Ga naar inhoud


Gratis omruilen van CI-module met wereldbol voor witte CI-module


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op het CanalDigitaal forum hebben twee mensen kenbaar gemaakt dat ze hun CI-module met wereldbol gratis om kunnen ruilen voor de witte CI-module.

Een van de leden schreef:

Ik heb net ook even gebeld, en hier precies hetzelfde; mijn 2 Wereldbol CI's moet ik retourneren NADAT ik de nieuwe witte CI+ modules heb ontvangen.
En ook nog eens naar een antwoordnummer. (dan kost het geen postzegels)

PRIMA SERVICE @CDS!!
(Dit mag ook weleens gezegd worden!)

 

Opmerking: Dit lid heeft een Basis HD abonnement waarbij hij de zender Mezzo niet eens mee kan ontvangen dus omruiling had geen noodzakelijke reden.

CanalDigitaal Satelliet gaf daar echter ook een antwoord op:

In uitzonderings- gevallen, waarbij sprake is van het niet kunnen bekijken van Mezzo of MotorsTV met het juiste abonnement, kan er besloten worden tot omruiling.

Dit is zeker geen standaard procedure, en we gaan er vanuit dat het in het geval van @XXXXX een eenmalig incident betreft.

Omruilacties voor Irdeto cams zijn ons onbekend.

Na 2 jaar is in de meeste gevallen de garantie over en mocht het nodig zijn dat er andere hardware nodig is, dan zal dat altijd met bijbetaling zijn icm contract verlenging.

 

Dus toch de moeite waard om eens even te bellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een Basis HD abonnement kan men alle zenders zonder probleem bekijken ook met de oudere CI module met wereldbol, dus heeft het volgens CD geen enkele zin deze nu om te ruilen want Mezzo en Motors tv zitten niet in dit pakket, alleen wie een hoger abonnement heeft en Mezzo en Motors TV niet kan zien, mag CD contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Persoonlijk zou ik gaan voor ontbinding of gratis downgrade. Nooit zou ik toegeven aan hun grillen. Eenaal een gecertificeerde CI, altijd een gecertificeerde CI. Het is wijzigen van de voorwaarden van hun kant waarbij 1 dag! Voormelding mag worden gezien als nalatigheid... Accepteer je de witte CI, sterkt dat CDS om het vaker en wellicht sneller op andere kanalen toe te passen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Accepteer je de witte CI, sterkt dat CDS om het vaker en wellicht sneller op andere kanalen toe te passen....

 

Ik ben bang dat het zo niet werkt.

Ik denk dat je blij mag zijn dat men de CI optie aanbied, er zijn genoeg aanbieders ondertussen waar je alleen nog kunt kijken met de verplichte settop box, al was het alleen voor het retourkanaal om extra inkomsten te genereren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 wordt vaak afgeschilderd, maar hoeveel Europese pay tv aanbieders (buiten die 18+ gelaten), zijn er die nog zoveel vrijheid geven? :confused:

Al zou het leuk zijn, dat M7 met een module komt, waar je 2 streams tegelijkertijd kan decoderen, één opnemen, en één bekijken  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het zo niet werkt.

Ik denk dat je blij mag zijn dat men de CI optie aanbied, er zijn genoeg aanbieders ondertussen waar je alleen nog kunt kijken met de verplichte settop box, al was het alleen voor het retourkanaal om extra inkomsten te genereren.

Inderdaad, hier bij ons in Vlaanderen heb je 2 grote spelers, Telenet en Proximus, het is kiezen tussen cholera en de pest, hun box of niets en keuze wat je wil is er ook al niet. Geef mij dan maar CD of TVV.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De EU heeft wel andere zorgen momenteel.

CanalDigitaal geeft twee "gratis" witte modules weg en het probleem is opgelost.

De honderden modules die niet omgeruild worden blijven in de kast of gaan naar grog vuil.

Een ieder die de CanalDigitaal rotzooi blijft kopen verdiend het om beperkt te worden in zijn/haar kijkgenot.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele mensen zijn "verslaafd" aan diverse programma's. Dat weten zowel pay aanbieders, content providers en de makers. Dit is voor hen een extra om gesloten bakjes te gebruiken. Ze morren wel, maar geven uiteindelijk toe, want anders missen ze hun programma. Eigenlijk zou de kijker de eerste stap moeten zetten, maar daarvoor zijn de meeste mensen egoistisch en jaloers.

Dit speelt ook een grote rol van de aanbieders.

Neem aan, dat de jongste generaties kinderen, als kind al die gesloten bakken gebruiken, en dus niet weten dat er iets beters bestaat.

Laat staan dat de meesten niet weten dat je via satelliet kan kijken, en de instalatiekost en gesleur. Zoals iemand opnoemt, bie die 2 spelers heb je beeld, als de technieker vertrekt, en bij satelliet, als je het zelf wilt doen, het avontuur pas begint, + de kans dat je beeld eens zwart is enz. Enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die gesloten bakken zijn er,omdat anders lieden kijken zonder de contributie daarvoor te betalen.

 

Net als in de supermarkt, beveiligingslabels op de artikelen, alarmpoortjes en tassencontrole, alles betaald door de eerlijke klant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...