Ga naar inhoud


aarding bijtrekken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

De regels veranderen snel, maar bij mijn broer, waren er 2 pennen in de grond geslagen voor 1 aarding.

Maar intussen is er veel veranderd.

daarom raad ik iedereen aan, een gekwalificeerde elektricien zijn of haar raad te vragen bij problemen.

zaken die dergelijke producten verkopen ( geen zelfbouwmarkt) maar professionelen, weten ook altijd de huidige regels.

je betaald er meer, maar je bent dan ook op de hoogte hoe het moet.

Het grotendeels dat ik heb geleerd op school, kan naar de prullenmand. zeker wat betreft regelmentering.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er kunnen meer pennen geslagen zijn, dat komt voor.

Maar die worden dan wel met elkaar verbonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net wat ik schreef.Soms heb je een te grote weerstand met 1 pen en dan "slagen" ze een 2de pen erbij maar die moet normaal naar hetzelfde gemeenschappelijk punt in de meterkast gebracht worden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb je altijd nog een potentieel gevaarlijke situatie wanneer je het scherm gebruikt.

Een oplossing die wel dit probleem zou oplossen is een scheidingstransformator.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, zeeteefje zei:

Dat mag niet. Dan krijg je één installatie met twee verschillende aardpunten. Bij de eerste de beste blikseminslag in de buurt gaat alles naar zijn grootje omdat er een flinke spanning ontstaat tussen jouw aardpunt en het reeds bestaande aardpunt van de installatie.

Een goed voorbeeld is het feit dat je modem stuk gaat bij een blikseminslag ergens in de straat.

ik heb in mijn carrière al tientallen keren meegemaakt dat apparatuur aangesloten op het computernetwerk defect raakte bij een blikseminslag bij buren, overburen of willekeurig ergens in de straat.

De KPN kabel of de kabel van de kabelmaatschappij is daar een voorbeeld van. De aarding van de kabel wijkt af van die van het huis.

 

Wanneer je aardpennen in de grond gaat slaan, kun je inderdaad een probleem in huis verwachten. 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Er kunnen meer pennen geslagen zijn, dat komt voor.

Maar die worden dan wel met elkaar verbonden.

Dat bedoel ik.

 

1 uur terug, boudeman zei:

Waarom zet je in de stroomleiding niet een dubbelpolige schakelaar die beide draden aan- of uitzet? Spanning staat er op het systeem alleen als je het scherm bedient, en dan sta je toch veilig binnen. Normale toestand is scherm dan spanningsloos.

Aarding "uit" zetten? OOPS.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, drz zei:

De KPN kabel of de kabel van de kabelmaatschappij is daar een voorbeeld van. De aarding van de kabel wijkt af van die van het huis.

 

Gewoon internet via de glasvezel nemen, sinds die tijd nooit meer een inslag gehad. Voor de tijd zo ongeveer elke 2 a 3 jaar alles stuk in huis.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie over dubbele aarding heeft mij aan het denken gezet m.b.t. de eigen situatie.

Ons huis heeft uitsluitend randgeaarde wcd's. In de garage is een grondwaterpomp aangesloten op een wcd. Indertijd verbaasde het mij dat naar de betreffende wcd wel een aarddraad liep, maar niet aangesloten was op de randaarde. Stom om een pomp ongeaard te laten draaien, dacht ik en ik verbond toen de aarddraad met de randaarde.

Nu realiseer ik mij dat dat waarschijnlijk een dubbele aarding betreft. De pomp is in wezen geaard door de metalen buis die tot in het grondwater reikt, en het huis zal wel op een andere plek geaard zijn. Dus het niet verbinden van de aarddraad met de randaarde is mogelijk geen slordigheid geweest maar een bewuste keuze. Toch eens nadenken of ik dit weer ga terugdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman, die metalen buis roest en dan is er geen aarding meer... dus dat zal anders moeten

Op de archimesweg kwamen twee gasten en die draaiden met een boor een 3 meter lange RVS pen in de grond onder de deurmat.

Voorheen bleek dat alles via de waterleiding was geaard wat ontoereikend was.

 

@bellejt, je weet dat Sprietje een hele afhandeling heeft geschreven in het "schotelpark " over de plicht van aarding van je schotel installatie, die aarding is inderdaad verplicht geworden van alle installaties die stroomdragend zijn en buiten opgesteld zijn met een verbinding met apparatuur binnenshuis. in de bijlage is een voorbeeldje ervan.

voorbeeldaarding.jpg

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

, je weet dat Sprietje een hele afhandeling heeft geschreven in het "schotelpark " over de plicht van aarding van je schotel installatie, die aarding is inderdaad verplicht geworden van alle installaties die stroomdragend zijn en buiten opgesteld zijn met een verbinding met apparatuur binnenshuis. in de bijlage is een voorbeeldje ervan.

 

De schotel mag juist niet geaard worden omdat je dan letterlijk de bliksem in huis haalt.

Bliksem zoekt een weg naar de minste weerstand, dus aarding.

Slaat de bliksem in de schotel die vrij op een dak staat en het hoogste punt is, dan zou in het geval van een ongeaarde schotelinstallatie de kabel de bliksemafleiding zijn...wat dus veel te weinig is en hooguit de satellietontvanger zal raken zonder al te veel schade aan andere apparaten.

 

Uit eigen ervaring is een ongeaarde schotelinstallatie op het dak de juiste, aangezien ik al diverse blikseminslagen heb meegemaakt rondom mijn oude huis en de schotel op het dak en aangesloten apparatuur altijd gevrijwaard is gebleven van schade..

 

 

Ik weet dat dit een veelvuldige discussie is..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

@boudeman, die metalen buis roest en dan is er geen aarding meer... dus dat zal anders moeten

Op de archimesweg kwamen twee gasten en die draaiden met een boor een 3 meter lange RVS pen in de grond onder de deurmat.

Voorheen bleek dat alles via de waterleiding was geaard wat ontoereikend was.

 

@bellejt, je weet dat Sprietje een hele afhandeling heeft geschreven in het "schotelpark " over de plicht van aarding van je schotel installatie, die aarding is inderdaad verplicht geworden van alle installaties die stroomdragend zijn en buiten opgesteld zijn met een verbinding met apparatuur binnenshuis. in de bijlage is een voorbeeldje ervan.

voorbeeldaarding.jpg

Hoeveel vertraging heb jij wel niet met al die Nelsonbochten in de kabels? Neen deftige repliek nu. Netjes.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kilometers.... vertraging

:grin:

 

neen het is van een VTI Vu+ forum lid en niet van mij

Ik hoop dat een rechtse bocht gevolgd wordt door een linkse, anders draait het signaal helemaal dol.

  • Haha 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...