Ga naar inhoud


aarding bijtrekken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja heb ik het weer gedaan

:(

:D

geen probleem hoor

volgens de laatste EU normen die ook hier gelden moet de buiten aan de gevel aangebrachte antenne onderdelen geaard worden dus ook mijn zonwering knikarm scherm

 

Juist..dat doe je goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 21-5-2020 om 12:51, Tonskidutch zei:

 

je weet dat je binnen een radius van ughxxx meter t.o.v. een ander voor bliksemafleiding beschermd hoog gebouw zelf geen afleiding hoeft aanbrengen

 

Zo heb ik mijn schotel onder een eik gezet. De penwortel daarvan levert een aardige afleider voor eventuele bliksem. Vertelde mij een hovenierster.

 

Groet,

A33.

 

PS Mijn (metalen) nummerbordje bij de voordeur zit niet in het geschützte Bereich. Moet ik dat ook aarden?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, zeeteefje zei:

Bij mijn weten dient een schotel ook in NL geaard te worden.

Dat heeft echter weer niks met de NEN1010 te maken omdat de schotel zelf geen elektrisch apparaat is en ook niet is verbonden met elektrische apparaten. Het is een stalen ophangplek voor LNB's die niet elektrisch verbonden zijn met de schotel. De mantel van de coax kan via, via wel verbonden zijn met de aarde van de woning, maar dat is geen probleem omdat die niet elektrisch is verbonden met de schotel. 

 

Maar wanneer de schotel niet zelf aan aarde hangt kan de coax mantel wel de kortste weg zijn voor de bliksem naar aarde. En dat had je liever niet gehad, want dan gaat de ontlading via de ontvanger en hdmi kabel naar TV en audioset. Poef.

 

Gelukkig gebeurt dit meestal dan weer niet omdat een schotel i.h.a. best stevig aan de muur hangt en via die (natte) muur toch weer aan aarde. .

 

Bij gebruik van een diseqc rotor is die verbinding er wel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Een wazig verhaal waar niets van klopt.

Juist..🙄 

En jouw motivatie en argument is?

 

Mijn motivatie is dat het in theorie en praktijk zo werkt, ik heb het al 3x bij mijn eigen woning meegemaakt, plus ongeveer tientallen keren bij klanten.

Toeval?
Dus al mijn rapporten aan verzekeringsmaatschappijen in het verleden zijn vals omdat jij zegt dat het niet klopt?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, trust zei:

 

Bij gebruik van een diseqc rotor is die verbinding er wel .

Alleen als die Rotor voorzien is van 230V zal het geheel aan de NEN 1010 moeten voldoen en dat zijn er niet veel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actuators die ik ken hebben 36 Volt

Rotors 12 a 14 Volt

maar uh er is een draadje op Digital Fernsehen forum al sinds 2003 of zo over het aarden van schotels en dat duurt nog steeds voort tot 2020 , dat hoeft hier in dit topic niet ook te gebeuren. (en ja de Duitse normen en voorschriften zijn niet identiek aan de NEN1010)

want het was een beetje off-topic

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, drz zei:

Juist..🙄 

En jouw motivatie en argument is?

 

Mijn motivatie is dat het in theorie en praktijk zo werkt, ik heb het al 3x bij mijn eigen woning meegemaakt, plus ongeveer tientallen keren bij klanten.

Toeval?
Dus al mijn rapporten aan verzekeringsmaatschappijen in het verleden zijn vals omdat jij zegt dat het niet klopt?

 

 

Weet ik veel wat jij allemaal tegen de verzekeringen hebt lopen te verkondigen.

Ik ga er ook niet verder op in want het is verloren tijd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

 

Weet ik veel wat jij allemaal tegen de verzekeringen hebt lopen te verkondigen.

Ik ga er ook niet verder op in want het is verloren tijd.

Dat valt mij dan wel weer zwaar van jou tegen.

 

Wanneer je met goede tegenargumenten komt kan ik wellicht mijn mening nog herzien, maar nu zeg je in feite gewoon dat ik wel eens een goed punt zou kunnen hebben maar staat jouw ego jou in de weg om mijn gelijk toe te geven.

Ik heb al vaker gezegd dat jouw kennis op gebied van antennes en installaties te kort komt om een dergelijke discussie aan te gaan.

Dat is niet erg, maar geef het gewoon toe en je kunt er iets van leren.

..tenslotte is daar een forum voor bedoeld.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Beheerder
Op 20-5-2020 om 10:04, a33 zei:

 

Nee, ik weet het. Ik heb ook niks tegen VIPs, en dat dat bij hun naam staat; ik heb alleen iets tegen het gouden randje van al hun posts.

Voor mij past dat niet, bij een forum, waarin in principe de bijdragen van alle leden even waardevol zijn.

 

Dat ze iets moesten verzinnen, sinds ze de positieve likes bij dit forum hebben afgeschaft, om een soort van kwaliteit van leden aan te duiden, dat snap ik wel.

Dus het VIP-schap van een lid geeft in die zin iets aan. Chapeau!

Maar twee van de privileges die eraan gekoppeld zijn (waaronder dus dat gouden randje), vind ik niet passen bij het forum-idee.

Maar ik zeg daar maar niet al teveel over, want anders denken ze alleen maar dat dat afgunst is.

Dit schrijvende, brengt me wel op een idee! Eens kijken of ik dat binnenkort ga uitvoeren.

 

 

 

Heel goed! Trek het je niet aan! ;)

 

 

Nu weer terug, ontopic.

 

Groet,

A33


Maar niet alle leden zijn even waardevol. Een lid dat bereid is zijn kennis te delen en andere leden te helpen, is wat mijn betreft veel waardevoller dan leden die geen bijdragen leveren, of bijvoorbeeld alleen maar kritiek leveren 😳

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, we gaan weer offtopic? Sorrie, Tonski!

 

  3 uren geleden, Michel zei:

Maar niet alle leden zijn even waardevol. Een lid dat bereid is zijn kennis te delen en andere leden te helpen, is wat mijn betreft veel waardevoller dan leden die geen bijdragen leveren, of bijvoorbeeld alleen maar kritiek leveren 😳

 

Precies. Dus waar is de tegenstelling, waar je woord 'maar' op duidt?

 

 

Er zijn waardevolle leden, en er zijn waardevolle posts.

 

Er zijn soms fantastisch waardevolle posts, van nog niet tot "waardevolle leden" verklaarde leden.

En sommige waardevolle leden posten posts, die niet zo waardevol blijken te zijn.

 

Ik schreef in mijn post hierboven:

  Op 20-5-2020 om 10:04, a33 zei:

Nee, ik weet het. Ik heb ook niks tegen VIPs, en dat dat bij hun naam staat; ik heb alleen iets tegen het gouden randje van al hun posts.

Voor mij past dat niet, bij een forum, waarin in principe de bijdragen van alle leden even waardevol zijn.

 

Met andere woorden: ik heb niks tegen een goud randje om de naam-identificatie etc. van een tot VIP verklaard lid. De VIP-status hoort bij een lid.

 

Maar de VIP-status zegt niets over iedere afzonderlijke post van dat lid. Dus dat gouden randje hoort wat mij betreft niet automatisch om (al) zijn posts.

 

Dat is wat ik schreef: dat "in principe de bijdragen van alle leden even waardevol zijn." 

We kunnen immers niet nog voordat we een post gelezen hebben al zeggen of een post waardevol is of niet. Tot die tijd zijn de posts dus wat mij betreft even waardevol.

Bij voorbaat al een goud randje zetten om bepaalde posts, past voor mij niet bij een forum, waarin je in principe bijdragen van iedereen verwelkomt.

 

 

Dus dat is wat ik schreef en wat ik bedoelde. Wat vind je daarvan?

 

 

Voor het overige, over mijn mening over sommige aan het VIP-schap gekoppelde 'features'/voorrechten, zie:

https://www.sat4all.com/forums/topic/369882-nieuw-vip-leden/?do=findComment&comment=2591810

Ik zal het hier niet herhalen, die discussie hoort niet in dit topic, maar dáár.

 

 

 

  3 uren geleden, Michel zei:

....  dan leden die geen bijdragen leveren, of bijvoorbeeld alleen maar kritiek leveren

 

Bedoel je hier ook mij mee? Ik herken me daar niet in.

Wel in dat ik inderdaad kritisch ben, maar volgens mij meestal gemotiveerd. En zeker niet "alleen maar", in dit forum ....

 

 

 

  3 uren geleden, Michel zei:

....  is wat mijn betreft veel waardevoller dan leden die geen bijdragen leveren, of bijvoorbeeld alleen maar kritiek leveren 😳

 

Ik kan best snappen dat jullie weer iets van de waardevolheid van sommige leden tot uiting willen laten komen, nadat het (naar mijn idee veel betere) 'likes'-systeem is afgeschaft; en dat jullie dat ook naar hen willen uiten.

Wat ik vooral lees is dat bij sommigen deze waardering ook aangenaam is binnengekomen.

Waar ik zoals jullie merken mijn vraagtekens bij zet, is of al de 'features' die eraan gekoppeld zijn, wel zo handig zijn, en ook werkelijk gewenst of nuttig zijn voor de VIPs, en voor het forum als geheel.

Dat is voor jullie, die het verzonnen hebben, natuurlijk niet leuk.

Maar dat betekent niet, dat de discussie of dialoog daarover misschien toch plaats moet vinden, en dat misschien sommige dingen moeten worden heroverwogen.

Een concrete voorzet daarvoor vanuit mijn kant kan je makkelijk uit mijn posts herleiden.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33, laat gaan, die hele vip status is niets waard. Bij de bakker kun je er geen extra brood voor kopen en het gele kleurtje is ook lelijk.

 

...over kleurtje gesproken: Sat4all is racistisch te noemen.

Gebruikers met een kleurtje hebben meer rechten!

 

🤡 🤡

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...