Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


Het blijft lastig, daarom heb ik hier "levende vallen" gemaakt.

In de schuur is het af en toe een soort van walhalla voor muizen en nadat ze mijn halve partytent hadden op geknaagd besloot ik er iets aan te doen.

Met inspiratie van Shawn Woods van "mousetrap monday" heb ik uiteindelijk een plastic opbergdoos gekocht met een deel van een bestaande muizenval.

bol.com | Muizenval - levend vangen

Deze.. Het uiteinde is een dekseltje die ik heb verwijderd en vervolgens heb laten uitmonden in de opbergdoos....met kit om het vast te zetten.

Het groene borgbalkje heb ik verwijderd zodat er meerdere muizen in kunnen lopen, maar er niet meer uit. In feite een terugslagklep.

In de box heb ik toast met pindakaas, een lege toiletrol en nog wat bladeren en zaagsel gedaan zodat de beestjes niet verhongeren en zich een beetje kunnen vermaken, om vervolgens uitgezet te worden.

Het was even volhouden, maar na enkele maanden bleef de val leeg. Dat kwam mede door het voorjaar dus met de late herfst kan ik weer opnieuw beginnen.

 

Ik vind het onnodig om dieren te doden, ook al zijn het plaagdieren dus vandaar deze oplossing.

Op de site vindt je ook voorbeelden met emmers water en ik zal je vertellen dat ik uit ervaring weet dat die beesten een serieuze doodstrijd leveren waarbij ze soms wel een kwartier aan het zwemmen zijn, dus bedenk dit eerst voordat je dergelijke vallen gaat maken!!!

 

ondertussen.....man man, het is benauwd buiten!!

..maar wel lekker!

 

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het aanschaffen van dit stukje vakwerk was echt een hele onderneming. Die 11 euro bij Welkoop voor de muizenval en de 7.50 voor de box bij Blokker was een rib uit mijn lijf en het gat uit de box smelten met een soldeerbout was een riskante bezigheid.. Zo'n bout wordt al snel 400 graden!

 

Regent het al bij jou? :D

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niets, moet ik van de gevangen muizen voor ik naar het werk ga eerst bekijken welke ik dood ga slaan en welke weer vrij rond mogen lopen.🥴

Trouwens lijkt mijn buxusmotten beleid toch langzaam vruchten af te werpen vanavond is de teller op 32 blijven steken.

Het kan ook zijn dat het hier een half uur geleden al had moeten gaan regenen en dat het er daarom zoveel minder zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat een bordje met "verboden voor spitsmuizen" niet gaat helpen dus hoe maak je dan het onderscheid?

Volgens mij kunnen die dat niet lezen ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo warm is dan merk ik toch dat je door gebruik van airco, ventilatie ed. in combinatie met toch vaak opgelopen slaapgebrek sneller een verkoudheid of hoest oploopt .

Slaap je goed en hoeft er niet geforceerd geventileerd/gekoeld te worden dan heb ik daar veel minder last van.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen een plafon ventilator en ben nooit verkouden, in de auto wel airco en ook soms wel aan omdat die soms een echte oven is maar die zet je een tijdje voor je aankomt uit zodat het verschil in temperatuur er bijna niet meer is. Slaapgebrek heb ik geen last van gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaapgebrek is bij mij meestal ziekte oorzaak nr. 1

Nu met de warmte later naar bed en later in slaap vallen maar die wekker blijft telkens maar om 4.30 uur aflopen.

Dus vaak maar 3 a 4 uurtjes slaap en aan het eind van de week breekt je dat toch wel op.

Daarnaast zit ik regelmatig 4 uur of nog meer per dag in de auto, dus die airco maakt zijn uren wel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, gerrit B zei:

Daarnaast zit ik regelmatig 4 uur of nog meer per dag in de auto,

Pas maar goed op dat je niet in slaap valt achter het stuur.

Veel mensen, inclusief mijzelf, hebben in deze dagen regelmatig een soort van gevecht tegen de slaap tijdens het rijden.

Tip: Af en toe ruzie met iemand maken op de weg, dat helpt! 😀

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...