Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


Tja, zo hoor je ook eens een andere kant van het verhaal, en ik ben geneigd te geloven dat de redding van onze banken in dit - maar ook in vele andere gevallen, ook bij ons - wel eens de grootste prioriteit had. 

Het doet me een beetje denken aan ontwikkelingshulp die in veel gevallen meer de ontwikkeling van de eigen economie dan de hulp aan de noodlijdende landen voor ogen heeft.

Zou er ooit iemand het lef hebben om eens te berekenen wat heel die bankencrisis aan ons allen gekost heeft en/of nog zal kosten?

En uiteindelijk draaien wij allemaal samen op voor die enkelingen die het verprutst hebben. Is er al iemand van die bende aangehouden?

Je suis Griek.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij nog het meest beangstigd in heel die affaire, dat de banken niks geleerd hebben uit de bankencrisis.

Al dat geld dat nu is uitgeleend aan Griekenland komt niet uit de lucht gevallen.

Daar zit een flink deel van ons spaargeld in, spaargeld waarvan wij denken dat het veilig staat op de bank.

Het is niet voor niks dat het grote paniek is, als mensen massaal hun centen weghalen bij de bank.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit alles is het gevolg van het amateurisme in de politiek.

Een politieker is een persoon die voor de overheid werkt en daarvoor geen examen aflegde, voldoen stemmen halen en met bizarre constructies het begeerde postje binnenhalen, en vervolgens er een ruïne van maken, schering en inslag, en dan maar huilen achteraf en de schulden verschuiven.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de hulp die wij aan Griekenland geven komt maar 13 % bij de Grieken zelf terecht.

87 % van de Europese steun gaat via een omweg naar de banken en de grootgraaiers in Duitsland en Frankrijk. 

Deze bobo's hebben eerst een flinke bonus gekregen voor de leningen van hun bank aan Griekenland.

Nu gaan de burgers van Europa deze bobo's ook nog eens een keer belonen met een bonus voor het terugbetalen.

 

Resultaat van onze steun:

Griekenland houd zijn schulden.

En wij steunen de banken en graaiers in Duitsland en Frankrijk

 

Verstandiger is het dat die banken zelf hun verantwoordelijkheid te laten dragen voor hun onverantwoorde beleid

en niet de Europese belastingbetaler er voor op laten draaien. 

Met dit verhaal is ook meteen duidelijk waarom A. Merkel en F. Hollande de Grieken zo achter hun vodden zitten.

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit een flink deel van ons spaargeld in, spaargeld waarvan wij denken dat het veilig staat op de bank.

 

 

Is er dan iemand die geld mist op zijn spaarrekening? Het is geen spaargeld maar geld wat met een paar drukken op wat knopjes uit het niets is gemaakt. Google maar eens Fractional Reserve Banking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je berichten op het nieuws hoort dat er elke dag honderden miljoenen tot zelfs meer dan een miljard van de bankrekeningen gehaald kan worden dan vraag je je toch af hoe dat kan en of de berichtgeving dat de mensen daar zo arm zijn wel klopt.

 

Probleem voor de Griekse regering zal echter worden dat toen het geld nog op de bank stond ze wisten wie waar en hoeveel geld had en ze daar ook belastingen op los konden laten. Nu iedereen dit geld opneemt "verdwijnt" het geld tevens uit het zicht van de overheid en dus ook uit het vizier van de belastingdienst.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook mijn geld wegalen van de bank zoals mijn opa altijd zei in een sok doen .

ga je hier ook meer krijge rente is toch niks meer en ze praten over een miljard op een dag opgenome wat is dat niet in een maand !

 

Dus geld is er

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus geld is er

 

Klopt en dat wordt nu aangevuld vanuit een speciaal ECB potje voor het geval banken dreigen om te vallen. Een bank sluit en valt om als de kluis leeg is. Van de week is er 3 miljard vanuit dat potje overgemaakt en dat zou net voldoende zijn tot maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot op heden is er 30 miljard opgenomen en staat er nog een totaal van 128 miljard op spaarrekeningen.

Even snel uitgerekend met 10,7 miljoen inwoners betekend dat de gemiddelde Griek dus een spaartegoed heeft van net geen 15.000 euro.

Kijken we naar ons eigen land dan is dat het gemiddelde spaarbedrag van een gezin met kinderen in een huur huis 16.000 euro.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...