020 om 10:24, luisteraar zei:

Ben benieuwd wanneer de post bezorging gestaakt wordt.

Via papier wordt het virus ook verder gegeven begrijp ik

Mijn ziekenfonds schrijft geen (papieren) attesten brengen je mag ze

wel in hun brievenbus steken.

 

Mee eens.

Ben zelf pakketbezorger en zie 80 mensen per werkdag.

Er is geen persoonlijk contact, maar wel het risico dat je met het bezorgen het virus verspreidt.

Ik houd het er maar op dat ik ze niet alle 80 tegelijk zie, en daarmee regulerend bezig ben.

Wie het virus krijgt, krijgt het dan, maar niet alle 80 tegelijk.

Toch lijkt het me raadzaam om ook bestellingen zoveel mogelijk via afhaalkluisjes te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-3-2020 om 19:25, luisteraar zei:

Het is een wonder dat je naar Frankfurt kon bij de gesloten grenzen en dan ook nog

daar zijn zonder iemand te spreken.

De maatregelen grijpen door daar is niet aan te ontkomen

 

De grens tussen NL en D is gewoon open, vandaag geconstateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

Even iets positiefs over Corona.

 

Zondag mijn dierenwinkel gemaild of hij het voer (100) kg op mijn vlonder wilde zetten, geen enkel probleem.

Mijn auto naar een grote beurt. Gevraagd of ze deze met 2 man op wilde halen en brengen. geen enkel probleem.

Vandaag Albert Heijn locked, buurvrouw wil graag boodschappen voor mij doen.

Andere buurvrouw zet mijn boodschappen op haar lijst.

Gisteren boerenkool van mijn buurvrouw gekregen, contactloos. (ik had haar ontboden, deed mij zeer) maar weer creatief opgelost!!

En zo zie je maar dat iedereen (lees mijn omgeving) begrip heeft voor de situatie en dat stemt mij goed, tot emotie toe!!!

 

Ik zie mijzelf, gezien mijn leeftijd, in de risico-groep zitten.

En als je voorgaand allemaal meemaakt dan leven we best

wel in een mooie wereld waar iedereen aan iedereen denkt.

Hoe mooi is dat? Héél mooi dus!!!

Dan zie je dus een normaal menselijk contact herleven, ondanks de 24 uurs economie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

godver,,, je hebt ook alle blits geregeld man!

en mijn buurvrouwen doen helemaal niks voor me

 

 

Ik woon in een buitengebied en daar ben je onbewust altijd

wel een beetje op elkaar aangewezen, dat merk je nu helemaal.

En als er wat aan de hand is, wanneer dan ook, zijn we allemaal

behulpzaam. Eigenlijk zoals het altijd en overal hoort te gaan.

Maar alleen al dat idee, die harmonie, geeft een warm gevoel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan geen kwaad om iemand te helpen of om je hulp aan te bieden En misschien zal er geen gebruik van gemaakt worden, het gebaar op zich geeft de mens al een beetje hoop in barre tijden.

Ondanks dat veel nederlanders zeurpieten van de bovenste plank zijn, wij soms elkaars bloed bij wijza van spreke kunnen drinken, we zullen elkaar in nood nooit laten stikken!

...tenminste, dat geld voor mij.

 

Na de noodzaak gaan we weer gewoon verder met knokken.. 😁😁

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De nieuwe cijfers voor vandaag zijn bekend.

Sinds gisteren 409 nieuwe officiële besmettingen, waaronder Joep van het Hek die in het ziekenhuis is opgenomen.

Het aantal sterfgevallen houdt gelijke tred met de nieuwe besmettingen.

Zoals bekend wordt er bijna niet meer getest, het werkelijke aantal besmettingen mag hoger worden verondersteld.

 

Sommige jeugdgroepen, welke samenscholen zorgen voor overlast en hoesten en kuchen opzettelijk richting voorbijgangers.

De realiteit is nog niet doorgedrongen, in Madrid sterft er op dit moment elke 16 minuten iemand aan de gevolgen van dit virus.

 

Ik kan alleen maar aangeven, zorg voor een goede hygiëne en beperk contact met je medemens tot het minimum.

 

Ik persoonlijk reken ermee, dat Nederland in de nabije toekomst de trend in de omliggende landen gaat volgen, en we verplicht thuis komen te zitten.

Volgens de berichtgeving  wordt door de politie voorbereidingen voor de handhaving getroffen.

Het op slot gaan van verpleeg en verzorgingshuizen is daar een voorbode van.

Vanavond om 6 uur gaat in Nederland de grens dicht voor niet Europese ingezetenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ceesv zei:

.

Sommige jeugdgroepen, welke samenscholen zorgen voor overlast en hoesten en kuchen opzettelijk richting voorbijgangers.

De realiteit is nog niet doorgedrongen,

Dat komt vanzelf wel wanneer broertjuh, moeder of naasten sterven aan corona..

...je zou er zelf bijna slechte gedachten bij krijgen...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien wat groeps- immuniteit laten opdoen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...