Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je gaat eraan voorbij dat linksom of rechtsom de consument altijd betaalt.

Of door de aankoop prijs van het product, waarin de reclame kosten verwerkt zijn, of via de tv zender die ook geld wil verdienen.

 

En wanneer een satelliet provider besluit dat er een grens is aan de doorgifte vergoeding en Discovery niet meer doorgeeft, verliest die klanten.

Joyne besloot wel die Discovery doorgifte vergoeding en voetbal belasting te betalen, en kreeg mede daardoor de exploitatie niet meer dekkend?

 

De consument heeft de sleutel in handen, en kan besluiten niet meer te betalen/kijken.

Ik sta nog steeds achter het besluit van die andere satelliet provider om Discovery van de buis te halen.

Die Discovery programma's zijn bijna allemaal FTA te zien bij bijvoorbeeld N24.

 

Verder is er voldoende content te zien op Youtube, je hebt die lineaire tv zenders niet meer nodig.

Netflix heeft voldoende series, zonder reclame onderbrekingen, in UHD en Dolby 5.1

 

Alleen mensen in een buitengebied zonder een snelle internet verbinding zijn nog aangewezen op satelliet providers.

 

Joyne maakt niet voor niets geen doorstart, het is een bodemloze put om nu nog zelfstandig een satelliet provider voor het Nederlandse taalgebied op te starten.

De content providers stellen de hoogste eisen t.a.v. de beveiliging aan een nieuwe startup, en bedingen een hoge doorgifte vergoeding.

De bestaande provider(s) blokkeren een toegankelijke satelliet positie waardoor je verbannen wordt naar een exotische satelliet positie.

 

Het bleek voor de Joyne investeerders en initiatief nemers een kansloze missie te zijn.

Hulde voor hun moed, ze hebben op hun manier het wel geprobeerd.

  • Like 3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, hugogertie zei:

Het hele systeem is gewoon niet in orde.

misschien omdat we met z'n alle dat zo hebben laten gebeuren gedurende de afgelopen decennia.

Als er geld verdiend kan worden aan verkeerde systemen en/of zaken zal men dat blijven doen, kijk alleen maar naar de Banken!

Witwassen tot de vezels van zelf scheuren.

De mediawet was geen ernstig onderdeel van de verkiezingen en een open binnenmarkt is geen vrije binnenmarkt.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Ik ben het helemaal met je eens en geef ook aan dat het al eerder uit de klauwen is gelopen. Op de Radio heb je nu ook al ondernemers zoals Juke etc. Wanneer niemand er naar luistert krijg je geen reclame dus geen inkomen is het zo gedaan maar de consument vind het gemakkelijk en de rest kun je invullen.

TV wordt steeds minder belangrijk gezien de internet streams waar jongeren bijna alleen maar op kijken. Ze kijken hooguit live mee wanneer ze iets willen kijken zoals sportwedstrijden voor de rest gebruiken ze internet dus TV zoals we het nu kennen neemt alleen maar af en daardoor wordt het steeds moeilijker.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2021 om 20:16, ceesv zei:

 

 

Tip, wil je programma's kijken van Discovery, stem dan af op N24

Goede tip!

Maar wil je m in het Engels:

 

De nieuwe tv-zenders Quest en Quest Red van Discovery Networks zijn exclusief in Nederland voor satellietkijkers beschikbaar. De zenders zenden via de Astra2-satelliet uit.

Het gaat om de Britse versies van Quest en Quest Red. Deze worden als onderdeel van het Freesat-zenderaanbod ongecodeerd op de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost uitgezonden. Vanwege de ongecodeerde satellietverspreiding is geen abonnement bij een tv-aanbieder nodig om naar beide zenders te kijken.[...]
 

bron: totaaltv

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Je gaat eraan voorbij dat linksom of rechtsom de consument altijd betaalt.

Of door de aankoop prijs van het product, waarin de reclame kosten verwerkt zijn, of via de tv zender die ook geld wil verdienen.

 

En wanneer een satelliet provider besluit dat er een grens is aan de doorgifte vergoeding en Discovery niet meer doorgeeft, verliest die klanten.

Joyne besloot wel die Discovery doorgifte vergoeding en voetbal belasting te betalen, en kreeg mede daardoor de exploitatie niet meer dekkend?

 

De consument heeft de sleutel in handen, en kan besluiten niet meer te betalen/kijken.

Ik sta nog steeds achter het besluit van die andere satelliet provider om Discovery van de buis te halen.

Die Discovery programma's zijn bijna allemaal FTA te zien bij bijvoorbeeld N24.

 

Verder is er voldoende content te zien op Youtube, je hebt die lineaire tv zenders niet meer nodig.

Netflix heeft voldoende series, zonder reclame onderbrekingen, in UHD en Dolby 5.1

.

 

Nederlanders gaan niet kijken naar N24 dat is een duitse zender dus niet ondertiteld, dat als optie aandragen geeft aan hoever jij verwijdert bent van de realiteit.   

 

Verder gaat Lineaire TV niet verdwijnen, andere platformen lenen zich niet voor de inhoud die men uitzendt.  Het aantal zenders zal wel wat afnemen  maar dat heeft er vooral mee te maken hoe kwalitatief de content is, als men er voor kiest om nog steeds herhalingen van 20 jaar terug uit te zenden doordrenkt met reclame moet je niet raar opkijken dat men weg zapt en is er gewoon veel meer aanbod nu. In andere landen speelt het trouwens veel minder en daar hebben ze ook streaming en snel internet hoor, dat zegt wat over het Nederlandse medialandschap.    Maar neem nou juist de Discovery zenders, die maken relatief nieuwe content en zij kiezen ook voor een streamingsplatform omdat ze gemerkt hebben dat een groep mensen bereid zijn om daar veel meer voor te betalen dan ze via een provider krijgen, die mensen zijn eigenlijk heel dom bezig want ze verpesten het voor de rest.  

 

Ik kijk ook de nodige youtube en dat is leuk maar niet vergelijkbaar met lineaire TV.  Bovendien kan youtube morgen hun voorwaarden aanpassen en dan mag de helft niet meer.  En dan netflix of andere streamboeren, heb jij wel eens netflix gekeken?   Het is een gedoe om wat uit te kiezen, de kwaliteit van de content wordt steeds minder en je krijgt steeds meer streamdiensten er bij dus je gaat steeds meer betalen als je spul van verschillende partijen wilt zien. Jij denkt dat dat systeem lang houdbaar gaat zijn? Ik denk het niet en ik denk dat men gaat terug verlangen naar wat je krijgt bij een standaard TV provider.

 

Ik download al meer dan 20 jr en had al lang mijn eigen netflix en spotify., eigenlijk loop ik jaren voor op standaard kijkers maar ook zie ik dat er steeds meer content komt maar de algehele kwaliteit afneemt. Dus wordt je verzadigd en kritischer en het op den duur kan het vermoeiend of zelfs stressvol zijn om zelf keuzes te moeten maken.  Het is soms gewoon makkelijk om de TV aan te gooien en geconfronteerd te worden met content die je normaal zelf nooit zou uitkiezen.  

 

Ik kan iedereen adviseren je niet teveel te laten lijden door wat de mainstream media en trendwatchers beweren. Jongeren kijken zogenaamd  geen lineaire TV meer maar dat is niet waar en ik geef maar 1 voorbeeld.  Als ze thuis bij hun ouders op bezoek komen of eten krijgen ze ineens een hele hoop lineaire TV mee. Jongeren zijn met andere dingen bezig en vinden social media belangrijk, zodra ze een jaar of 25-30 worden veranderen hun interesses en worden actualiteiten, sport of politiek ineens belangrijker en dan komt er een linear TV abo in huis. Het is eigenlijk heel vanzelfsprekend. 

 

Maar nee hier denken ze het allemaal te weten en wordt er beweerd dat lineair harstikke dood is, ook radio is dood als ik het mag geloven, dat is ook zoiets. Veel stations kiezen voor de doelgroep waar ze het meeste aan denken te kunnen verdienen, uiteindelijk zitten ze daardoor in dezelfde vijver te vissen waardoor men weer klaagt dat er niet genoeg diversiteit is qua aanbod.  Hoewel dat met DAB+ waar ik door de slechte technisch uitvoering geen fan van ben, wel beter gaat worden want er komt meer aanbod beschikbaar.  Het is ook typisch Nederlands om te roepen dat iets direct afgeschreven is.  Zolang ik jongeren massaal hoor inbellen of appen naar een radioshow, denk ik dat het allemaal wel meevalt. 

 

Niemand kan in de toekomst kijken, ik ook niet.  Maar ik zeg dat lineaire TV blijft net als het kijken via schotel.  Dat er in Nederland minder mensen naar Canal Digitaal kijken komt enerzijds doordat er meer keuzes kwamen en anderzijds zoals ik eerder hebt uitgelegd doordat de aanbieder  niet veel voorstelt.  Als jij aanbied wat de mensen willen en beter bent dan de rest gaan klanten niet weg bij je, mensen zijn gewoonte dieren.     

  • Like 1
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

over ouwehoeren gesproken.

Dat is het moment dat men andermans zienswijze niet eens meer wil of kan accepteren en der gewoon een compleet andere overheen mietert.

 

Dat hele relaas van jou als pré voor het lineaire TV consumptie product is ook die een mans zienswijze welke men kan laten voor wat het is of de welke men kan bekritiseren.

Wat de jeugd kijkt weten heel veel ouders niet eens.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Zo net een mail gekregen van Canal Digitaal.

Let op de 2e alinea: alleen de zenders waarvoor Canal Digitaal de uitzendrechten heeft.

 

BELANGRIJKE INFORMATIE
OVER UW JOYNE ABONNEMENT
 
 
 
Beste klant van Joyne,

Uw tv-aanbieder Joyne is gestopt met zijn activiteiten. Dat vinden we voor u als Joyne-klant erg vervelend. Canal Digitaal heeft op vrijdag 16 april met de curator een overeenstemming bereikt om de dienstverlening van Joyne tijdelijk voort te zetten. Hiermee wordt voorkomen dat u van de een op de andere dag zonder televisie komt te zitten.

Omdat wij de dienstverlening van Joyne overnemen heeft dat gevolgen voor uw huidige tv-aanbod. U gaat namelijk direct over op de uitzendrechten van Canal Digitaal, dit betekent dat u alleen naar de zenders kunt kijken die wij in ons aanbod hebben.

Zoals eerder benoemd is deze oplossing helaas maar tijdelijk. Indien u ongestoord van televisie wilt blijven genieten, raden wij u aan voor 31 mei 2021 over te stappen. Wij hopen natuurlijk u als nieuwe klant te kunnen verwelkomen. Wij nemen snel contact met u op voor een speciaal aanbod en verdere informatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
52 minuten geleden, Codx zei:

Maar nee hier denken ze het allemaal te weten en wordt er beweerd dat lineair harstikke dood is, ook radio is dood als ik het mag geloven, dat is ook zoiets. Veel stations kiezen voor de doelgroep waar ze het meeste aan denken te kunnen verdienen, uiteindelijk zitten ze daardoor in dezelfde vijver te vissen waardoor men weer klaagt dat er niet genoeg diversiteit is qua aanbod.  Hoewel dat met DAB+ waar ik door de slechte technisch uitvoering geen fan van ben, wel beter gaat worden want er komt meer aanbod beschikbaar.  Het is ook typisch Nederlands om te roepen dat iets direct afgeschreven is.  Zolang ik jongeren massaal hoor inbellen of appen naar een radioshow, denk ik dat het allemaal wel meevalt. 

 

Niemand kan in de toekomst kijken, ik ook niet.  Maar ik zeg dat lineaire TV blijft net als het kijken via schotel.  Dat er in Nederland minder mensen naar Canal Digitaal kijken komt enerzijds doordat er meer keuzes kwamen en anderzijds zoals ik eerder hebt uitgelegd doordat de aanbieder  niet veel voorstelt.  Als jij aanbied wat de mensen willen en beter bent dan de rest gaan klanten niet weg bij je, mensen zijn gewoonte dieren.     

 

En ik denk dat je jezelf vergist. Ik ben sinds kort 49 jaar jong en ik kijk nauwelijks nog lineaire TV. Hooguit het journaal en met onze zoon op de bank de bank LEGO-masters en dat was het wel. Zelfs dat kijk ik dan niet lineair, maar via een opname op een later tijdstip. Ik erger me namelijk kapot aan die 25 minuten verplichte reclame kijken tijdens zo'n uitzending, dat ik nu kan reduceren tot 10 seconden FF (fast forward)

 

Het enige dat ik nog live kijk is de F1.

 

52 minuten geleden, Codx zei:

Als jij aanbied wat de mensen willen en beter bent dan de rest gaan klanten niet weg bij je, mensen zijn gewoonte dieren.     


Dat is mijn gewoonte tegenwoordig en probeer me daar maar eens vanaf te krijgen ;)

 

Als ik lineair zou kunnen kijken met een goed aanbod zonder reclame en met een goede terugkijk functionaliteit zou ik daar zeker geld voor over hebben.

 

Dus ik ben ofwel heel modern, ofwel gewoon ' gemiddeld' en in mijn omgeving hoor ik dit steeds vaker.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, HG5812 zei:

Hallo.

Zo net een mail gekregen van Canal Digitaal.

Let op de 2e alinea: alleen de zenders waarvoor Canal Digitaal de uitzendrechten heeft.

 

BELANGRIJKE INFORMATIE
OVER UW JOYNE ABONNEMENT
 
 
 
Beste klant van Joyne,

Uw tv-aanbieder Joyne is gestopt met zijn activiteiten. Dat vinden we voor u als Joyne-klant erg vervelend. Canal Digitaal heeft op vrijdag 16 april met de curator een overeenstemming bereikt om de dienstverlening van Joyne tijdelijk voort te zetten. Hiermee wordt voorkomen dat u van de een op de andere dag zonder televisie komt te zitten.

Omdat wij de dienstverlening van Joyne overnemen heeft dat gevolgen voor uw huidige tv-aanbod. U gaat namelijk direct over op de uitzendrechten van Canal Digitaal, dit betekent dat u alleen naar de zenders kunt kijken die wij in ons aanbod hebben.

Zoals eerder benoemd is deze oplossing helaas maar tijdelijk. Indien u ongestoord van televisie wilt blijven genieten, raden wij u aan voor 31 mei 2021 over te stappen. Wij hopen natuurlijk u als nieuwe klant te kunnen verwelkomen. Wij nemen snel contact met u op voor een speciaal aanbod en verdere informatie.

 

Geen discovery en eurosport kanalen dan meer?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

Nederlanders gaan niet kijken naar N24 dat is een duitse zender dus niet ondertiteld, dat als optie aandragen geeft aan hoever jij verwijdert bent van de realiteit. 

Nou,niet...

Als je de Duitse taal beheerst kijk je echt wel naar de Duitse zenders,sommigen zelfs met een HD+ abo

Tonskidutch heeft dan ook gelijk.

Spreek dus voortaan voor jezelf.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig sprak ik altijd al voor mezelf als het om een mening of standpunt gaat, maar het is iedereen vrij een andere mening of standpunt te hebben.

Ik ben geen trendwatcher en al helemaal geen waarzegger.

Joyne was eerst een hoopgevende concurrent die het ook niet gelijk aan de startblok makkelijk had gezien de "meningen" die ook op sat4all de ronde deden maar er was een concurrent. En of je het nu wel of niet ziet zitten, concurrenten zijn goed op een bepaald broadcast niveau voor een en dezelfde markt.

Het heeft te lang geduurd en er waren geen 100.000 leden voor Joyne binnen die 4 jaar na oprichting van die frituur.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Satneef zei:

Als je de Duitse taal beheerst kijk je echt wel naar de Duitse zenders

 

Nou weinig hoor.....ik beheers prima de duitse taal, ben er ook veel, maar kijk bijna nooit naar duitse zenders (enige uitzondering sport op zaterdag 18 - 20 uur op Eins)   Waar ik een schurfthekel aan heb is bij engelstalige (amerikaanse) films dat eea wordt nagesynchroniseerd..   De bekende acteurs spreken opeens Duits.......niet aan te horen/zien, met als toppunt dirty Harry was opeens:  Der schumtziger Harry.  Enfin, weer een volgekotst ijsemmertje toen ik dat hoorde.  Ben dolblij dat hier ondertiteld wordt, al betaal je dan wel meer uitzendrechten....

  • Like 1
  • Bedankt 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Gelukkig sprak ik altijd al voor mezelf als het om een mening of standpunt gaat, maar het is iedereen vrij een andere mening of standpunt te hebben.

Die passage was dan ook niet tegen jou,Tonski 😉

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...