Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat staat gewoon op internet te lezen bij corona nu.nl

allemaal bekende vragen en antwoorden

je moet ook zin hebben om te zoeken, of moest er weer een zinloze discussie los getrapt worden?

Nou Einstein, show me the links!
 

Het enige wat ik kan vinden zijn de combinatie gezichtsbeharing en een monddoekje/masker.

Maar dat is niet mijn vraag.

 

Omdat de huid tjokvol met bacteriën zit dat vreemde bacteriën en virussen er als het ware gewoon van afglijden of sterven, vroeg ik mij af of gezichtsbeharing er voor kan zorgen dat daar virussen zich konden herbergen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels heb ik al iets gevonden en voor de geïnteresseerde is het misschien goede informatie:

 

Quote

Jongens met baarden is een rage in deze dagen. Veel mannelijke hipsters laten een baard of opvallende snor staan. En wat dacht je van de volle baard van de lumbersexueel. Movember wordt steeds groter. De bebaarde man is helemaal mainstream.

Maar zo netjes als ze kunnen lijken, deskundigen stellen dat baarden een ‘bacteriële spons’ zijn, vol met ziektekiemen die kunnen worden doorgegeven aan iedereen die in contact komt met de baard. Het vormt ook een gevaar voor de hygiënische omstandigheden in de productieruimten van levensmiddelen, geneesmiddelen en medische hulpmiddelen.

Een paar fenomenen dragen bij aan de extra risico’s van baarden. Baarden herbergen meer ziektekiemen omdat gezichtshaar stugger is dan ander haar, het vangt dus gemakkelijker vuil en bacteriën op. De baardeigenaar, of zijn partner, komen regelmatig in de verleiding om in het baardhaar te kroelen, wat betekent dat bacteriën zich kunnen verspreiden. Als hun handen vuil zijn, zal de besmetting zich van hun handen verspreiden over de baard, het gezicht en de mond. En omgekeerd, besmettingen vanuit de baard verspreiden zich via de handen. Bij verkoudheid neemt het aantal streptokokken en stafylokokken enorm toe omdat bij een loopneus neusvocht in de snor of baard lekt. Ook niesbuien worden deels gevangen in de baard. Etensresten blijven hangen in de gezichtsbeharing. Resten zuivel worden snel ranzig en zijn een goede voedingsbodem voor bacteriën. Niet zelden hebben de mannen last van eczeem als gevolg van al deze bacteriën. De huidschilfers die hierdoor worden veroorzaakt kunnen zich weer verspreiden, doordat ze uit de baard vallen.

Ook in het microbiologisch laboratorium vormen baarden een probleem zo blijkt uit de studie ‘Laboratory Hazard of Bearded Men‘ uit 1967. Ze testte vrijwilligers met een baard van 73 dagen. De baarden werden besproeid met bacteriën, waarna twee verschillende methoden werden getest waarop de baard kon worden schoongemaakt: onder de douche of via water in het gezicht te gooien (voor de duidelijkheid geïllustreerd met een foto). Daarna werden monsters van de baard genomen, om eventuele achtergebleven bacteriën te bepalen (ook met een foto, zie beneden). Uit de resultaten bleek dat bacteriën mee kunnen liften op een gladgeschoren huid, maar dat ze hardnekkiger huisvesten op een baard. Baarden zijn kennelijk moeilijker schoon te krijgen.

Het goed verzorgen van de baard is dus een minimale voorwaarde voor baarddragers die in hygiënische ruimten of cleanrooms werken. Studies hebben aangetoond dat onverzorgde baarden een enorme bron zijn van ziektekiemen. Geheel onverzorgde baarden hebben het besmettingsniveau van een openbaar toilet. Desalniettemin, al sinds de jaren zestig van de vorige eeuw is bekend dat het wassen van de baard niet alle bacteriën verwijdert. De bebaarde man geeft nog steeds meer stofdeeltjes af dan de glad geschoren man. Daarom stellen vele producenten baardkappen verplicht. Er is een discussie over hoe lang baarden mogen zijn voordat de persoon een baardmasker moet dragen. Is een verzorgd 2-daags baardje nog hygiënisch, of is een stoppelbaardje al uit den boze. Er zijn geen richtlijnen opgesteld over dit onderwerp. Recent onderzoek heeft aangetoond dat glad geschoren mannen de minste huidschilfers afgeven door het wrijven van mondmaskers tegen de gezichtshuid. Gladgeschoren mannen geven minder huidschilfers af dan bebaarde mannen, maar ook minder dan vrouwen. Met het scheren worden ook de oude huidschilfers verwijderd.

Het is aan de bedrijven zelf om te accepteren dat baarden door productiepersoneel of laboranten Mogen worden gedragen, al dan niet met baardkap. Maar wrijf je nog maar eens goed onder de kin of krab je op je kale hoofd (lees hier of daar een haarnetje op moet) en neem en weloverwogen besluit

Bron: 

https://qualitybs.wordpress.com/2015/03/16/baarden-zijn-bacteriele-spons/

 

Het zou zomaar kunnen zijn dat het dragen van een baard of snor bijdraagt aan de verspreiding van het coronavirus.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, drz zei:

Het zou zomaar kunnen zijn dat het dragen van een baard of snor bijdraagt aan de verspreiding van het coronavirus.

 

Klopt! Ik ben wel eens in het brandwonden centrum in Beverwijk geweest en ook in het hart van het ziekenhuis waar de brandwonden worden behandeld. Omdat op die plek ook patienten met open wonden liggen, wordt je compleet ingepakt, plus iedere keer instructie wat de juiste volgorde is van desinfecteren en aandoen van beschermingsmiddelen. Deuren en kranen bedien je niet met de hand, maar met je elleboog. Een gesloten haarkapje was daar ook onderdeel van en al het haar moest daar geheel onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, minplus zei:

In Duitsland moeten passagiers in het openbaar vervoer mondkapjes gaan dragen.

 

Dat moeten ze niet. Het is een voorstel/aanbeveling van het Instituut Leopoldina. Naar de wetenschappers van dit Instituut luistert Angela Merkel en neemt het in haar beslissing op.

Verder ligt het besluit bij de regeringen van de 17 Bundesländer.

Woensdag zal hierover een gezamelijk besluit genomen worden.

 

Bron:ntv

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zijn auto. 100 km. Of ik overnacht in DMC. Dan hoef ik niet te rijden.

Ik moet door 4 Emiraten en er is nog wel eens wat oponthoud als je van het ene in het andere Emiraat rijdt. Door overijverige politie.

Maar de politie kent me ondertussen en laat me vlot doorrijden.

 

Ik kan ook op mijn werk overnachten. Heb een bank en bar in mijn bureau. Dus ik kom de nacht wel door. 😀  Verder is het eten uitstekend. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij MBC Group hebben we een "readiness to travel". Een autopool met chauffeurs. Die halen en brengen veel medewerkers naar hun accomodation met 8 zitters busjes. En zijn standby voor vervoer van onze mensen naar de luchthaven etc.

Daar kan ik ook gebruik van maken. Maar ik rij eigenlijk altijd met mijn eigen wagen. 100 km is wel wat ver voor die autopool.

 

Mondkapje draag ik als ik met meerdere mensen ben, maar niet als alleen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee...want je ziet hier niet veel gesluierde vrouwen.

Iedere vrouw kan dragen wat ze wil.

 

Ik geloof dat er in Nederland een heel verkeerd denkbeeld is over de Verenigde Arabische Emiraten.

Dit land is het meest liberale in de Arabische wereld.

 

Wat wel van voordeel is (i.v.b. met corona) is dat de Emiratis elkaar geen hand geven. Dat soort lichaamskontakt wordt vermeden.

Wil je als westerling toch iemand de hand geven dan is het wachten tot je een hand uitgestoken krijgt. Het geven of krijgen van een handslag moet je niet forceren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...