Ga naar inhoud


Gratis omruilen van CI-module met wereldbol voor witte CI-module


Sprietje

Aanbevolen berichten


Naar verluidt is CD ondertussen al bezig aan weer een nieuwe module voor een codering die nog niet bestaat. Die nieuwe codering is dus niet te hacken. ;)   

De bron van dit bericht is zelfs niet te achterhalen. :sick:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, kom dan maar te voorschijn met de 'Feiten"

 

 

Wat niet bestaat is ook niet te hacken, een bericht zonder bron is als een trein zonder rails, ontspoort dus.

 

O ja, om 7 uur heb je de Fabeltjeskrant, niet te missen natuurlijk. :sleep:

 

 

Haha, je kijkt nog naar Telekids. Zo mis je natuurlijk wel het grote mensen nieuws. :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Telekids.?

Dan ben je zeker bij het nieuws van de Fabeltjes krant blijven steken.

Je herinnerd je dan nog wel dat Willem Bever in een van de afleveringen van 1992 een schotelantenne bouwde zodat hij ook RTL 4 kon ontvangen.

Ja, en ook nog ongecodeerd, dat waren nog eens tijden, dat komt helaas niet meer. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis kaart en ci module.... toe maar!

Persoonlijk verwacht ik ergens een extra incasso deze maand of de volgende.

Ik hou me liever wars van dit soort "gratis" cadeau's want voor je het weet heb je "gratis" je contract met 2 jaar verlengt!

 

Ik kreeg inderdaad een dankbrief dat ik mijn abonnement met een jaar had verlengd (maar dat loopt toch al jaren door).

Met die witte CAM gaat het OK met Mezzo HD.

Het extra kaartje zat er niet bij, maar ik zou toch niet weten wat ik daarmee moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg inderdaad een dankbrief dat ik mijn abonnement met een jaar had verlengd (maar dat loopt toch al jaren door).

Met die witte CAM gaat het OK met Mezzo HD.

Het extra kaartje zat er niet bij, maar ik zou toch niet weten wat ik daarmee moet doen.

 

Extra kaartje toch nog ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Omruilen van zwart naar wit is toch geen abc-tje voor iedereen.

Je moet wel het juiste pakket hebben.

Want dit was het antwoord van CD na een telefonisch verzoek:

Het gebroken Nederlands nemen we maar voor lief. De boodschap is duidelijk. Ik neem aan dat in de tweede zin het woord ALLEEN ontbreekt

U geeft aan dat u een zwarte CI-module heeft en dat bepaalde zenders geen beeld meer geven.

 

In het systeem heeft u een Basis pakket. 
Wij kunnen helaas een nieuwe CI-module opsturen vanaf het Familie HD pakket.

De zwarte CI-module zou evenals wel moeten werken met het zenderpakket dat u heeft. Tenzij er bepaalde zenders zijn overgeschakeld naar het volledige HD pakket kunt u dit niet ontvangen.

 

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag werd ik door Canaldigitaal gebeld naar aanleiding van mijn brief over het omruilen van de verouderde Wereldbol CI module.

 

Morgen krijg ik een nieuwe CI module, wordt gratis bezorgd door Postnl.

Mijn oude module kan ik via een gratis antwoordnummer versturen naar het M7 adres in woerden.

 

Van mij krijgt canaldigitaal op mijn ouwe dag een ferme :smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar verluidt is CD ondertussen al bezig aan weer een nieuwe module voor een codering die nog niet bestaat. Die nieuwe codering is dus niet te hacken. ;)   

De bron van dit bericht is zelfs niet te achterhalen. :sick:

 

Mogelijk bedoel je de viaccess-codering die er aan zit te komen. (In eerste instantie bij TV Vlaanderen)

 

Zie de recente posting van CanalDigitaal-medewerker Henk op het Satellietforum :

 

 

 

 

Allereerst bedankt dat u de moeite doet rechtstreeks informatie op te vragen over de nieuwe producten van M7 Group s.a. 

 

Het klopt dat we voor TV Vlaanderen een nieuw product in de markt aan het zetten zijn. Dit is de M7 MZ-101, een hybride ontvanger die werkt met een ingebouwde smartcard. 

 

Voorlopig is deze ontvanger niet voor de Nederlandse markt beschikbaar en blijft de M7 SAT801 en M7 DSR-8141 leverbaar. Wanneer de M7 MZ-101 wel beschikbaar is voor de Nederlandse markt is op dit moment niet aan te geven, we zijn bezig om een introductie op de Nederlandse markt mogelijk te maken. Dat onze servicedienst geen antwoord op deze specifieke vragen kan geven is niet onlogisch.

 

Dan wat betreft het gratis kijken, dit is per aanbod verschillend. U hebt het over een aanbieding met een HD ontvanger. Als u daarvan gebruik maakt gaat u de eerst volgende maand betalen. 

 

Op dit moment zijn er geen plannen om het bestaande Mediaguard 3 codering systeem af te schakelen. 

 

Dat we Mediaguard afschakelen omdat we ViaAccess gebruiken in de nieuwe hybride box is dan ook niet waar. Beide coderingen zijn prima naast elkaar te gebruiken. 

 

Wel zullen we het oude Mediaguard 2 , ook wel Seca2 genoemd, gaan afschakelen volgend jaar. Dit kan prima, aangezien deze verouderde codering uitsluitend gebruikt wordt voor het Settopbox pakket wat komt te vervallen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk

 

CanalDigitaal

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...