Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Helaas gaan we steeds verder weg van het onderwerp, tijd om weer terug te gaan naar zaken die ertoe doen.

 

Vandaag gaven de RIVM cijfers geen echte trendbreuk te zien,

 

Actuele cijfers COVID-19: 13 april 2020

Positief geteste personen

26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames 8.729

(+147)

Overleden personen

2.823**

(+86)

 

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.  

 

Vanavond houdt de President in Frankrijk een toespraak, om aan te geven hoe het verder gaat met de beperkingen, die deze week zouden aflopen.

 

In Duitsland moeten passagiers in het openbaar vervoer mondkapjes gaan dragen. En eigenlijk het liefst overal waar mensen niet voldoende afstand tot elkaar kunnen houden.

Is een advies van de Duitse academie van wetenschappen, voor Kanselier Merkel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minutes ago, kiekiek said:

 

Je bent dus geen vent! Helder.

 

Vind je een dergelijke opmerking niet een beetje heel erg goedkoop. kiekkiek?

Zeker wat het filmpje betreft heeft Drs. IJzerbout gewoon gelijk.

Denk je nu echt dat je in Nederland met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt bij dergelijk gedrag?

Met dit soort filmpjes breng je fake news inderdaad de wereld in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Helaas gaan we steeds verder weg van het onderwerp, tijd om weer terug te gaan naar zaken die ertoe doen.

 

Vandaag gaven de RIVM cijfers geen echte trendbreuk te zien,

 

Actuele cijfers COVID-19: 13 april 2020

Positief geteste personen

26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames 8.729

(+147)

Overleden personen

2.823**

(+86)

 

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.  

 

Vanavond houdt de President in Frankrijk een toespraak, om aan te geven hoe het verder gaat met de beperkingen, die deze week zouden aflopen.

 

In Duitsland moeten passagiers in het openbaar vervoer mondkapjes gaan dragen. En eigenlijk het liefst overal waar mensen niet voldoende afstand tot elkaar kunnen houden.

Jezus, ceesv jij bent, met een aantal anderen toch de regelaars hier. Houdt de discussie verschoond van beledigingen en stokpaardjes nieuws. Met helaas komen we niet veel verder.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Ventura said:

De landen in het midden oosten waar het geloof Islam hoog in het vaandel staat ken men het woord "excuus" inderdaad niet. Men ziet meer als "gezicht verlies/zwakheid". Dat heb ik zelf ervaren toen ik in Riyadh was voor zaken reis. Daar ben ik uitvoerig geïnformeerd wat de "do en don't" zijn tijdens mij verblijf. Het woord "democratie" heeft een heel andere betekenis in deze landen. Tijdens het gesprek heeft men ook verteld dat er geen kerken, boeddha tempels of synagoge aanwezig zijn in Riyadh. Alleen maar moskee. Wat mij is opgevallen. Laat staan de mensen rechten. Daar is voldoende informatie te vinden van amnesty international. Is amnesty international eigenlijk gekwalificeerde om soort wetenswaardigheden aan het licht te brengen?

 

Misschien kun je een topic beginnen over de Arabische cultuur.

Hier hoort het absoluut niet thuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waterpas, het onderwerp kan niet leven zonder discussie, daarbij worden wederzijds standpunten ingenomen, die soms lijnrecht tegenover elkaar staan.

Ook worden de grenzen opgezocht hoever je in je discussie kan gaan.

 

De discussie dood modereren is ook geen oplossing, zolang men binnen de huisregels blijft moet men van gedachten kunnen wisselen en verschillen.

Soms stuurt de discussie zichzelf weer naar het onderwerp, soms is er sturing nodig en is een hint voldoende.

 

In een enkel geval blijft men doorgaan en wordt er op de rem getrapt.

 

Tweede verzoek, terug naar het Corona virus!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Ventura zei:

De landen in het midden oosten waar het geloof Islam hoog in het vaandel staat ken men het woord "excuus" inderdaad niet. Men ziet meer als "gezicht verlies/zwakheid". Dat heb ik zelf ervaren toen ik in Riyadh was voor zaken reis. Daar ben ik uitvoerig geïnformeerd wat de "do en don't" zijn tijdens mij verblijf. Het woord "democratie" heeft een heel andere betekenis in deze landen. Tijdens het gesprek heeft men ook verteld dat er geen kerken, boeddha tempels of synagoge aanwezig zijn in Riyadh. Alleen maar moskee. Wat mij is opgevallen.

 

Ik wil ook weer graag terug naar het topic, wil toch even wat rechtzetten als dat nog mag.

De Emiraten zijn een Moslim land. Toch zijn er in het totaal 9 Katholieke kerken waarvan 3 in Dubai. Dus ben je niet Moslim, kun je er gewoon je geloof vrij uiten.

Sterker nog,, de moskeeën en kerken staan broederlijk naast elkaar.

Toen ik mijn Emirtates ID krteeg, werd mij naar mijn religie gevraagd en ik gaf: "Christelijk" aan. Daar hadden de Authorities geen enkel probleem mee.

In Saudi Arabiya is dit niet zo, is echter een grote uitzondering in de Arabische wereld.

 

Terug naar het corona virus.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

De Emiraten zijn een Moslim land. Toch zijn er in het totaal 9 Katholieke kerken waarvan 3 in Dubai. Dus ben je niet Moslim, kun je er gewoon je geloof vrij uiten.

Sterker nog,, de moskeeën en kerken staan broederlijk naast elkaar.

 

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ. Het ging over het woord "excuus". En niet het uit oefenen van vrijheid van godsdienst. 

 

8 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

In Saudi Arabiya is dit niet zo, is echter een grote uitzondering in de Arabische wereld.

 

Dat viel mee, heb ik persoonlijk ervaren. 

 

Terug naar covid-19/corona virus.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, ceesv zei:

Tweede verzoek, terug naar het Corona virus!

Wat is hier onduidelijk aan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, ik vind het een loyaal standpunt, maar loop je niet op eieren? Het onderwerp is een virus, dat lijkt mij duidelijk en daar valt nog niet veel over te zeggen. Hier gaat de discussie o.a. over wat het met ons doet, nu en in de toekomst, wat we moeten, of zouden kunnen doen en de rest zijn vergelijkingen en droevige cijfers. Veel stof tot nadenken, citeren, en informeren. Ik heb de indruk, dat er vooral wordt gevist in eigen vijvers, zonder dat de respondenten de vissen kennen. Ik ken ze ook niet hoor, dus ik blijf weg van mijn vijver om het risico te vermijden, dat ik in de "discussie", wordt weggezet als een aan Alzenheimer lijdende, pedofiele, autistische Urker visser. Ik vind de beledigingen die hier gewoon zijn, net zo grensoverschrijdend als het onderwerp, maar jullie kunnen ermee leven.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, johnno zei:

Vind je een dergelijke opmerking niet een beetje heel erg goedkoop. kiekkiek?

Zeker wat het filmpje betreft heeft Drs. IJzerbout gewoon gelijk.

 

Nee. Drs IJzerbout stelt dat er in Spanje geen knuppels worden gebruikt, wat dus wel  zo is.

 

Geef dan je ongelijk toe. Hoe simpel is dat?

2 minuten geleden, waterpas zei:

Ik vind de beledigingen die hier gewoon zijn, net zo grensoverschrijdend als het onderwerp, maar jullie kunnen ermee leven.

 

Juist!

 

En als je daar iets over zegt, word je aangevallen omdat je daar ook iets over durft te zeggen.

 

Het  respect naar elkaar toe begint echt te dalen.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat door het langdurend binnenzitten en het aan de corona regels moeten houden, de mensen geirreteerd raken en een kort lontje krijgen.

De verveling slaat toe.

 

Mensen..het zal niet lang meer duren en ook niet zo´n vaart meer lopen.

Maar geloof niet alles wat er links en rechts verkondigd wordt en weet het juiste nieuws van fake nieuws uit elkaar te houden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof dat door het langdurend binnenzitten en het aan de corona regels moeten houden, de mensen geirreteerd raken en een kort lontje krijgen.

 

 

Die kans is heel erg groot. Hoe is de situatie eigenlijk in de Golfstaten? We horen hier alleen nieuws vanuit Iran en Turkije, voor de rest eigenlijk weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof dat door het langdurend binnenzitten en het aan de corona regels moeten houden, de mensen geirreteerd raken en een kort lontje krijgen.

De verveling slaat toe..

Nu zeg je iets zinnigs 😄

 

Maar zonder gekheid, no hard feelings en het mag in een discussie op het internet best lekker pittig zijn, als we maar in het echte leven naast elkaar een drankje kunnen drinken.😊
 

Nu vergeet ik toe te voegen dat overal in de wereld zo langzamerhand dezelfde tactiek gebruikt wordt om het aantal besmettingen in te dammen.

Zelfs in Rusland zijn ze nu zo ver dat er behoorlijke maatregelen worden getroffen.  
( ik heb als bron een potcast van BNR)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof dat door het langdurend binnenzitten en het aan de corona regels moeten houden, de mensen geirreteerd raken en een kort lontje krijgen.

De verveling slaat toe.

 

Ik heb er geen probleem mee hier in Zuid-Spanje, volg gewoon de regels op, doe 1x per per week boodschappen met de auto, er zit ook een supermarkt hier vlak bij, daar kan je gewoon heen lopen. Er staat heus geen politie op iedere hoek van de straat te controleren. Doe netjes mijn mondkapje op en handschoenen aan als ik in een winkel naar binnen ga. Verder lees ik veel.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...