Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten


Als ik het zo lees geeft CD en TVV nauwelijks iets aan die Joyne kijkers.

Ze moeten binnenkort hun schotel draaien (zal voor de meesten geen probleem zijn op zich, tenzij de footprint een probleem is of er iets in de weg zit, net op die locatie), maar de codering verandert ook, dus moeten ze een nieuwe module kopen.

Het enige is dat ze ietwat korting krijgen daarbij.

Voor de rest zijn ze weer gewoon klant bij M7 zoals velen voorheen dat waren.

M7 had ook kunnen de codering bijvoegen, en dan hadden die gebruikers op zijn minst geen nieuwe module hoeven te kopen.

 

De overname levert die gebruikers dus niet veel op.

Had niemand Joyne overgenomen, hadden die gebruikers ook naar een andere provider moeten uitkijken, en ook een nieuwe module moeten kopen.

Ik vermoed dat diegene die het meest winnen hierbij de schuldeisers zijn.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin! De codering moet óók in licentie betaald worden. Het gaat M7 om de (eventuele) klanten en niet om de techniek. Joyne is niet overgenomen en er is dus voor M7 geen enkele reden om dit te doen. Ze betalen een x-bedrag aan EutelSat voor een x-tijd en daarna is het <Klik!>...

Helaas (voor mij) geen Discovery Networks, dus ook geen CDS...

Gewoon €99 afschrijven en wel 4 maanden €33.. Persoonlijk prima te overzien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Onzin! De codering moet óók in licentie betaald worden. Het gaat M7 om de (eventuele) klanten en niet om de techniek. Joyne is niet overgenomen en er is dus voor M7 geen enkele reden om dit te doen. Ze betalen een x-bedrag aan EutelSat voor een x-tijd en daarna is het <Klik!>...

Helaas (voor mij) geen Discovery Networks, dus ook geen CDS...

Gewoon €99 afschrijven en wel 4 maanden €33.. Persoonlijk prima te overzien...

Je zegt "onzin!", om daarna met wat je schrijft te bevestigen wat ik zelf zei.

Je wilt het precies alleen vanuit de kant van de provider bekijken.

Bekijk het nu eens vanuit de kant van de klant.

Wat heeft een Joyne klant extra tov. als Joyne gewoon failliet was gegaan zonder dat M7 zich ermee had gemoeid?

Als die verder wilde met de Nederaldse satelliet TV kanalen moest die ook zijn schotel draaien, moest ook een nieuwe module kopen, en moest ook een abonnement nemen bij CD.

Hoogstens heeft hij wat korting gekregen op die nieuwe module, maar ook als M7 niet was geïntervenieerd hadden zij kunnen een actie doen voor ex-Joyne leden.

Het enige voordeel dat de Joyne kijker heeft is dat hij niet onmiddellijk op zwart beeld gaat, maar voor de rest zit hij weer in dezelfde situatie als voordat Joyne er was.

aangepast door zzzzzz
  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel met deze constructie is dat de huidige klanten van Joyne niet maandag geconfronteerd zouden worden met zwart beeld. Men krijgt nu enkele maanden de tijd om over te schakelen naar 23,5 graden. Dit is vooral voor de zakelijke klanten prettig. En natuurlijk als je met je mobile home op vakantie/rondreis bent.

 

het is overigens Canal+ Luxembourg die de activiteiten van Joyne tijdelijk overneemt. Canal+ Luxembourg is de nieuwe naam van M7 Group.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, zeeteefje zei:

Laten we hopen dat CanalDigitaal de encoders en techneuten van Joyne gaat gebruiken. Gaat in ieder geval de beeldkwaliteit nog omhoog.

Heb jij al wel eens gekeken naar het verschil in kwaliteit tussen Joyne en CD ???

Volgens bovenstaande post denkt ik het echt niet !!!

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom Canal Digitaal hier wat geld voor over heeft is dat ze nu elke Joyne-klant persoonlijk kunnen benaderen. Daarmee stappen er meer klanten over naar Canal Digitaal dan als ze dit niet zouden doen. Er ligt nu een algemeen aanbod, maar Canal Digitaal staat erom bekend dat ze met klanten onderhandelen, dus de kans is groot dat ze degene die nu niet overstapt gaan benaderen om te kijken of ze deze alsnog over kunnen halen.

 

In de zakelijke markt is begeleiding van de overstap belangrijk en indien een zakelijke klant goed begeleid wordt kan dat een jarenlange zakenrelatie opleveren.

 

Bovendien koopt Canal Digitaal naar ik zou verwachten ook de contracten met de dealers. Joyne heeft veel caravenverkopers als dealer kunnen binden, Canal Digitaal houdt er waarschijnlijk wat meer dealers aan over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 5 april hebben ze de gegevens van de domein naam nog aangepast, denk dat er toen al was geweten dat er iets zat aan te komen, de domein is niet in april aangevraagd, maar op 18-11-18.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zuppelan zei:

Toch is het wel straf: In 5 dagen tijden van een lopend bedrijf naar failliet verklaard, uitgegumd en van de aardbodem verdwenen.

De dagen die voor de buitenwereld zichtbaar waren inderdaad.

 

Pas als het signaal uitschakelt is het verdwenen. Nu wordt er overal nog gewoon TV van gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer dit failliet van Joyne.

Dankzij Joyne heeft CD nu ook recreatie abonnementen en is die organisatie iets minder stroef geworden dankzij de concurrentie.

Covid19 heeft Joyne natuurlijk ook geen goed gedaan.

Als ze nog een beetje "lucht" hadden gekregen van Eutelsat had Joyne volgens mij volgend jaar weer kunnen opbouwen.

Ook het stopzetten van de mogelijkheid met een smartcard te kijken naar CD had vermoedelijk geen windeieren gelegd voor Joyne.

Wat ik echter niet begrijp is dat de aandeelhouders van Joyne blijkbaar hun verlies pakken zonder te kijken naar de mogelijkheid van een doorstart en/of eventuele nieuwe aandeelhouders (lees geldschieters) wat me in deze tijd met negatieve rente op de bank niet zo moeilijk lijkt.

Het zijn toch voornamelijk zakenmensen met behoorlijke ervaring die Joyne hebben opgericht? 

 

mja zoals ik al zei...heel jammer dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, fenzo zei:

Het zijn toch voornamelijk zakenmensen met behoorlijke ervaring die Joyne hebben opgericht?

Hoe weet jij dat?

Exploitatie overzichten en jaarcijfers kun je bij de KvK opvragen zoals ceesv al eerder schreef. Ik ga der geen cent meer aan besteden.

M'n twee kennissen die ik destijds een CI+ heb bezorgd en deze vooraf heb getest op mijn Ultimo4K zijn niet heel blij met deze situatie.

 

Gelukkig hebben ze nog DVB-T2

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de aandeelhouders wel degelijk over een doorstart hebben nagedacht maar dat de uitkomst van deze gedachtengang negatief was. Dat haalt jouw gedachtegang onderuit dat als Joyne een jaartje lucht had gekregen dat het allemaal goed was gekomen. Investeerders zijn er genoeg om investeringen te doen. Maar dan moet een investering binnen op langere termijn potentie hebben om rendabel te zijn. En dat blijkt bij Joyne dus niet het geval te zijn.

 

De satellietmarkt in Nederland is te klein om naast de grote reus ook plek te maken voor een kleine dwerg. En het blijkt na bijna vier jaar dat consumenten niet bereid zijn om in grote getallen van de reus naar de dwerg over te stappen. En wie is overgestapt koopt veelal het goedkoopste abonnement voor een beperkt deel van het jaar. Dat is ook de reden waarom Eutelsat niet zelf is ingestapt. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...