Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Van de week dus telkens extra vroeg begonnen (5.30 uur) zodat het nog een beetje dragelijk was.

Bij aankomst is het dan al rond de 28 graden op 6m hoogte, meteen alle deuren losgegooid en dan aan het werk tot ongeveer 11.00 uur omdat dan de temperatuur richting de 40 graden ging.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is naast de warmte van boven de 30 elke dag de luchtvochtigheid zo hoog dat je niets goed houd fruit en groentes rotten binnen 2 dagen voledig weg en in de koelkast duurt het een dag of 2 langer. Dit is zo al een maand gaande en de luchtvochtigheid wordt enkel maar hoger. Windrichting is ook al maanden het zelfde veranderd niet en dat is heel erg vreemd allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Hier is naast de warmte van boven de 30 elke dag de luchtvochtigheid zo hoog dat je niets goed houd fruit en groentes rotten binnen 2 dagen voledig weg en in de koelkast duurt het een dag of 2 langer. Dit is zo al een maand gaande en de luchtvochtigheid wordt enkel maar hoger. Windrichting is ook al maanden het zelfde veranderd niet en dat is heel erg vreemd allemaal.

 

Misschien Silicagel of gelijkwaardig in de koelkast leggen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Van de week dus telkens extra vroeg begonnen (5.30 uur) zodat het nog een beetje dragelijk was.

@gerrit B, eigenlijk kun je van 6:30 tot 14:00 het tropenrooster inrichten, zie hier > https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/Sittard-Geleen/106549/106549_2.html

is natuurlijk voor ambtenaren

Maar als je zelfstandig bent moet je ook aan je gezondheid denken !

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is niet schadelijk noch giftig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu lampen aan, zo donker is het. Windstoten ZO, ik denk 8.

Tuinmeubilair aan de wandel. Enige hagel, verder alles rustig.

Oja, het regent ouwe wijven.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu weer rustig, droog en windstil.

Temperatuur gezakt van 31 naar 21 graden

in één uur.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tonskidutch zei:

@gerrit B, eigenlijk kun je van 6:30 tot 14:00 het tropenrooster inrichten,

is natuurlijk voor ambtenaren

Maar als je zelfstandig bent moet je ook aan je gezondheid denken !

 

Daarom morgenvroeg 5.30 uur weer op locatie en dan doorwerken tot het klaar is of dat het te warm wordt en dan spullen opruimen en zien nog een klusje te vinden waar het minder warm is.

Het beste kun je nu nog rondrijden in de auto, airco op 21 graden even een klusje hier dan een klusje daar en tegen de tijd dat het zweet je uitbreekt al weer in de auto zitten.

 

Hier net een onweersbui gehad met wat regen maar daar is de straat net nat van geworden maar het koelde er wel lekker mee af, dus me maar even druk gemaakt met het vermoorden van buxus motten die in grote getale mijn buxus aan het belagen waren.

In nog geen uurtje tijd er 49 om zeep geholpen.

Als je dan rekent dat ze per keer rond de 20 eitjes leggen dan toch voorkomen dat een kleine 1000 rupsen een aanval in kunnen zetten op mijn (nog nog grotendeels groene) buxus.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrit B zei:

 

 dus me maar even druk gemaakt met het vermoorden van buxus motten die in grote getale mijn buxus aan het belagen waren.

In nog geen uurtje tijd er 49 om zeep geholpen.

Als je dan rekent dat ze per keer rond de 20 eitjes leggen dan toch voorkomen dat een kleine 1000 rupsen een aanval in kunnen zetten op mijn (nog nog grotendeels groene) buxus.

Bedankt dat je dit op een ecologische manier deed. Een buur van mij deed dat niet zo en resultaat was een nest pimpel meesjes van 9 stuks dood in nestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag er net weer wat langs het raam fladderen dus er zijn nu 53 slachtoffers gevallen.

Op zich zijn ze makkelijk te vangen want ze zitten ondersteboven aan de blaadjes en als je er dan met een zaklamp op schijnt lichten de ogen goudgeel op.

Dan gewoon pletten tussen de handen en klaar want uit de lucht vangen daar moet je echt razendsnel voor zijn door hun grillige vlieggedrag.

Ook zie je ze hoofdzakelijk vliegen zodra het donker wordt tot een uur of 23.00 en dan wordt het rustiger.

Vreemde is dat als je morgenvroeg kijkt dan ligt er niet 1 meer op de stoep en zijn ze allemaal verdwenen.

Welk beest die dode motten dan allemaal opeet is me nog een raadsel.

Overdag zijn er geen vlinders/motten en dan zoek ik gewoon de rupsen en verwijder die dan zoveel mogelijk handmatig.

Als iedereen dat zou doen/hebben gedaan dan zou het probleem ook niet zo groot zijn geweest als nu.

 

Hier nu buiten 23 graden en binnen 27 graden.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Zag er net weer wat langs het raam fladderen dus er zijn nu 53 slachtoffers gevallen.

Op zich zijn ze makkelijk te vangen want ze zitten ondersteboven aan de blaadjes en als je er dan met een zaklamp op schijnt lichten de ogen goudgeel op.

Dan gewoon pletten tussen de handen en klaar want uit de lucht vangen daar moet je echt razendsnel voor zijn door hun grillige vlieggedrag.

Ook zie je ze hoofdzakelijk vliegen zodra het donker wordt tot een uur of 23.00 en dan wordt het rustiger.

Vreemde is dat als je morgenvroeg kijkt dan ligt er niet 1 meer op de stoep en zijn ze allemaal verdwenen.

Welk beest die dode motten dan allemaal opeet is me nog een raadsel.

Overdag zijn er geen vlinders/motten en dan zoek ik gewoon de rupsen en verwijder die dan zoveel mogelijk handmatig.

Als iedereen dat zou doen/hebben gedaan dan zou het probleem ook niet zo groot zijn geweest als nu.

 

Hier nu buiten 23 graden en binnen 27 graden.

Ik heb(had) last van katten in de tuin en die slopen een stuk meer dan je lief hebt, nu hadden ze naast ons net weer een nieuw nest dus nat spuiten wat onze tuin in kwam lopen om te schijten en slopen. Nu ze weten dat ze nat worden komen ze niet meer zoveel altans dat nieuwe nest niet. Voor de rest heb ik in de nacht een repeller aanstaan in de tuin die een naar geluid geeft en gaat flitsen als er een kat in de tuin komt en dat schijnt nu eindelijk eens te gaan helpen. Geen stank meer en geen kattenzeik en poep meer de laatste paar weken totdat er weer zwerfkatten opduiken bij de buren in de tuin en dan begint het verhaal weer van begin af aan. Het enige euvel dat ik nu nog dagelijks heb is dat mijn honden maar al te graag naar de tuin van de buren willen want daar zitten de katten en ze soms letterlijk proberen dwars door de schutting heen te gaan om er te komen, dus je moet er altijd bij zijn als ze even in de tuin komen. Zo hebben we allemaal wat dus.

 

Buiten 27 graden binnen 28.6 graden maar er staat nu een bries door het huis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...