Ga naar inhoud


Zomertijd, oops...


Con

Aanbevolen berichten

Beste Penthe,

 

Houdt nou eens op om alleen voor jezelf te spreken er zijn mensen genoeg die last hebben van het verzetten van de klok punt... niet iedereen is hetzelfde de 1 valt al om na 1 flesje bier de ander staat nog rechtop na een halve krat. Sommige mensen worden lekgeprikt door muggen sommige niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het coronavirus pakt de mensen met het slechtste afweersysteem. Een kwestie van genen en DNA.

En ja, een gevalletje 'darwin', de genen die zich het beste hebben aangepast tegen virussen overleven het, al het andere gaat dood.

Er zijn mensen van tegen de honderd die het overleven en er zijn mensen van beneden de 60 die sterven.....

 

Alleen hoort deze opmerking hier niet echt thuis... Van het verzetten van de klok zal niemand doodgaan! :D

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zijn allemaal watjes en daar ging het even om al die watjes zouden de dienstijd ook niet overleven, ik zag ze met mijn keuring met bloedprikken al plat gaan.

2 minutes ago, ton68 said:

Beste Penthe,

 

Houdt nou eens op om alleen voor jezelf te spreken er zijn mensen genoeg die last hebben van het verzetten van de klok punt... niet iedereen is hetzelfde de 1 valt al om na 1 flesje bier de ander staat nog rechtop na een halve krat. Sommige mensen worden lekgeprikt door muggen sommige niet.

 

Just now, astro iris said:

Tijdens de nachtploeg bij ons moesten de mensen toestemming vragen om iets te gaan drinken, eten tussendoor mocht niet en men stond constant met chronometers te meten of het werk niet vlugger kon. ik weet goed genoeg waarover ik praat, jij blijkbaar niet.

Met dienstverlening is het nooit vlug genoeg, ga jij maar eens in het touristme wereldje werken en je bent na een jaar uitgetelt. Wil je echt weten wat werken is dan doe je dat daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ton68 zei:

Beste Penthe,

 

Houdt nou eens op om alleen voor jezelf te spreken er zijn mensen genoeg die last hebben van het verzetten van de klok punt... niet iedereen is hetzelfde de 1 valt al om na 1 flesje bier de ander staat nog rechtop na een halve krat. Sommige mensen worden lekgeprikt door muggen sommige niet.

Inderdaad, ik ken er ook van bij ons die lachten met anderen, ze liggen nu al  onder de zoden en dat vroeger dan degenen waarmee ze lachten.  Ik lach nooit met iemand die iets niet aankan, ieder mens is anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Penthe zei:

Ja dat zijn allemaal watjes en daar ging het even om al die watjes zouden de dienstijd ook niet overleven, ik zag ze met mijn keuring met bloedprikken al plat gaan.

 

Met dienstverlening is het nooit vlug genoeg, ga jij maar eens in het touristme wereldje werken en je bent na een jaar uitgetelt. Wil je echt weten wat werken is dan doe je dat daar.

Nu ja ik was maar een fabrieksarbeider, en  jij hield de toeristische sector recht.  tja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 minute ago, astro iris said:

Nu ja ik was maar een fabrieksarbeider, en  jij hield de toeristische sector recht.  tja....

Ik ben zowel arbeider geweest ook in fabrieken(parfum) en ook in de touristme sector, ik heb van alle walletjes mogen eten en weet waar ik nu aan toe ben, het leven is niet makkelijk en daarom vind ik gezeur over een uurtje per 6 maanden gewoon enorme onzin. Kun je het mee eens zijn of niet maar ik noem iemand die niet tegen uurtje verschil in 6 maanden kan gewoon een watje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Penthe zei:

Je quote jezelf alles daar nog goed?

Lezen kan je ook al niet meer ik reageerde niet op jou maar op ton 68. nu ja ik laat het maar, je hebt gelijk een parking bewaken met een hond is veel lastiger om je wakker te houden dan 8 uur aan een machine jezelf afsloven. Nog een prettige nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, astro iris said:

Lezen kan je ook al niet meer ik reageerde niet op jou maar op ton 68. nu ja ik laat het maar, je hebt gelijk een parking bewaken met een hond is veel lastiger om je wakker te houden dan 8 uur aan een machine jezelf afsloven. Nog een prettige nacht.

Waarom zit je met die hond? Je leest niet. Je wilt enkel maar lezen wat je wilt lezen ja fijne nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, astro iris zei:

Dus jij draagt de kennis in pacht?  Ik heb 28 jaar in 5 ploegensysteem gewerkt, vroege, late en nacht ploegen, 3 weekends op 5. Ik weet verdomd goed genoeg wat dat doet met een lichaam van een mens.

 

Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar weet er wel vrij veel vanaf ja met inmiddels ruim 36 jaar 24/7 365 dagen per jaar storingsdienst naast je gewone werk overdag.

Dus weet er alles van als je na een dag van 12 tot 14 uur thuis de administratie nog moet doen en dat dan midden in de nacht de telefoon ook nog gaat om weer naar de andere kant van Nederland te moeten rijden.

Tegen de tijd dat het probleem opgelost is nog maar even een uurtje slapen in de auto en een extra kop koffie om dan maar weer op weg naar je gewone werk omdat het geen zin heeft om nog weer naar huis te rijden.

Dat het een aanslag is op je lijf? Zeker maar je hoort mij niet klagen, ik heb er zelf voor gekozen, heb leuk afwisselend werk, zie nog wat van Nederland en vrijwel geen dag is hetzelfde.

Enige probleem is dat ik er na 36 jaar nog steeds geen punt achter kan zetten en nog minimaal 12 jaar door moet voordat ik met pensioen kan.

 

 

2 uren geleden, Alziendoog zei:

Maar juist als je al om 5 uur je bed uit moet, zoals ik vaak gedaan heb, dan nekt de zomertijd je.

In de zomertijd sta je dan dus al om 4 uur op, terwijl je bij normale tijd nog mag liggen tot 5 uur, hetgeen al idioot vroeg is.

Juist als jij ook vroeg moet beginnen zou je een hekel hebben aan zomertijd, maar wellicht ben je een zeer vroeg ochtendmens.

Dit moet je mij dan toch nog eens uitleggen

Ik sta in de zomertijd nl. niet op om 4.00 uur, mijn wekker geeft gewoon 4.30 uur aan (hetzelfde als in de wintertijd) en ik ga ook niet plots om 9.00 uur naar bed omdat het zomertijd is.

Ik ga gewoon op dezelfde tijd naar bed als in de wintertijd, dus ik slaap gewoon even veel alleen met het verschil dat alles 1 uurtje verschoven is en dat ik daardoor 's avonds nog even lekker buiten kan zitten of in de tuin kan werken zonder zelf een lamp aan te moeten steken.

en nee ik ben zeker geen zeer vroeg ochtend mens, maar kan wel in elke houding en op elk moment slapen.

Zo nu naar bed over goed 3 uurtjes loopt de wekker weer af kan ik straks hopelijk nog weer genieten van een mooie zon opkomst.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Van het verzetten van de klok zal niemand doodgaan! :D

Euh …. The man who 'died' every time his alarm clock went off

https://www.dailymail.co.uk/health/article-136642/The-man-died-time-alarm-clock-went-off.html

https://www.dailymail.co.uk/health/article-136642/The-man-died-time-alarm-clock-went-off.html

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, cookie monster zei:

Euh …. The man who 'died' every time his alarm clock went off

 

Een wereld wonder dus, elke keer dat als je wekker afgaat dood gaan, de meesten lukt dat toch echt maar 1 keer. :D

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gerrit B zei:

 

Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar weet er wel vrij veel vanaf ja met inmiddels ruim 36 jaar 24/7 365 dagen per jaar storingsdienst naast je gewone werk overdag.

Dus weet er alles van als je na een dag van 12 tot 14 uur thuis de administratie nog moet doen en dat dan midden in de nacht de telefoon ook nog gaat om weer naar de andere kant van Nederland te moeten rijden.

Tegen de tijd dat het probleem opgelost is nog maar even een uurtje slapen in de auto en een extra kop koffie om dan maar weer op weg naar je gewone werk omdat het geen zin heeft om nog weer naar huis te rijden.

Dat het een aanslag is op je lijf? Zeker maar je hoort mij niet klagen, ik heb er zelf voor gekozen, heb leuk afwisselend werk, zie nog wat van Nederland en vrijwel geen dag is hetzelfde.

Enige probleem is dat ik er na 36 jaar nog steeds geen punt achter kan zetten en nog minimaal 12 jaar door moet voordat ik met pensioen kan.

 

 

Dit moet je mij dan toch nog eens uitleggen

Ik sta in de zomertijd nl. niet op om 4.00 uur, mijn wekker geeft gewoon 4.30 uur aan (hetzelfde als in de wintertijd) en ik ga ook niet plots om 9.00 uur naar bed omdat het zomertijd is.

Ik ga gewoon op dezelfde tijd naar bed als in de wintertijd, dus ik slaap gewoon even veel alleen met het verschil dat alles 1 uurtje verschoven is en dat ik daardoor 's avonds nog even lekker buiten kan zitten of in de tuin kan werken zonder zelf een lamp aan te moeten steken.

en nee ik ben zeker geen zeer vroeg ochtend mens, maar kan wel in elke houding en op elk moment slapen.

Zo nu naar bed over goed 3 uurtjes loopt de wekker weer af kan ik straks hopelijk nog weer genieten van een mooie zon opkomst.

Tel de wintertijd, dus normale tijd dan eens door.

Je verzet in huis geen klok, behalve de wekker.

Als jouw wekker om 4.30 afgaat, dan zie je dat de andere klokken in je huis 3.30 aangeven. Je bent dus gewoon een uur eerder opgestaan.

Daar waar het rond deze dagen in de wintertijd om 6 uur licht wordt, is het in de zomertijd al 7 uur.

Als je dan om 16.30 stopt met je werk is het in de wintertijd gewoon 16.30 uur. In de zomertijd is 16.30 feitelijk 15.30 uur.

Als je dan thuis komt om 17 uur, zie je dat de klok in je woonkamer het nog maar 16 uur heeft. Dus ja, dan heb je een langere avond omdat je een uur eerder vrij bent.

Je hebt er echter niets aan omdat je de volgende dag wel weer op de tijd van de wekker er uit moet.

Daar waar je in de winter om 22 uur naar bed gaat, doe je dat nu om 21 uur, ook al geeft je wekker aan dat het dan al 22 uur is.

Je zegt dat je niet plots om 21 uur naar bed gaat, maar juist omdat op 1 moment de tijd verzet wordt doe je dat wel.

 

Wat mij betreft schaffen ze zomertijd af.

En dan noem ik even het voorbeeld van een hovenier.

In de winter begint hij om 7.30 als het nog donker is, en stopt om 16.30 als het weer bijna donker is.

Als de zomertijd in gaat, werkt hij nog steeds van 7.30 tot 16.30, gewoon omdat de maatschappij dat zo bepaalt.

Het resultaat is dat de beste man in december en januari in het donker begint te werken, hetgeen dom is.

Dan kan hij begin maart bij het eerste licht beginnen, maar wordt dan gedwongen eind maart weer in het donker te beginnen.

Beter begint hij bij een doorlopende normale wintertijd om 8.30 in de winter, en werkt dan tot 15.30.

In de periode maart/april, en oktober/november begint hij om 8 uur en werkt door tot 16 uur.

Van mei t/m september werkt hij dan van 7 tot 17 uur.

Dus gewoon op het schema van de normale wintertijd.

 

De normale wintertijd is de zogenaamde midden Europese tijd, zeg maar Berlijn tijd.

Hier wijken wij al 40 minuten van af, en lopen dus 20 minuten voor op Londen tijd.

Feitelijk zouden wij dus beter Londen tijd aanhouden omdat we daar dichter bij zitten. Echter hanteren we Berlijn tijd om praktische redenen.

 

De zon stoort zich niet aan onze tijdsbepaling.

In onze tijdzone staat de zon in de wintertijd bijna exact om 12 uur boven Berlijn.

In Oost Polen is het dan al middag, maar bij ons nog maar 11.20 uur. Volgens de zon dan.....

In de zomertijd heb je dus al om 10.20 middag, dus de zon op haar hoogste stand aan de hemel.

Dat wijkt dus 1 uur en 40 minuten af van de werkelijke middag!

 

Qua zonnetijd zouden we dus beter af zijn in de Engelse tijdzone, maar dat gaat praktisch niet.

Nu we in de midden Europese tijdzone zitten lopen we normaal al 40 minuten uit de pas.

Gooi je daar een zomertijd overheen, dan lopen we dus 1 uur en 40 minuten uit de pas!

 

Zomertijd is ooit ingevoerd door een man met een snorretje.

Alleen daarom al verwerpelijk.

In de jaren '70 hebben ze dat opnieuw ingevoerd vanwege de oliecrisis.

Dat is allang niet meer relevant, dus gewoon normale Europese wintertijd.

 

Beter kan ik het niet uitleggen Gerrit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...