Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Filmpje van VTM over ongeregeldheden met jongeren in België

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet je daarvoor mondkapjes niet verbieden.  Krapuul zal er altijd zijn dat misbruik maakt.

Als iemand zich beter voelt met een mondkapje, al is het alleen meer in het koppeke, dat ie dan er één opzet.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sverige zei:

Maar je weet dat het volk zich niet aan de regels houdt...

 

Inderdaad en dan waarschuwt de topviroloog dat we naar een Wuhan lockdown gaan als het niet betert...

 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/van-ranst-waarschuwt-een-wuhan-style-lockdown-komt-dichterbij-door-wangedrag~aaa8c182/?referer=https%3A%2F%2Fuserbase.be%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D1%26p%3D820066%26view%3Dunread

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Eduard07 zei:

Conclusie: houd je gewoon aan de regels en je vermijdt besmetting. Veiliger kun je je niet gedragen.

 

 

Je lijkt het maar niet te snappen Eduard07: veel mensen (vooral jongeren en ouderen) hebben lak aan die regels, waardoor ze zichzelf en anderen in gevaar brengen. Een nederlander is nou eenmaal stronteigenwijs en tegendraads.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

En dat begrijp ik dus niet. Uiteraard is het opgelost als iedereen zich aan de regels houdt...Maar je weet dat het volk zich niet aan de regels houdt...

@Sverige en @Kiekiek, jullie zetten de zaken op zijn kop. 

Doet me denken aan het verhaal dat iemand steeds te laat kwam op zijn werk door het OV.

Toen kocht hij een fiets.

Toen kwam hij nog steeds te laat.

Redenatie: ik kan dankzij die fiets toch later van huis vertrekken? 

 

Mondkapjes zijn slim, "want dan houden we er rekening mee dat we ons toch niet aan de regels houden"?

Precies wat WHO voorspelt! "Ik heb toch een kapje voor, dus nou kan alles wel weer." 

 

Gewoon aan de regels houden en anders boete! Duidelijk, toch?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Je lijkt het maar niet te snappen Eduard07: veel mensen (vooral jongeren en ouderen) hebben lak aan die regels, waardoor ze zichzelf en anderen in gevaar brengen. Een nederlander is nou eenmaal stronteigenwijs en tegendraads.

Daar hebben we boetes voor.

En als ik jouw redenatie even volg, zou een verplicht of geadviseerd tot het dragen van mondkapjes gaan betekenen, dat diezelfde tegendraadse Nederlanders  JUIST GEEN kapjes op gaan doen. Ook maar weer boetes?

 

Gewoon aan de regels houden en anders beboeten. Hoe simpel kan het zijn. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houdt het op... ik heb mijn best gedaan het uit te leggen, maar als een boete effectiever is dan een mondkapje heeft dit geen enkele zin meer.... Tenzij je uiteraard een politiestaat invoert. Dan gaat uiteindelijk alles een stuk beter, maar over politiek mag niet gepraat worden.....

Dan hoop ik dat er voor de meesten van ons voldoende politie op de been is om onze gezondheid te waarborgen... geloof je daar net als ik niet in, is het gezonder om thuis te blijven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Eduard07 zei:

Gewoon aan de regels houden en anders beboeten. Hoe simpel kan het zijn. 

 

Simpel voorbeeldje: een buurvrouw werkt in een groot ziekenhuis en sinds gisteren heeft het stelletje een hoop vrienden op bezoek. Lekker in de tuin bbq-en, hutje mutje op elkaar bij de bbq en dat terwijl zij in het ziekenhuis werkt. Je kan wel stellen: hou je aan de regels, maar het gebeurt door vooral twee groepen juist niet. Dan hebben regels en beboeten totaal geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die boete gaat echt de gezondheid van een slachtoffer die ondertussen besmet is, terug brengen, toch....

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, kiekiek zei:

 

S Je kan wel stellen: hou je aan de regels, maar het gebeurt door vooral twee groepen juist niet. Dan hebben regels en beboeten totaal geen zin.

En verplichte mondkapjes wel? Want die gaan ze ook niet dragen.

 

Maar zo te horen kunnen we ALLE boetes wel afschaffen, want je bereikt er toch niks mee....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, nog meer boetes. 
De mensen zijn dat op ten duur ook zat en gaan bij aanhouding, of het moment daar naar toe, over op geweld of roekeloosheid.

Respect voor het gezag vervalt want na de boetes gaan de overtreders gewoon weer door met zich misdragen maar letten iets beter op.

Een boete betekent in Nederland gewoon je stommiteit afkopen en er wordt totaal niets van geleerd.....en de overheid vindt dat best, want de schatkist.

 

Wil je echt een effectieve maatregel, sluit dan de mensen gewoon op of pak de wapenstok te voorschijn.

...in landen ten zuiden van frankrijk werkt dat ook prima.

aangepast door drz
  • Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

En verplichte mondkapjes wel? Want die gaan ze ook niet dragen.

 

Maar zo te horen kunnen we ALLE boetes wel afschaffen, want je bereikt er toch niks mee....

 

 1 keer waarschuwen. Daarna nog niet luisteren?  Dan direkt arresteren en na snelrecht 8 weken achter de tralies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles ondersteunt elkaar, Eduard... maar ik dacht dat ik jou dat niet hoefde uit te leggen... meestal ben je toch wel verstandiger om dat soort dingen in te zien.

Ik krijg het vermoeden dat dit in het rond schoppen is omdat je geen gelijk krijgt... we kunnen hier toch een discussie voeren.

Ze schaffen boetes voor te hard rijden ook niet af, maar vaak worden ondersteunende maatregelen getroffen als het echt de bedoeling dat er langzamer gereden wordt, zoals in een dorp oid. Is het alleen de bedoeling om meer geld op te halen, zoals vaak op de snelweg, dan is bekeuren uiteraard de enige weg.

Ik dacht dat het in het geval van corona in eerste instantie ging om de gezondheid van de burger. Je weet een dode burger betaalt geen belasting meer...  en als je die burgers gezond wil houden helpt het 100x schreewen van een regel niet echt als hij niet altijd en overal nageleefd wordt of kan worden. Dan voer je ondersteundende maatregelen in om je doel te bereiken, zoals het dragen van mondkapjes bij het boodschappen doen, eventueel algemeen i de openbare ruimte... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...