Ga naar inhoud


NGC Wild HD vanaf 24 september bij CanalDigitaal


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Zojuist de nieuwsbrief ontvangen waarin stond dat ze NGC Wild HD nu standaard door gaan geven vanaf 24 september.

Eindelijk weer es een uitstekende toevoeging/vervanging.

Ik denk dat we eruit op kunnen maken dat de SD versie die nu in MPEG2 wordt doorgegeven komt te vervallen.

Volgens mij is het de versie die nu ook al op Astra 3 zit,met NL audio en subs er al bij. :)

 

Astra 3B

12207 V

DVB-S2 8PSK

27500 5/6


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit doen ze ook alleen maar om dat de distributie van NGC wild HD sinds een tijdje via 23 oost verloopt. Kortom het kost canaldigitaal geen bandbreedte.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat in die nieuwsbrief betreffende Nat Geo Wild HD geen frequentie wordt genoemd. Maar zoals altijd, elk bericht van CanalDigitaal is onduidelijk en roept vragen op.


Als het inderdaad een transponder wordt met DVB-S2 8PSK FEC 5/6, hebben we weer een transponder om te controleren of de schotel goed staat afgesteld zoals voorheen met Planeta HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen met een Technisat TripleSat zullen deze zender dan vaak niet kunnen ontvangen omdat de schotel daar te klein voor is en met een regenbui al helemaal niet. CanalDigitaal is weer lekker bezig.


Kijk, vroeger met Planeta HD konden ze nog zeggen, dit is geen zender van het CanalDigitaal-pakket maar als deze zender nu wel deel gaat uitmaken van het betaalpakket, blunderen ze weer lekker door jarenlang veel te kleine schotels te adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede toevoeging. Ik erger me nu aan de beeldkwaliteit van het sd kanaal en kijk er daarom niet naar. Maar een leuke natuurdocu in HD is altijd goed om te bekijken.
Travel Channel HD is ook vaak om te smullen zo mooi.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat in die nieuwsbrief betreffende Nat Geo Wild HD geen frequentie wordt genoemd. Maar zoals altijd, elk bericht van CanalDigitaal is onduidelijk en roept vragen op.

Als het inderdaad een transponder wordt met DVB-S2 8PSK FEC 5/6, hebben we weer een transponder om te controleren of de schotel goed staat afgesteld zoals voorheen met Planeta HD.

Wordt het niet 12207 /Verticaal?

Dan klopt de rest van jouw parameters ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het helemaal niet vreemd dat CDS geen frequenties in zijn nieuwsbrief vermeldt.

Het overgrote deel van de klanten gebruikt een standaardontvanger met een automatische zenderlijst.

Als die mensen iets lezen over frequenties haken ze af, dat is ze te technisch. Klanten moet je daar niet mee lastig vallen.

 

Voor de enkele hobbyist (het zijn er vast veel, maar bij lange na niet het overgrote deel van de klanten) is het vast mogelijk om de frequentie te achterhalen. Daar ben je toch hobbyist voor?

 

Ik vind het leuk dat er een zender bijkomt, en ben niet zo zuur om meteen te gaan mekkeren dat-ie het vast niet zal doen op 60cm. Het is nog niet eens 24 september, dus nu al klagen vind ik hoogst voorbarig. Eerst maar eens afwachten.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen met een Technisat TripleSat zullen deze zender dan vaak niet kunnen ontvangen omdat de schotel daar te klein voor is en met een regenbui al helemaal niet. CanalDigitaal is weer lekker bezig.

Kijk, vroeger met Planeta HD konden ze nog zeggen, dit is geen zender van het CanalDigitaal-pakket maar als deze zender nu wel deel gaat uitmaken van het betaalpakket, blunderen ze weer lekker door jarenlang veel te kleine schotels te adviseren.

De transponder 12207/V knalt er bij mij in met 100%/16,8 dB, sterker dan Ned1/2/3HD.

Dat kun je nu al controleren.

Het zou dus een prima ontvangst moeten worden met een triple sat.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...