Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Toch wel erg jammer dat een zender als "Meiden van Holland" gaat verdwijnen. 

Een stukje cultuur van Nederlandse bodem weg. 

Wat triest. 

Weer minder TV plezier waar de hele familie gezellig naar kon kijken. 

  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu maar eurosport player erbij genomen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer van Joyne, maar ze hebben het zelf wat gezocht door zich veel te restrictief op te stellen ten opzichte van hun klanten.

heb indertijd ook overwogen om over te stappen naar het Vlaams pakket van Joyne omdat deze op 9E alle zenders in HD doorgeven, in tegenstelling tot TVV waar de helft van de basiszenders nog steeds SD is. Maar toen de CI beperkingen ten sprake kwamen was mijn keuze snel gemaakt.

Ik heb nu 2 ontvangers met 2 kaarten (hoofd + 2e kaart) en kan dus 2x kijken en 6x opnemen. Niet alleen moest ik voor Joyne 2 CI's aanschaffen, dan kon ik nog maar 2x kijken + slechts 2 opnames van een beperkt aantal kanalen.

 

nou, nee, dan maar liever TVV. En zoals mezelf zullen er nog wel kandidaten geweest zijn die Joyne, ondanks de betere kwaliteit van het aanbod, links hebben laten liggen door de CI beperkingen. Dit had voor hun het verschil kunnen maken tussen break-even of failliet. We zien inmiddels wat het geworden is.

 

overigens gaat CD/TVV dezelfde fout maken als ze ontvangst via softcam onmogelijk maken vanaf februari 2022. Er zijn alternatieven die evenveel mopgelijkheden bieden als een CI aan de fraktie van hun prijs - dat ze maar opletten .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De keuze van de beveiliging wordt gedicteerd door de content providers.

 

Ik heb al veel eerder aangestipt, dat je de zegeningen van Canaldigitaal met een losse kaart voor de oude bestandsklanten moet koesteren.

 

Wanneer je vandaag een nieuwe provider start heb je niet de keuze hoe je het content wil beveiligen, tenzij je het gros van de gewenste zenders niet wil mogen doorgeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de afschakeling van de Seca tunnel een feit zijn (en er geen oplossing komt) dan is het bye bye CDS en TVV... Liever niet dan met een module... Blijft Ziggo over in huis.. Kan de schotel van de muur....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Mimisiku zei:

Mocht de afschakeling van de Seca tunnel een feit zijn (en er geen oplossing komt) dan is het bye bye CDS en TVV... Liever niet dan met een module... Blijft Ziggo over in huis.. Kan de schotel van de muur....

Combineren kan toch ook? Ik overweeg het evt voor volgend jaar als CDS niet meer werkbaar is. DBV-C tuner erbij in de VU Ultimo en een Ci-+ module. Hopelijk wordt het FTC pakket ook groter qua HD zenders, dan is de module bijna niet meer nodig.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, dat had Joyne dus ook niet @Zuppelan.

Overigens Sky Duitsland heeft ook niet heel erg veel minder klanten na de pairing van kaart en CI-Cam en nieuwe Sky+ receiver box .

 

Toen men bij CDS overstapte van seca naar seca2 was er ook een en al treurigheid op sat4all te melden. Werd ook opgelost. Maar we wisten dat gaat ooit eindigen en dat deert de doorsnee klant ook helemaal niet.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt doorsnee klanten en je hebt klanten die eigenlijk iets anders willen dan wat aangeboden wordt. Die laatsten hebben verkeerd gekozen.

Maar dat heeft niets met het faillissement van Joyne te maken.

Het is jammer maar er werd bij de aankondiging dat Joyne zou worden opgericht al heel bedenkelijk de wenkbrauwen gefronst over de haalbaarheid en overlevingskansen.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Zuppelan zei:

Ja, er wordt altijd het argument van de "doorsnee klant" gebruikt... en je hebt gelijk, tot nog toe is er altijd een oplossing gekomen. Waarom? Omdat het daadwerkelijk omzet zou kosten.

Het gaat wellicht omzet kosten maar ik betwijfel of het winst kost. Er vervalt natuurlijk ook veel, denk aan licentie- en onderhoudskosten van het coderingssysteem. Wellicht kan je ook wel wat op distributiekosten kan besparen door contentpartners een veiligere codering aan te bieden. De recreanten zullen zeker niet afhaken. Die zijn blij dat ze in het buitenland naar NL of BE televisie kunnen kijken. Ik vraag me echt af of veel ‘huiskamerkijkers’ afhaken als ze gratis de nieuwe module ontvangen. Het zullen enkele die hard satelliet-kijkers zijn die hobbymatig ook met satelliet bezig zijn die wellicht het bedrijf de rug toekeren.

 

En zoals @ceesval aangaf. Tel je zeggingen bij Canal Digitaal dat je nog de mogelijkheid om je smartcard te gebruiken. Ook na overstap naar die CI+ module kan je toch nog je eigen hardware gebruiken. Iets dat bij veel aanbieders op dit moment al niet meer kan. En ik lees hier Ziggo als uitvlucht. Ook deze provider gaat naar verwachting volgend jaar iets met koppelen van smartcard en CI+ doen. Inderdaad door druk van contentleveranciers. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...