Ga naar inhoud


Zomertijd, oops...


Con

Aanbevolen berichten

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uren geleden, gerrit B zei:

 

Daar zit dus, naar mijn mening, jouw denkfout, want al die andere klokken worden wel verzet, dus het is niet 3.30 uur maar gewoon 4.30 uur.

Naar mijn mening zit het probleem bij de meeste mensen vooral tussen de oren en ontstaan de problemen door minder te gaan slapen en niet naar je lichaam te luisteren.

Zou je niet toevallig in Nederland zijn geboren maar meer richting de Russische  grens dan was het dagelijkse praktijk dat de zon opkomt op tijden dat het hier nog donker is, zijn die mensen dan bij voorbaat ongezond bezig? En als je op vakantie gaat dan hou je toch ook niet stug de Nederlandse tijd aan maar hou je de daar plaatselijke tijd aan?

 

Verder was toen in de jaren 70 de zomertijd weer werd ingevoerd de reden dat tevens de wintertijd nog gehanteerd werd omdat vooral bouwvakkers, boeren enz. dan in de vroege uren met kunstlicht moesten gaan werken en dat dit het voordeel van energiebesparing teniet zou doen.

Echter dat argument telt nu niet meer met de huidige energiezuinige verlichting en ook die boer/bouwvakker/hovenier draait vandaag de dag gewoon zijn lichtmast omhoog met een 100W lampje en werkt zo in het donker gewoon door.

Laten we de zomertijd gewoon ook in de winter gelden dan heeft niemand meer last van het uur verschil en het daaraan aanpassen en kan iedereen van februari tot november veel beter gebruik maken van het aanwezige daglicht.

 

Trouwens de zon opkomst vanmorgen was minder, ik ging de verkeerde kant op en met veel bevroren gebieden werd ik er alleen maar door verblind, kijken of het over een paar uurtjes beter is, mijn dak van de auto is nu in ieder geval nog niet wit bevroren.

 

Ik maak geen denkfout. Wanneer je behalve de wekker de overige klokken niet verzet, dan geven die gewoon 3.30 aan en geen 4.30 omdat iemand in de nacht de tijd verzet.

Luister je naar je lichaam, dan houd je wintertijd aan, want het dichtst bij zonnetijd.

Wanneer je door vakantie in een andere tijdzone terecht komt, ala, dat is duidelijk. Het gaat hier om een vaste tijdzone in NL.

 

De zomertijd in de jaren '70 was inderdaad een energiebesparing, en toen voornamelijk om kunstlicht.

De wintertijd is dus standaard tijd en werd niet gehanteerd voor boeren en tuinders. Het is juist de zomertijd die hen dwingt in de vroege uren kunstlicht te gebruiken.

Wintertijd bestaat dus ook niet, en is nooit ingevoerd of gehanteerd.

 

Tegenwoordig is het energieverbruik voornamelijk gelegen in airco's en computers. Dus niet daglichtafhankelijk.

 

Laten we de zomertijd ook in de winter gelden dan kan half Nederland een half jaar lang tot 10 uur 's ochtends in duisternis werken.

Dat iemand in Oost Polen pleit voor het hele jaar zomertijd, snap ik. Dat iemand in NL op het westen van de tijdzone daarvoor pleit snap ik niet.

 

Ik snap je argumentatie, maar die gaat dus juist op voor wintertijd, dus standaardtijd.

Zoals ik het zie haal je zomer- en wintertijd door elkaar.

 

Wanneer we zomertijd als standaard instellen passen we ons aan aan de zonnetijd in Wit Rusland.

Dus in de winter wordt het dan om half 10 licht.

In het voorjaar en najaar wordt het om 8 uur licht, maar nog steeds later dan de mens opstaat.

Alleen in die 3 weken dat je zomervakantie hebt is het lekker om tot middernacht te genieten van het avondlicht, maar wat heb je daaraan als je om je werk om 10 uur naar bed moet, omdat je de volgende dag om 6 uur moet opstaan?

 

Laten we ons gewoon aanpassen aan de zonnetijd die het beste bij onze tijdzone past.

Dat is dus feitelijk de Britse tijdzone. We leven nu eenmaal op het Europese vasteland en doen een stap terug door de Berlijnse tijdzone aan te houden. Vooruit, daar zie ik het voordeel in met betrekking tot de landen om ons heen.

Wanneer je standaard de Wit Russische tijd aanhoudt, lopen we 1 uur en 40 minuten uit de pas met de zonnetijd.

Ik snap niet waarom je daarvoor pleit.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Penthe zei:

Je antwoord op ieder zijn bericht ik zie je meer als een soort van forum stalker.

Mooi dat je dat zo zegt.

Ik reageer vooral off topic op bijna elk onderwerp dat langs komt.

Ten eerste omdat ik niet op het daadwerkelijke satelliet topic direct input kan geven. ( kan zijn omdat ik de kennis niet heb, of omdat ik het serieuze topic niet wil bevuilen met dubbele antwoorden ). Zo zijn er velen, die dus net als ik off topic gaan. Daar is dat off topic deel ook voor.

Ten tweede ben ik qua interesses breed georienteerd.

En juist daar zie ik dat er vaak zaken voorbij komen waarbij ik input kan geven.

Ik zie dus dat mensen het begrip zomertijd niet bevatten, en daar reageer ik op, puur om het duidelijk te maken.

Dit draadje komt elke keer weer, en ja dan doe ik weer mee, net als jij.

Ik heb echter de afgelopen 10 jaren ook serieuze vragen en antwoorden gegeven.

Dat stalken van mij moet je dan maar zien als komkommertijd voor mij.....

Heb je een serieuze vraag aan Alziendoog, dan ben ik altijd bereid daar echt op in te gaan.

Hier off topic steek ik soms de draak met anderen, sorry.

Ik wil het ook een beetje luchtig houden om corona en de zomertijd. De wereld gaat er niet aan ten onder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Alziendoog zei:

.

Hier off topic steek ik soms de draak met anderen, sorry.

Ik wil het ook een beetje luchtig houden om corona en de zomertijd. De wereld gaat er niet aan ten onder....

Humor is belangrijk en zeker in deze tijd. 
Wees jezelf en ga vooral door!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

Een klein uurtje verschil met Dresden en Maastricht is opmerkelijk qua zonsopgang, maar wennen eraan is toch wat anders ondanks dezelfde tijdaanduiding.

Wat @Con, nu precies bedoeld inzake zijn energie is me een raadsel. Het zonlicht / daglicht is even lang tijdens de zomer met zomertijd of wintertijd.

 

 

Je kunt zien dat de klok om 2 uur 1 uur vooruit is gezet.

En in dat uur is er geen energieafname/gebruik uiteraard.

Als ik in de database kijk dan bestaat 2 uur vanzelfsprekend niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

nou, dat is ontnuchterend die constatering dat jouw software de aanduiding 2 uur kwijt is geraakt.

wat een pleuriszooi rommel gebruik je ook

Foei Tonski, let een beetje op je taalgebruik.. 😁😁😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2020 om 11:24, Tonskidutch zei:

nou, dat is ontnuchterend die constatering dat jouw software de aanduiding 2 1 uur kwijt is geraakt. Ja.

wat een mooie automatisering:)  gebruik je ook

Dus jouw energiemeter  rekent die nacht gewoon 24 uur?

Lekkere energiemeter heb jij dan...

 

29.03.2020 00:00,234,0,0,234
29.03.2020 01:00,234,0,0,234
29.03.2020 03:00,215,0,0,215
29.03.2020 04:00,208,0,0,208
29.03.2020 05:00,218,0,0,218

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, TangoBravo zei:

Con, de feiten spreken voor zich. Jij hebt één uur minder energie gebruikt, die dag duurde inderdaad maar 23 uur!!

 

Helaas zul je eind oktober een dag krijgen die 25 uur duurt... ga maar vast sparen!!  😉

 

T B

Inderdaad al nu en dan tijdens mijn actieve baan meegemaakt, in oktober werd het van 3 u plots 2u. Niet leuk als je dan aan het werken ben.  Normaal namen we om 3u een kleine pauze, dus die viel normaal weg, want 1 uur later opnieuw 3 uur. Ik was verantwoordelijke in mijn shift en liet dit per uitzondering toch toe, dus twee keer korte pauzes om 2u en om 3u. Vanzelfsprekend mochten de grote bazen dit niet te weten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, TangoBravo zei:

Con, de feiten spreken voor zich. Jij hebt één uur minder energie gebruikt, die dag duurde inderdaad maar 23 uur!!

 

Helaas zul je eind oktober een dag krijgen die 25 uur duurt... ga maar vast sparen!!  😉

 

T B

 

Het grafiekje was gewoon bedoeld om te laten zien hoe ik er opmerkzaam op ben gemaakt.

Niet meer en niet minder. Sommigen zien mij blijkbaar als onnozel...

aangepast door Con
  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Con zei:

 Sommigen zien mij blijkbaar als onnozel...

Sommige??
 

(grapje hoor, hij was te makkelijk) 😂😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, drz zei:

Sommige??
 

(grapje hoor, hij was te makkelijk) 😂😂

 

👍:)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...