Ga naar inhoud


Vliegen is langzamerhand weer mogelijk maar wie heeft hier nog zin en plezier in?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik zit hier nu al sinds midden Maart opgesloten en reizen zo goed als onmogelijk.

Vandaag kreeg ik een bericht via de Emirates App waarbij met veel tamtam weer blij en vrolijk werd vermeld dat de Emiraten weer los zijn voor o.a. toeristen.

Tja...zonder toeristen gaat dat op den duur natuurlijk mis.

Zakelijk ben of was, beter gezegd, veel op dit transport aangewezen maar ik vraag me af wie daar nu nog zin in heeft.

Vertrek, vlucht en aankomst lijkt wel of je voor een zware open-hart transplantatie-operatie staat en ze je toch eigenlijk liever helemaal niet aan boord willen hebben.

Zo moet je minstens 3 uur voor vertrek aanwezig zijn, en zo Allah het wil kan het feest dan beginnen.

Geen online check-in, geen E-Gate..geen carry-on bagage aan board, geen lounge bezoek, geen voer in economy, geen koffie, alleen nog water..De aardigheid van het reizen is er voor mij helemaal af. Vooral als je een langere vlucht voor je hebt.

Ik zal de pdf info sheet bijvoegen...10 bladzijden en als je dat dan gelezen hebt, vraag ik me af wie zich dat nog wil aan doen.

Dan is er een formulier dat je in moet vullen waar ze je het hemd van je gat vragen en ik me dan weer afvraag of ze nu niet te ver over het doel uitschieten.

Je word verplicht een "vrijwillige" quarantaine te beginnen op eigen kosten...vrijwillig zeiden ze? Hmmm?

Gelukkig kan ik indien nodig voor dringende reizen van onze MBC jet gebruik maken en dat is dan voornamelijk tussen Dubai en Riyadh en de de andere GCC landen. En daar kan ik dan nog onbelemmerd een glas scotch drinken met mijn collega´s. We zijn allemaal op het virus ge-checked en hebben geen enkele corona case bij MBC kunnen vaststellen.

 

Mijn vrouw en ik wilden met de kerstdagen naar de Philippijnen maar we hebben besloten om daar maar van af te zien.

 

Lees de pdf´s en maak dan je eigen mening of je daar nog zin in hebt. Voor mij is de lol er voorlopig helemaal af.

 

resumption-of-flight-process.pdf dxb-arrivals_quarantine_procedure_declaration_form.pdf health-declaration-e-form.pdf

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mij zie je het eerste half jaar nog niet in het vliegtuig. Dat vind ik veel te riskant voor mijn leeftijd. Gelukkig is het van Nederland naar Zuid-Spanje maar anderhalve dag rijden met de auto, dus ik rij wel met de auto op en neer als het nodig is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat allemaal lees dan lijkt het net zo op die extreem onplezierige vluchten naar Israel die ik had waar je twee uur ondervraagd werd door een "zogenaamde veiligheidsmedewerker" die je schofferen en intimideren. of USA na 2001 in je onderbroek staan in de wachtrij naast andere reizigers.

Maar ja als het moet , moet het!

Een eigen Learjet man dat is het.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie vliegen als een noodzakelijk kwaad... Zelf vlieg ik veel voor werk en ook nog voor prive ook... (Ik zie het beetje als een lange afstand bus)  En meestal zijn die vluchten minimaal 10 uur, met totale reistijden die normaal gesproken rond de 20 uur liggen... Wil ik dezelfde bestemmingen bereiken op andere manieren, dan gaat dat alleen als ik per schip ga, en dan lange stukken autorijden. M.a.w. geen optie.

Dus ik volg maar de regels, en als ik binnenkort (hopelijk!!) weer aan het werk kan, dan zit ik waarschijnlijk weer in een vliegtuig voor 12 uur... Eigen snacks en drinken meenemen maar!

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Sprietje zei:

Gelukkig is het van Nederland naar Zuid-Spanje maar anderhalve dag rijden met de auto, dus ik rij wel met de auto op en neer als het nodig is.

 

 

Dat doe je dan snel, ik gebruik altijd 4 overnachtingen.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

debiel en dan geen lounge ?

toch een eigen learjet dan maar met MBC logo?

 

In de MBC jet is een bar met alles aanwezig wat het ❤ begeerd. Zodra de machine airborne is gaat de bar open. Want we weten dat na bijvoorbeeld aankomst in Riyadh we dan droog komen te staan. Airborne betekend offshore en dan is alcohol drinken toegestaan. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vaker aangegeven, ze staan nu mooi opgesteld op de vliegvelden haal ze meteen even door de schredder of gooi er een bom op.

In 1 klap heel veel problemen opgelost.

De kans dat besmettelijke ziektes zich snel verspreiden wordt een heel stuk kleiner, luchtvervuiling een heel stuk lager, lawaai een heel stuk lager, geen lelijke condens strepen meer in de lucht en geen vlucht meer naar goedkope lonen landen maar gewoon weer lokale maakindustrie zodat ook minder bedeelden in eigen land een kans maken op de arbeidsmarkt.

Laten we alleen nog wat vliegtuigen rondvliegen voor wat echt niet anders kan en om daar wat druk op te zetten gaan we beginnen met accijnzen op brandstof te heffen en wie toch de luchtbus neemt die gaat bij aankomst op de bestemming 2 weken in quarantaine  en bij terugkomst nog een keer 2 weken.

Denk dat het noodzakelijke vliegen dan plots heel wat minder noodzakelijk wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik heb al vaker aangegeven, ze staan nu mooi opgesteld op de vliegvelden haal ze meteen even door de schredder of gooi er een bom op.

In 1 klap heel veel problemen opgelost.

De kans dat besmettelijke ziektes zich snel verspreiden wordt een heel stuk kleiner, luchtvervuiling een heel stuk lager, lawaai een heel stuk lager, geen lelijke condens strepen meer in de lucht en geen vlucht meer naar goedkope lonen landen maar gewoon weer lokale maakindustrie zodat ook minder bedeelden in eigen land een kans maken op de arbeidsmarkt.

Laten we alleen nog wat vliegtuigen rondvliegen voor wat echt niet anders kan en om daar wat druk op te zetten gaan we beginnen met accijnzen op brandstof te heffen en wie toch de luchtbus neemt die gaat bij aankomst op de bestemming 2 weken in quarantaine  en bij terugkomst nog een keer 2 weken.

Denk dat het noodzakelijke vliegen dan plots heel wat minder noodzakelijk wordt.

 

Volgens mij ben je wereldvreemd. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gerrit B said:

Laten we alleen nog wat vliegtuigen rondvliegen voor wat echt niet anders kan en om daar wat druk op te zetten gaan we beginnen met accijnzen op brandstof te heffen en wie toch de luchtbus neemt die gaat bij aankomst op de bestemming 2 weken in quarantaine  en bij terugkomst nog een keer 2 weken.

Leuk voor mijn familie bezoeken.... Vier weken in quarantaine voor een bezoek.... Dus niet echt een reële optie denk ik?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

In de MBC jet is een bar met alles aanwezig wat het ❤ begeerd.

Nu ja dat had ik jaren geleden bij SAS first Class ook als gold member.

Permitteerde me wel eens een drankje op de terugreis want heen kon niet met die vergaderingen in het verschiet.

Je covid19 test resultaat (negatief) moet niet ouder zijn dan 48 uur bij enkele vliegmaatschappijen.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...