Ga naar inhoud


Zomertijd, oops...


Con

Aanbevolen berichten

Dal scheelt mij weer een "hoop" energie.:)

 

image.png.9cd338f76ed634a7a47605c3d7f2fd0a.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tegen de tijd dat je deze allemaal op de zomertijd hebt gezet, gaat de wintertijd alweer in.. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in huis nog 2 klokken die op tijd gezet moeten worden.

een auto moet ook nog met de hand aangepast worden.

De rest van alle uurwerken gaat automatisch.

 

In de tuin blijft nog de robot grasmaaier over, en op de zaak 3 vingerprint stempelklokken.

 

Daarvoor in ruil krijgen we lange zomer avonden.

 

Ik kan ermee leven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, hopelijk was het de laatste keer dat we de zomerijd moeten instellen... als het goed is blijft de wintertijd voorgoed als we die in october eindelijk weer hebben...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zomertijd in Nederland bestaat sinds 1977, ik ken zowel de tijd zonder als met lange zomerse avonden.

Ik heb er nooit moeite mee gehad, van mij mag het blijven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag het ook blijven. In de jaren dat onze zoon nog klein was begonnen we enkele dagen van te voren de tijd van eten geven al iets te verschuiven. Hij heeft er toen nooit wat van gemerkt.

Ikzelf moest ook al heel vroeg op (5 u )  maar ging ook een paar dagen van tevoren iets erder naar bed. Heb er altijd heel weinig van gemerkt.

aangepast door Saucer
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

stempelklokken

 

Bestaan die dingen nog? Ik heb die dingen al sinds de jaren negentig niet meer gezien.

 

2 uren geleden, Sverige zei:

Ach, hopelijk was het de laatste keer dat we de zomerijd moeten instellen...

 

Ik heb er niks van gemerkt. Ben nu al gewend 😀

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Psychosammie zei:

Bestaan die dingen nog? Ik heb die dingen al sinds de jaren negentig niet meer gezien.

Digitale vingerprint tijdregistratie voor de productie medewerkers, ik heb er 3 hangen voor de verschillende afdelingen.

 

Je moet kunnen aantonen dat je de werktijden wetgeving niet overtreedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ik heb er niks van gemerkt. Ben nu al gewend 😀

 Ik ook. Heerlijk die zomertijd. Kwam vanmorgen ook nog eens perfect uit omdat de kinderen taart geregeld hadden om half elf en toen had ik het ontbijt nog niet net op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerder geplaatste grafiekje wees mij erop dat het zomertijd was geworden.

Ik zeg heerlijk. En nee, ik heb ook geen last van die "overgang"...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij ook maar de langere avonden daar heb je veel meer aan dan dat het om 5.00 uur al licht is terwijl je nog in je bed ligt te knorren.

Oké in de winter is het dan 's morgens een uurtje langer donker maar we hebben (als het goed is) allemaal energiezuinige lampen dus kunnen zelf ook wel een lampje aan zetten en of we dat nu 's morgens een uurtje langer doen of 's avonds een uurtje eerder dat maakt totaal niets uit.

Kijk ik hoeveel er pas na 9.00 uur uit bed komen en juist 's avonds langer op blijven dan kan het zelfs nog wel eens voordeliger zijn.

 

Uiteraard zijn er dan altijd weer figuren die het totaal niets vinden en er, na eigen zeggen, wekenlang ziek van zijn, maar die moeten dan ook niet op vakantie gaan naar een andere tijdzone want dat is dan ook funest voor je gezondheid.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2020 om 10:52, drz zei:

Tegen de tijd dat je deze allemaal op de zomertijd hebt gezet, gaat de wintertijd alweer in.. 😁

Wintertijd ??? Er is nooit een wintertijd geweest alleen een zomertijd en normale tijd!!!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

 

Uiteraard zijn er dan altijd weer figuren die het totaal niets vinden en er, na eigen zeggen, wekenlang ziek van zijn, maar die moeten dan ook niet op vakantie gaan naar een andere tijdzone want dat is dan ook funest voor je gezondheid.

 

Klopt niet geheel. Als je op vakantie gaat zit je in een ander ritme(eet/slaap je vaak anders) mijn familie woont bijna allemaal in Engeland daar is het 1 uur vroeger. Ik heb daar weinig last van als ik er bijvoorbeeld een week ben. Maar als je in een vast ritme zit en bijvoorbeeld om 08:00 op je werk moet zijn eet je als op een ander tijdstip (eerder/later dan de dagen ervoor) voor de omzetting zomer cq wintertijd. Ik heb er niet echt last van maar duurt bij mij zeker 2 weken voordat mijn ritme weer op de rit is. Bij sommige mensen kan dit echt veel last geven vogels etc gaan ook niet eerder/later zingen dus het metabolisme moet zich aanpassen dit gaat bij iedereen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...