Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Sat4all <----> Sat4few <---> IPTV4all

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Het bedrijf waar ik werk doet tegenwoordig ook de levering van IPTV-multicast streams voor zakelijke gebruikers zoals vakantieparken en wij bouwen daarvoor de datacenter netwerkomgevingen, maar dat is toch lang niet zo spannend als satelliet-tv.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreselijk dom geouwehoer hier. Satelliet TV gaat nooit verdwijnen. De provider kan failliet gaan zoals Joyne nu.. maar ik denk dat jullie eerder ophouden met bestaan dan dat sat tv verdwijnt. 

 

En verder is IPTV zeker niet de heilige graal, het is een ontiegelijk k.. systeem waar de helft zich niet aan normen houdt en we ons eigen volledig afhankelijk maken van 1 medium, de internet aansluiting.  Verder heb je totaal geen vrijheden en kan men zien wat jij kijkt of doet. Moeten we dat willen?  

 

Men loopt hier al moeilijk te doen als straks M7 kiest om smartcards niet meer in linux boxen te laten werken terwijl dat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je een fatsoenlijke provider box zou hebben met mogelijkheden. En er is nog een alternatief in de vorm van CI+ modules.  Welk alternatief heb je met legitieme IPTV ? 

 

Als je trouwens naar het buitenland kijkt, als men daar glasvezel legt wordt er vaak DVB-C gebruikt. Echter bij ons heeft KPN gekozen om alles op basis van IP multicast streaming te doen. Blijkbaar heeft toch wel z'n beperkingen want het lukt ze nog steeds niet om de glaszenders op 1 te krijgen of veel meer zenders met hoog bitrate door te geven.  Ook bij terug kijken krijg je niet de hoog bitrate streams.

 

Ik vraag me af hoe houdbaar het bestaande internet is als de VS, China en Rusland ooit echt tegenover elkaar komen te staan.  Ik denk dat men heel blij is dat Satelliet TV dan bestaat. 

aangepast door Codx
  • Like 2
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CodxMijn reaktie is toch wel duidelijk genoeg!

Een providerbox? nee,dank je!

Hetgeen KPN doet is niet zoals het hoort!

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
27 minuten geleden, Codx zei:

Wat een vreselijk dom geouwehoer hier.

Het zou handig zijn als je verteld over wie je het hier hebt, of nee.... misschien is het wel handiger de berichten van anderen niet af te doen als ‘dom geouwehoer’ dat klinkt namelijk niet bepaald respectvol.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Satneef zei:@CodxMijn reaktie is toch wel duidelijk genoeg!

Een providerbox? nee,dank je!

 

Ik denk dat je hier op korte termijn als consument niet meer omheen kan als je meer wilt zien dan alleen NPO/RPO vis de ether en FTA via satelliet. Je zier nu bijvoorbeeld al dat als je 4K bij Ziggo wil zien je providerbox Next nodig hebt. En ook bij Canal Digitaal zullen zeker bepaalde manieren worden gevonden om abonnees naar een meer gesloten systeem over te zetten. Of dit nu een bruikleendecoder is of een meer afgeschermde CI+ oplossing. De eisen van contentleveranciers worden namelijk alsmaar scherper. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het niet meer opnemen op ‘open boxen’ als bescherming van HD en UHD content of het blokkeren van doorspoelen reclames bij opgenomen content.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af waar al die fta kanalen hun inkomsten halen, en toch overleven,als Nederlandstaligen vallen we wel uit de boot,zelf met BVN gaan ze stoppen,maar voor al de al de anderstaligen zal satelliet nooit stoppen, we waren en zijn gelukkig met CD,TVVL en Join,zeker voor wie op camping  TV kan zien, want via streaming is het hopeloos op vele campings.

aangepast door tokkio

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA staat voor bergen reclame met af en toe een vleugje programma...... Duidelijk waar die inkomsten vandaan  komen.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, joker55 zei:

 

Dat is nog redelijk gunstig..... mazzelpik.

 

ik ga helemaal het schip in:

- kocht in maart een extra LNB met houder voor op mijn big bisat schotel: € 27,50

- kocht 30 maart een JOYNE moduul:€ 69,00

- kocht bij JOYNE op 4 april een abo ingaande 15 april vooruit 1 jaar betaald op 9 april; BE travel ( € 100,00 + € 30 inschrijfkosten)

 

In 2-3 maanden afgeschreven.

Zit nog even te puzzelen of ik eea kan terugvorderen (heb het abo laten ingaan per 15 april, en per 12 april failliet)

Maar denk dat ik het gewoon kwijt ben, totaal ruim € 200.

Dat is vergeleken met mijn situatie nog gunstig, mazzelpik ;) ; ik heb in de afgelopen 2 maanden 3 modules gekocht (€ 247) met het Nederlandse pakket (+€ 90) +Ziggo EN ook een prepaid Vlaams pakket op 2 modules laten activeren (+€ 160).....en dan heb ik het niet over de andere kosten gehad (LNB's aanpassen bekabeling etc).

 

Ik zou gewoon weer een Ziggo TV abonnement kunnen nemen (had Ziggo vorige maand de deur uitgeknikkerd) + dan gewoon de FTA Satellietzenders kijken, 28.2 is hier in Ridderkerk uitstekend te ontvangen. Kwestie van CI modules vervangen en TV's/ontvangers tunen.


Omdat ik alles via een dealer heb afgesloten en gekocht zou ik het op wanprestatie/non-conformiteit kunnen gooien, maar zal de dealer het op overmacht proberen te gooien.

Maar ach, ik heb geen zin om er teveel energie in te steken want er zijn ergere dingen in het leven; de dochter van een van mijn beste vrienden (ken hem al 50 jaar) heeft zelfmoord gepleegd en liet twee kinderen achter van 3 en 12. Dat laat je de zaken toch relativeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

Wat een vreselijk dom geouwehoer hier. Satelliet TV gaat nooit verdwijnen. De provider kan failliet gaan zoals Joyne nu.. maar ik denk dat jullie eerder ophouden met bestaan dan dat sat tv verdwijnt. 

 

En verder is IPTV zeker niet de heilige graal, het is een ontiegelijk k.. systeem waar de helft zich niet aan normen houdt en we ons eigen volledig afhankelijk maken van 1 medium, de internet aansluiting.  Verder heb je totaal geen vrijheden en kan men zien wat jij kijkt of doet. Moeten we dat willen?  

 

Men loopt hier al moeilijk te doen als straks M7 kiest om smartcards niet meer in linux boxen te laten werken terwijl dat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je een fatsoenlijke provider box zou hebben met mogelijkheden. En er is nog een alternatief in de vorm van CI+ modules.  Welk alternatief heb je met legitieme IPTV ? 

 

Als je trouwens naar het buitenland kijkt, als men daar glasvezel legt wordt er vaak DVB-C gebruikt. Echter bij ons heeft KPN gekozen om alles op basis van IP multicast streaming te doen. Blijkbaar heeft toch wel z'n beperkingen want het lukt ze nog steeds niet om de glaszenders op 1 te krijgen of veel meer zenders met hoog bitrate door te geven.  Ook bij terug kijken krijg je niet de hoog bitrate streams.

 

Ik vraag me af hoe houdbaar het bestaande internet is als de VS, China en Rusland ooit echt tegenover elkaar komen te staan.  Ik denk dat men heel blij is dat Satelliet TV dan bestaat. 

 

De trend is wel dat linear TV kijken steeds meer verdwijnt. Mijn zoon (en veel van zijn vrienden) kijken al haast helemaal geen tv meer, maar zitten wel langer achter een beeldscherm. Het Nederlandse zenderaanbod via satelliet zal uiteindelijk wel verdwijnen, in grotere Europese landen zie ik dat minder snel gebeuren.

 

Ik pluk liever ook anoniem mijn signalen uit de lucht, sterker nog dat is 1 van mijn hobbies (F-licentie). IPTV is sterk afhankelijk van bandbreedte en als ik zo naar de KPN uitrol van glasvezel kijk (GPON ipv P2P FTH) zie ik alleen maar verdere beperking van mogelijkheden. KPN had, net als bijvoorbeeld Trined, imo DVB-C over glasvezel moeten voeren, maar ja dat strookt niet met hun verdienmodel....

aangepast door SimonLeBon
tikvaut
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het topic te sluiten. Joyne is failliet, geen doorstart... Alle 9°E installaties kunnen op non-actief of ontmanteld worden. Websites die naar Joyne verwijzen moeten hun webdesigner weer even aanspreken. De Joyne CI module is een obsolete en kan in de kast, vuilnisemmer, museum etc...

 

De naam Joyne gaat de geschiedenis in...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

De Joyne CI module is een obsolete en kan in de kast, vuilnisemmer, museum etc...

Ik wil er best wel een kopen voor 5 Euro, is leuk voor de verzameling die ik van CDS heb: (een stuk of 8 CI's, 4 cams (als het er niet meer zijn), en een stuk of 10 smartcards).

 

Mijn verzameling bevat ook een stuk of 8 ontvangers, allemaal aangeschaft om CDS te kunnen blijven ontvangen.

 

@moderator

Ik wist niet meer wat ik moest doen; òf dit beantwoorden in dit topic, òf het moeten zetten in een van de topics van CDS, òf in 2de hands.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele systeem is gewoon niet in orde.

Je moet nu de RTL's  en SBS'en, Ziggo's, ESPn, discoveries etc. betalen voor doorgifte om hun programma's bij de klant te krijgen. Dit is de wereld op zijn kop.

Wanneer er geen doorgifte is komen die uitzendingen van deze ondernemers niet bij hun klanten. De ooit uitgevonden kabel tv is ontstaan om al die harken van het dak te krijgen i.v.m. de wildgroei aan harken, later werden de schotelantennes geplaatst vooral in het buitengebied was dit een oplossing, maar nu konden de buren plots ook meekijken oei waardoor de rechten moesten worden afgeschermd door zo'n luxcrypt decoder die het gecodeerde analoge signaal decoderen zodat de buurlandje niet mee konden kijken. In den beginne was alles gewoon gratis zonder abonnement te ontvangen je moest alleen de apparatuur zelf kopen en installeren om te kunnen kijken. Zelfs digitaal was het nog gratis pas later moest worden betaald met zo'n goedgekeurd controle gebakje.

Het zou zo moeten zijn dat alle zenders die in de huiskamers gezien willen worden betalen aan de kabel, satelliet of ip ondernemer die zorgt dat de beelden bij de klant op zijn tv scherm te zien zijn. Dat al die gasten ermee instemmen dat ze die tv producenten betalen voor doorgifte en dit weer doorberekenen aan de klanten is echt de wereld op zijn kop. Gegarandeerd als dit wordt omgedraaid dat we de helft van al die zenders kwijt raken met de troep die erop wordt uitgezonden en dat de abonnee prijzen wat kunnen dalen.

Joyne had zo ook meer kans om te kunnen overleven.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...