Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, Michel zei:

 

En ik denk dat je jezelf vergist. Ik ben sinds kort 49 jaar jong en ik kijk nauwelijks nog lineaire TV. Hooguit het journaal en met onze zoon op de bank de bank LEGO-masters en dat was het wel. Zelfs dat kijk ik dan niet lineair, maar via een opname op een later tijdstip. Ik erger me namelijk kapot aan die 25 minuten verplichte reclame kijken tijdens zo'n uitzending, dat ik nu kan reduceren tot 10 seconden FF (fast forward)

 

Het enige dat ik nog live kijk is de F1.

 


Dat is mijn gewoonte tegenwoordig en probeer me daar maar eens vanaf te krijgen ;)

 

Als ik lineair zou kunnen kijken met een goed aanbod zonder reclame en met een goede terugkijk functionaliteit zou ik daar zeker geld voor over hebben.

 

Dus ik ben ofwel heel modern, ofwel gewoon ' gemiddeld' en in mijn omgeving hoor ik dit steeds vaker.

Dan ben ik een ouderwetse zak, maar ik treur er niet om als ik de jonge gasten hier bezig zie. ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, astro iris zei:

Nu ja voor sommigen zal dat vervelend zijn, maar persoonlijk heb ik deze twee kanalen nog geen minuut gemist.

Eurosport was voor mij de reden om Joyne erbij te nemen....

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal neemt tot 1 juni diensten Joyne over maar Discovery gaat meteen op zwart.

Dat is te lezen in Totaal TV.

 

Geen overeenkomst , is normaal en onderhandelingen waren indertijd afgesprongen. Of ze ooit de draad weer gaan oppakken is mogelijk, want in de mededeling staat niet dat ze "definitief" op zwart gaan. Ik heb geen glazen bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, joker55 zei:

 

Nou weinig hoor.....ik beheers prima de duitse taal, ben er ook veel, maar kijk bijna nooit naar duitse zenders (enige uitzondering sport op zaterdag 18 - 20 uur op Eins)   Waar ik een schurfthekel aan heb is bij engelstalige (amerikaanse) films dat eea wordt nagesynchroniseerd..   De bekende acteurs spreken opeens Duits.......niet aan te horen/zien, met als toppunt dirty Harry was opeens:  Der schumtziger Harry.  Enfin, weer een volgekotst ijsemmertje toen ik dat hoorde.  Ben dolblij dat hier ondertiteld wordt, al betaal je dan wel meer uitzendrechten....

 

Ik denk dat dat per persoon verschilt...  Ik ben altijd een fan van Duitse tv geweest, en kijk gewoon iedere avond lineaire Duitse tv. Ook ik bezit een HD+ kaart... en ben gewoon erg blij met het aanbod.

Dat er veel minder / bijna niet meer lineair gekeken zou worden klinkt vreemd in mijn oren. Als ik de op regelmatige basis gepubliceerde cijfers in  "Info Digital", (ex Infosat) lees, dan neemt het percentage lineaire tv kijkers wel ietsje af, maar het is verwaarloosbaar... Uiteraard zijn dat dan Duitse cijfers, maar waarom zou dat veel schelen? Het enige wat ik kan verzinnen is dat de NL programma's het kijken niet waard zijn.... ik weet het niet, ik kijk er zelf ook niet naar... destijds na het stoppen van het Set top box pakket ben ik er mee gestopt, en de laatste jaren keek ik ook al weinig... ik men nooit gemigreerd naar de astra op 23 oost.... dat was voor mij niet zinvol, gezien de programmatie, en de prijs van het nieuwe abonnement.

Maar lineaire tv is springlevend... het tv kijken is (in Duitsland) de afgelopen tijd zelfs gestegen, doordat mensen blijkbaar behoefte hebben aan informatieprogramma's, die je uiteraard op youtube of netflix niet kan vinden....

Duitse tv is een essentieel onderdeel van mijn tv avond.... sterker, ik zou het zelfs als basis aanbod willen beschouwen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me duidelijk. Canal Digitaal heeft geen overeenkomsten met een aantal zenders zoals Discovery en Eurosport enz. en gaat dit ook niet afsluiten voor 2 maanden. Het is dus aan deze maatschappijen wanneer ze het beeld op zwart gaan zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een faillisement vervallen de contracten. Discovery Networks kan op ieder moment deze doorgifte op 9°E staken... Gokje dat ze dit tot het einde van april aan laten (wellicht al betaald) en daarna uitzetten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, HG5812 zei:

Hallo.

Zo net een mail gekregen van Canal Digitaal.

Let op de 2e alinea: alleen de zenders waarvoor Canal Digitaal de uitzendrechten heeft.

 

BELANGRIJKE INFORMATIE
OVER UW JOYNE ABONNEMENT
 
 
 
Beste klant van Joyne,

Uw tv-aanbieder Joyne is gestopt met zijn activiteiten. Dat vinden we voor u als Joyne-klant erg vervelend. Canal Digitaal heeft op vrijdag 16 april met de curator een overeenstemming bereikt om de dienstverlening van Joyne tijdelijk voort te zetten. Hiermee wordt voorkomen dat u van de een op de andere dag zonder televisie komt te zitten.

Omdat wij de dienstverlening van Joyne overnemen heeft dat gevolgen voor uw huidige tv-aanbod. U gaat namelijk direct over op de uitzendrechten van Canal Digitaal, dit betekent dat u alleen naar de zenders kunt kijken die wij in ons aanbod hebben.

Zoals eerder benoemd is deze oplossing helaas maar tijdelijk. Indien u ongestoord van televisie wilt blijven genieten, raden wij u aan voor 31 mei 2021 over te stappen. Wij hopen natuurlijk u als nieuwe klant te kunnen verwelkomen. Wij nemen snel contact met u op voor een speciaal aanbod en verdere informatie.

 

Als Vlaams abonnee heb ik nog niets vernomen van Joyne.  Misschien mogen wij wat langer blijven kijken dan in NL😀.   (Ik had dan ook al betaald tot einde 2021!)
Of zijn ze mijn gegevens kwijt? De administratie liep nogal rommelig.   Zeker bij aanvang: ik heb een half jaar of langer korting gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen geen updates meer verstuurd worden naar de modules. Deze krijgen iedere maand een verschuiving naar het einde van de volgende maand. Conax kent een overlapping van ca. 5 dagen. Vrees dat op uiterlijk 6 mei alle kanalen sowieso op zwart gaan.... Snap ook niet waarom Canal Digitaal de datum 31-mei a.s. aangeeft... Er heeft dan niemand nog beeld via de Joyne CI....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, joker55 zei:

Waar ik een schurfthekel aan heb is bij engelstalige (amerikaanse) films dat eea wordt nagesynchroniseerd.

 

Dit, die vertaalde films, verschrikkelijk! Ik vind het zo'n gemiste kans ook dat ze niet 2 audio sporen uitzenden zoals de Britten doen. (al is het dan een narrator en het "gewone" spoor, maar het kan dus!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...