Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


Ja de katten vliegen ook de tuin uit met onze honden 2 ervan jagen er achteraan en als ze bij de kat zijn daar staren ze die aan en verder niets maar de 3e grijpt de kat en gaat er rustig een uur mee aan de slinger, doden doet ze hem niet maar de kat heeft het dan ook niet al te best.

 

5 minuten geleden, astro iris zei:

Nu nog 27 buiten? Oh ja is Spanje hé.

Ja maand 8 dat is de warmste maand van het jaar, ondertussen is nu de meter net een aantal seconden geleden gezakt naar 26 graden dat zal best van dat briesje komen die er nu staat, onder de 25 graden komen we niet in de nacht. Binnen nu iets gedaald naar 28.4 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, gerrit B zei:

...Welk beest die dode motten dan allemaal opeet is me nog een raadsel...

 

Vleermuizen misschien?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Con zei:

 

Vleermuizen misschien?

Vleermuizen ziet ik nooit landen op de grond hier wel ziet ik kleine salamandertjes over de grond gaan en insecten eten dus dat kan dan ook daar het geval zijn. Het kunnen ook vogeltjes zijn maar die ziet ik eerlijk gezegd nooit in de nacht.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Con zei:

 

Vleermuizen misschien?

Ben er al achter,

Ik dacht zelf aan een egel oid. maar het zijn dus mieren.

Vanmorgen om 5.00 uur even met de zaklamp gekeken (toen was het dus nog donker) en zag dat grote hoeveelheden (vrij kleine) mieren de restanten aan het opruimen waren.

Vanavond dus maar weer de 🐜 gaan voeren :D

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond een heerlijke temperatuur van goed 14 graden en het zal nog wel verder afkoelen.

Blijkbaar ook een goede temperatuur voor de buxusmotten want vanavond een nieuw dubieus record met 66 om zeep geholpen motten in iets meer dan een half uurtje.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hangen de nodige nestkastjes maar dit jaar is daar geen gebruik van gemaakt.

Het vreemde is dat je in de najaar, winter en voorjaar hier allerlei vogeltjes ziet met mezen die de met name de zuil taxus elke dag grondig doorzoeken maar in de zomer zie je eigenlijk geen vogel naast wat merels, een bonte specht in de boom tegenover ons en af en toe een kraai.

Dus juist als je ze nodig hebt dan zijn ze er niet. (misschien dat ze makkelijker eten kunnen vinden met al die processierupsen?)

 

#Dr Z

Nu je het zegt hadden we laatst wel 2 x achter elkaar een spitsmuis in de muizenval zitten (die staan er altijd om te voorkomen dat de konijnen hun eten moeten delen met een heel leger muizen) en gisteravond hoorde ik ook regelmatig wat piepen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat de zomerse warmte betreft, zo na het broedseizoen daar hebben die beestjes natuurlijk ook last van en verfrissende baden nemen of drinken is zonder een spatje regen dat ergens blijft staan in een poel of plas ook geen omgeving met al die lelijke tuin hekken en privacyschermen.

 

Maar goed dat het weer lekker afkoelt 's nachts met 16 graden. En nog enkele dagen dan gaan we meer naar prettiger Weer; zon maar niet te heet.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Nu je het zegt hadden we laatst wel 2 x achter elkaar een spitsmuis in de muizenval zitten (die staan er altijd om te voorkomen dat de konijnen hun eten moeten delen met een heel leger muizen) en gisteravond hoorde ik ook regelmatig wat piepen.

Spitsmuizen zijn een beschermde diersoort en deze vangen met een dodelijke(muizen)val is dus strafbaar.

Maar ja, hoe vertel je de spitsmuizen dat ze niet in de val moeten lopen wanneer er echte muizen huizen? 😁

 

Spitsmuizen zijn geen muizen maar familie van de mol, dus in feite ongevaarlijk. Er gaan wel spannende verhalen rond de spitsmuis en dat ze gevaarlijk zijn, maar dit valt reuze mee.

Het feit dat ze "vlees" eten zal bijgedragen hebben aan de nonsense rond deze diertjes. En ja, wanneer ze gestrest zijn, vechten of in gevaar verkeren, dan kun je ze horen 'gillen'.

Spitsmuizen in je tuin, net als egels, wil zeggen dat je tuin gezond is en rijk aan insecten.

Ze knagen niet aan je huisraad, plunderen je voorraadkast niet en ondermijnen niet de fundering van je schuur, dus mocht je ze ooit levend vangen, breng ze dan ergens naar een bos op minimaal een kilometer afstand van jouw huis.

Het zijn echt vriendelijke diertjes en ogen wat "dommig" en onhandig.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spitsmuizen eten ook wel plantaardig voedsel en zeker een mix van noten en vet als pindakaas.

Het is jammer als ze daardoor in een val raken of als een kat er eentje als speelgoed op je mat mikt, zoals hier af en toe gebeurt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...