Ga naar inhoud


Vliegen is langzamerhand weer mogelijk maar wie heeft hier nog zin en plezier in?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Hier was de vliegindustrie geen schuld aan en kwamen door toedoen van onze Chinese vrienden aan de rand van de afgrond. 

Die chinezen hebben dus overal ter wereld pakketjes met virusjes rond gestuurd. 🥴

Hoe kortzichtig kun je zijn om dit met droge ogen te kunnen beweren.

Er is maar 1 iemand verantwoordelijk voor de verspreiding en dat is de mens die hoofdzakelijk mbv. vliegtuigen en wat al niet meer het besmette gebied zijn ontvlucht en daarmee de gehele wereld in deze ellende met  lock downs hebben gestort.

En hoe kon dit allemaal? Nou simpel door de geschiedenis zich te laten herhalen en nog steeds de fout te maken door eerst een lock down af te gaan kondigen en dan pas een dag of wat later in te gaan stellen zodat een ieder nog snel even de tijd heeft om te vertrekken.

 

Maar kijk je wat verder dan zijn er nog steeds een groot aantal landen oranje gekleurd en mogen inwoners vanuit die landen niet naar Europa.

Nu willen verschillende vliegmaatschappijen weer vakanties mogelijk maken in oa. Turkije en dan denk ik hoe achterlijk kun je zijn?

Iemand mag vanuit Turkije niet naar Nederland komen zonder 14 dagen in quarantaine te gaan maar we gaan wel even met het vliegtuig op en neer om tijdens een vakantie wat virus besmettingen op te gaan halen en vinden dat we dan nergens rekening mee hoeven te houden.

"Ja maar" wordt er dan gezegd "aan de kust zijn er geen of nauwelijks besmettingen", "die zijn er alleen in grote steden"

nee nu nog niet, maar waar komen de werknemers in de hotels/resorts dan allemaal vandaan?  en als de halve wereld daar weer bij elkaar komt om vakantie te vieren en te feesten dan zul je eens zien hoe snel het dan kan gaan.

Dus mooi zo houden dat er geen besmettingen aan de kust zijn en er ook niemand naar toe laten gaan om te voorkomen dat die er wel komen.

En zit je dan in zo'n situatie dat je geen kant op kunt en alleen telefonisch contact kunt hebben met familie ed., dan zal ik je zeker niet benijden en zal het ook niemand gunnen, maar meestal lokte het avontuur en het geld en heb je daar wel zelf voor gekozen en kom je er nu achter dat daar ook andere risico's aan verbonden zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

Zal ik nog doorgaan?

 

Nee, laat maar, want zoals kiekiek al zei is die haat jegens China van jouw al heel lang bekend.

Ik zou overigens ook even snel zo'n lijstje kunnen maken van een land aan de overkant van de oceaan.

Maar dat zijn onze vriendjes, dus dat wil je vast niet horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een keuze moest maken tussen beide landen dan weet ik het nu al zonder jouw lijst te hebben geraadpleegd. 

En wel om de volgende reden: Had ik als Chinees mijn lijstje  met ongenoegen ergens op het web openbaar gemaakt en de instanties in China hier lont van geroken dan was ik nu al uit de roulatie genomen en o.a. sat4all op de rode censuurlijst komen te staan. 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, astro iris zei:

voorlopig geen vliegtuig nemen

Ik zie & laat ze vliegen , da's al erg genoeg 😳

Serieus nu , ik vlieg toch nooit , wegens geen goesting !!

Momenteel blijf ik zelfs enkel in mijn woonplaats !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30-6-2020 om 11:53, Drs. IJzerbout zei:

 

Volgens mij ben je wereldvreemd. 

Sorry ik wacht wel laat die dingen maar aan de grond ook al zit ik hier en mijn partner aan de andere kant van de wereld eerst die nare ziekte weg . hoe meer er reizen ho groter het gevaar op meer slachtoffers. ik wacht wel tot alles echt veilig is en partner denkt er net zo over dan maar internet

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zo'n reactie denk ik dan altijd "heb je dan in je eigen omgeving helemaal niets om handen dat de drang om weg te gaan zo groot is"?

Ook als ik 2 jaar niet weg zou kunnen dan zou ik me nog geen moment vervelen en ook niet het idee hebben dat ik wat onoverkomelijks gemist zou hebben.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bij mij kriebelt het ook hoor. Vliegen doen we sowieso niet zo vaak, alleen naar Amerika. Maar met de auto op pad...

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al zo'n 60.000 Km per jaar voor mijn werk dus maak al bijna dagelijks een reis wat anderen vaak maar een paar keer per jaar doen.

Vooral in het begin van de coronatijd best spannend want er zaten dagen tussen dat je 's morgens in Assen aan het werk was, 's middags even een storing in Rotterdam op moest lossen en aan het eind van de dag nog even over Limburg terug reed om daar wat op te nemen of aan te passen.

Zeg dan maar eens waar je wat oplopen hebt of juist wat achter gelaten hebt.

Ik denk dan ook dat ik voor de rest van mijn leven lichte werkhandschoenen heb (latex ging veel te snel stuk) die soms maar 5 minuten gedragen zijn en (omdat je er geen mobiel me kunt bedienen) dan al weer vervangen zijn door nieuwe aangezien hier de regel is/was dat je bij elke klant nieuw handschoenen aantrekt en ook als je ze even uit hebt gehad je eerst weer nieuwe moet pakken.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen/zien geldt dat ook voor onze Nederlandse jongeren die volop aan het feesten zijn in Belgenland maar ook elders.

Hier in de buurt ook een feestje met jongeren door de politie beëindigd.

Grapperhous had nog wel een leuke uitspraak.

Het zou gaan om welbespraakte Nederlandse jeugd welke keurig Nederlands sprak.

Volgens Grapperhous zouden de ouders ipv. te gaan Bridgen beter wat meer energie kunnen steken in de opvoeding van hun kinderen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...