Ga naar inhoud


Alleen HD-pakket mogelijk na verdwijnen Settopboxpakket ?


Sattofiel

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Maar ik hoef me niet te verdedigen eigenlijk.... dat zou canalDigital zelf moeten doen, want als ze willen kunnen ze dit pakket gewoon perfect binnen de geldende wetgeving handhaven. Ik denk eerder dat ze een gouden reden gekregen hebben om er de stekker uit te trekken....   en ja, dan ga je niet op zoek naar redenen om je klanten tevreden te houden

Ik denk eerder dat het te maken heeft met de boete die ze gekregen hebben wegens het niet voldoen aan de 30 zenders regel in het basispakket.

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAAahUKEwjjttnFravHAhVMXBoKHS9EBF4&url=https%3A%2F%2Fwww.sat4all.com%2Fforums%2Findex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dattach%26section%3Dattach%26attach_id%3D146449&ei=V1TPVaOvJ8y4aa-IkfAF&usg=AFQjCNEnmOu0h7HXDzQm150nIfCEARO-cQ&bvm=bv.99804247,d.d2s&cad=rja

 

Het commissariaat van de media zag het net even anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is natuurlijk een understatement. ;)

M7 kreeg hier een stevig koekje van eigen deeg in de zin dat men net zo stevig op de vingers werd getikt (terecht) zoals het op o.a. op hun forum vaak pleegt kritische abonnees af te serveren (maar dan onterecht).  

Die uitspraak moet pijnlijk geweest zijn, want zelfs een buitenstaander die dit leest zal acuut de afgang voelen. 

 

Tja, als je het onderste uit de kan wilt halen...moet je maar op de blaren zitten. Ben benieuwd hoe lang CD op het rechte pad weet te blijven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik blijf het vreemd vinden.

Ik heb niet gezegd dat je de FTA zenders onderdeel moet maken van een pakket, maar dat je ze gewoon mag meetellen als aantal te ontvangen zenders. Maar blijkbaar wordt ik niet begrepen. Ik heb een stuk van dat pdf document zitten lezen... en ik vraag me af of dit nu echt "voor" de consument pleit, ik denk eerder tegen. Er zijn zó veel mensen die geen behoefte hebben aan 30 zenders, en daar dan voor moeten betalen... Welke 'lobby' zit hierachter om de consument meer geld te laten betalen dan hij wil?

Blijkbaar gaat het niet alleen over het feit dat je 30 zenders in je pakket hebt zitten, maar de Belgische tv "moet" er blijkbaar bij. Dat begrijp ik al helemaal niet... waarom zou een buitenlandse zender verplicht in een pakket 'moeten' waar je dan ook nog voor moet betalen?? Ik heb die zenders nooit kunnen ontvangen, en dus mis ik ze niet... maar wat mag daar dan op te zien zijn wat je niet op al die andere zenders kan zien?? Waarschijnlijk niets....  Dus in die optiek heeft het geen zin om de FTA zenders te laten meetellen,  want ze hebben weer iets verzonnen waardoor het niet kan, en waardoor de consument meer moet gaan betalen als hij dat handjevol zenders wat hij "echt" wil ontvangen wil kunnen zien.

 

Nu goed, mij stoort het verder niet, en ik neem dan gewoon geen abonnement, dan verdienen ze niets. Als dat de bedoeling is, is het OK zo.  Op mijn advies zijn er al een 10 tal mensen overgegaan naar FTA tv uit Duitsland en Engeland icm een dvb-t antenne voor de NL public service. Blijkbaar mist niemand iets, want ze zijn allemaal erg tevreden.

 

Even terugkomen op die receiver die geen beeld gaf zonder smartcard... Ik heb het typenummer niet meer bij de hand, maar het was een SD receiver van Philips die je destijds via CDS kon kopen.... en volgens wat ik toen opinternet zocht moest er inderdaad een smartcard in ook voor FTA uitzendingen. De kaart hoefde niet geldig te zijn, maar er moest wel een kaart in de reader.

Intussen hebben ze gewoon een Technisat HD receiver en is het probleem opgelost.

 

Edit:  na verder doorlezen PDF document, een aanvullende reactie geschreven- 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  lees eruit dat de discussie zich met name toespitste op de verplichte opname in de pakketten van de Belgische publieke omroep-zenders.

Zowel per satelliet als via Online.nl/dvb-t.

 

En dat het Commissariaat nadrukkelijk aangeeft - als het even kan - geen vrijstellingen te geven en de wet maximaal wil handhaven. 

En dat M7 er opportunistische redenaties op na houdt om te doen wat hen het best uitkomt. En die zelfs niet eens hard kan of wil maken.

 

Dus conclusie mbt het uitgangspunt handhaving door het CvdM: gelijke monniken, gelijke kappen.

Lijkt me een heel helder uitgangspunt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie/toevoeging.

 

Een beperkt SD pakket plus NPO-HD is bij Ziggo inderdaad zonder smartcard te ontvangen. Het betreft SD zenders die meestal ook in HD worden aangeboden plus lokale en regionale (SD) zenders.  

 

Wil men alle HD-zenders die in het Basispakket zitten (best veel) kunnen bekijken, dan dient men een smartcard te activeren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle HD zenders moet uiteraard bij betaald worden. :sleep:

Blijft staan dat een vergelijk met de Belgische en Nederlandse  kabel de kabel er in Nederland beter uit komt waardoor een vergelijkende opmerking van astro iris een vergelijking is van de bekende appels en peren.

 

Blijft even wel staan dat de kabel Nederlandse HD zenders ongecodeerd doorgeeft en dat je bij de satelliet provider geen ongecodeerde Nederlandse HD zenders vind.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze bakken het hier nog bruiner bij Proximus Tv, in basis aanbod zitten de 3 NPO zenders in SD, wil je ze in HD dan moet je ze nemen in een extra pakket, dus extra betalen. Dus dat HD pakket van CD is nog niet zo slecht dacht ik.

Slecht vergelijkbaar. Gaat zo te zien om een kabel provider. Ze leveren niet "los" tv ontvangst maar je moet "een pack" afnemen. En wat gaan ze doen tegen 1/4/16? De 3 NPO zenders in HD oppikken en ze terugschroeven tot SD-kwaliteit? Of ze HD doorgeven waarbij de prijs omhoog gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle HD zenders moet uiteraard bij betaald worden. :sleep:

Blijft staan dat een vergelijk met de Belgische en Nederlandse  kabel de kabel er in Nederland beter uit komt waardoor een vergelijkende opmerking van astro iris een vergelijking is van de bekende appels en peren.

 

Blijft even wel staan dat de kabel Nederlandse HD zenders ongecodeerd doorgeeft en dat je bij de satelliet provider geen ongecodeerde Nederlandse HD zenders vind.

 

Als HD de standaard wordt, dan is van bijbetalen m.i. geen sprake meer, maar betaal je simpelweg meer... Dat is dan de "gewone" prijs, totdat UHD tv weer iets "extra's" wordt. Dan begint het circus opnieuw. En nog iets: lang niet alles wat een HD-zender uitzendt is in HD. Een goede "upscaling" functie in de tv lijkt me daarom belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik blijf het vreemd vinden.

Ik heb niet gezegd dat je de FTA zenders onderdeel moet maken van een pakket, maar dat je ze gewoon mag meetellen als aantal te ontvangen zenders. Maar blijkbaar wordt ik niet begrepen. Ik heb een stuk van dat pdf document zitten lezen... en ik vraag me af of dit nu echt "voor" de consument pleit, ik denk eerder tegen. Er zijn zó veel mensen die geen behoefte hebben aan 30 zenders, en daar dan voor moeten betalen... Welke 'lobby' zit hierachter om de consument meer geld te laten betalen dan hij wil?

Blijkbaar gaat het niet alleen over het feit dat je 30 zenders in je pakket hebt zitten, maar de Belgische tv "moet" er blijkbaar bij. Dat begrijp ik al helemaal niet... waarom zou een buitenlandse zender verplicht in een pakket 'moeten' waar je dan ook nog voor moet betalen?? Ik heb die zenders nooit kunnen ontvangen, en dus mis ik ze niet... maar wat mag daar dan op te zien zijn wat je niet op al die andere zenders kan zien?? Waarschijnlijk niets....  Dus in die optiek heeft het geen zin om de FTA zenders te laten meetellen,  want ze hebben weer iets verzonnen waardoor het niet kan, en waardoor de consument meer moet gaan betalen als hij dat handjevol zenders wat hij "echt" wil ontvangen wil kunnen zien.

 

Nu goed, mij stoort het verder niet, en ik neem dan gewoon geen abonnement, dan verdienen ze niets. Als dat de bedoeling is, is het OK zo.  Op mijn advies zijn er al een 10 tal mensen overgegaan naar FTA tv uit Duitsland en Engeland icm een dvb-t antenne voor de NL public service. Blijkbaar mist niemand iets, want ze zijn allemaal erg tevreden.

 

Even terugkomen op die receiver die geen beeld gaf zonder smartcard... Ik heb het typenummer niet meer bij de hand, maar het was een SD receiver van Philips die je destijds via CDS kon kopen.... en volgens wat ik toen opinternet zocht moest er inderdaad een smartcard in ook voor FTA uitzendingen. De kaart hoefde niet geldig te zijn, maar er moest wel een kaart in de reader.

Intussen hebben ze gewoon een Technisat HD receiver en is het probleem opgelost.

 

Edit:  na verder doorlezen PDF document, een aanvullende reactie geschreven- 

 

Het gewoon mogen meetellen van FTA zenders om maar op die verplichte 30 zenders te komen is een goedkoop foefje, waar:

- het Commissariaat voor de Media niet intrapt.

- de consument wordt bedrogen: die wordt daarmee gesuggereerd dat je bepaalde zenders (die gewoon FTA zijn) niet zonder kaart/abo kunt ontvangen.

 

Als je wilt dat de FTA zenders ook meetellen, dan voldoe je zonder abo altijd aan de 30 zenders eis... Er zijn honderden FTA-zenders...

 

Wel ben ik het er mee eens dat dat 30 zenders gedoe niet is ingevoerd in het belang van de consument, want die werd niets gevraagd. Eerder om de minimale inkomsten op te schroeven bij de abo's.

 

De theoretisch beste weg is: de norm van 30 zenders moet weer omlaag. Kan alleen door politiek lobbywerk en dan liefst door zowel de sat-provider als de kabelboeren gezamenlijk en de glasvezel-providers. Maar als dat niet gebeurt - en ik zie dat niet gebeuren - dan zou men ook alleen de 3 publieke zenders plus (vooruit) 2 Vlaamse publieke zenders in HD kunnen doorgeven en dat aanvullen met SD-zenders die gecodeerd zijn, totdat je er 30 hebt. En laat die regionale omroepen maar weg. Dan is de kunst die prijs scherper te krijgen dan het gewone HD-basispakket. (Ik heb het nu even niet over de aanbiedingen: die zijn toch maar tijdelijk)

 

Maar eigenlijk komt alles er op neer dat je mensen oproept om abo op te zeggen. Dat moet jij weten, dat staat je vrij, maar als veel mensen dat zouden doen, betekent dat het einde van satellietontvangst van de Nederlandse zenders en van CD als provider, want die zenders sturen ze echt niet FTA via satelliet retour huiskamer. En mocht je het ook gaan om de content/inhoud van de programma's: alle zenders zijn qua content toch even slecht: kwestie van krenten uit de pap halen... Dan is er nog wel eens iets aardigs te vinden.

 

De kwestie van de Philips ontvanger waar een kaart in zou moeten anders ontving je ook geen FTA-zenders: vreemd verhaal, maar nu zeg je dat er ook wel een andere kaart in kon die het niet deed. Zou iets typisch afwijkend gedoe van Philips geweest kunnen zijn bij dat type ontvanger. Dan zou een oude bankpas oid. ook succes moeten hebben of wat voor kaartje dan ook... Was in elk geval niet "standaard" gedrag van de ontvanger. Standaard is:abo-kaart eruit: FTA zenders blijven binnenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle HD zenders moet uiteraard bij betaald worden. :sleep:

Blijft staan dat een vergelijk met de Belgische en Nederlandse  kabel de kabel er in Nederland beter uit komt waardoor een vergelijkende opmerking van astro iris een vergelijking is van de bekende appels en peren.

 

Blijft even wel staan dat de kabel Nederlandse HD zenders ongecodeerd doorgeeft en dat je bij de satelliet provider geen ongecodeerde Nederlandse HD zenders vind.

Ik wilde geen vergelijking maken met Nederlandse providers, maar hetgeen TVV aanbied in HD en Proximus TV aanbied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  lees eruit dat de discussie zich met name toespitste op de verplichte opname in de pakketten van de Belgische publieke omroep-zenders.

Zowel per satelliet als via Online.nl/dvb-t.

 

En dat het Commissariaat nadrukkelijk aangeeft - als het even kan - geen vrijstellingen te geven en de wet maximaal wil handhaven. 

En dat M7 er opportunistische redenaties op na houdt om te doen wat hen het best uitkomt. En die zelfs niet eens hard kan of wil maken.

 

Dus conclusie mbt het uitgangspunt handhaving door het CvdM: gelijke monniken, gelijke kappen.

Lijkt me een heel helder uitgangspunt.

 

Op zich juist dat het CvdM de wet wil handhaven. Ben ik met je eens. Maar wat was de gedachte achter die 30 zenders minimaal norm?

Consumentenbescherming? Op zich ben ik voor consumentenbescherming: ik neem voor een x bedrag een abootje en wat krijg ik voor mijn geld? Dan is het goed dat gezegd wordt: je krijgt niet minder dan zoveel. Maar met 30 zenders minimaal treffen ze wel de consument die zegt: ik hoef niet zoveel, ik wil weinig betalen en alleen het minimale krijgen. Ofwel: lag de lat niet erg hoog? En zo ja, ging het om consumentenbescherming maar om watanders, bijv. minimaal zoveel vangen per abo? Omdat CD bezwaar maakte leek het op: WIJ (de politiek en de wetgever) denken voor U (voor CD en voor ons dus) Men had ook moeten denken aan de tv kijker die zijn vaste lasten (want er is meer dan alleen CD betalen) beperkt wil houden gewoon om financiele redenen. Wat mij betreft had men het gehouden bij die 15 zenders minimaal als verplichting. Waarbij het aantal natuurlijk altijd discutabel is.

 

Een kwestie apart is: waarom moesten er ook Vlaamse zenders bij die 30 stuks zitten? De criteria daarvoor zijn me niet duidelijk. Omdat het gaat om Nederlands taalgebied? Waarom dan niet alle Vlaamse zenders? Waarom niet 1? Of 3 of 4?? Of een Zuid-Afrikaanse zender? Wordt toch ook wel een soort afwijkend Nederlands gesproken of een Surinaamse zender: wordt ook wel Nederlands gesproken. Het moet ooit bij de wetswijziging in de Tweede Kamer zijn besproken en dan zijn er stukken, zoals een Memorie van Toelichting (verhaaltje bij het wetsvoorstel) en een advies van de Raad van State. Maar voordat ik dat opgespoord heb... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog proberen te achterhalen welke receiver dat was waarin een smartcard (geen bankpas) moest zitten om überhaupt iets te ontvangen. Als ik het weet, zal ik het melden.

 

Dat die norm van 30 zenders naar beneden moet is uiteraard de beste optie. Ik vind dat klanten zelf moeten kunnen kiezen hoeveel zenders ze willen hebben... en dan die verplichte belgische tv waar CD dan ook niet aan voldoet voor het STB pakket is ook belachelijk.

Vergelijk het even met een bezoek aan de supermarkt.... je wil alleen melk,  kaas en eieren kopen, maar bij de kassa blijkt dat te weinig te zijn... je moet minimaal 30 artikels hebben, waarvan minimaal 1 krat belgisch bier.... als jij dan zegt, ja, maar ik drink dit bier niet, geef mij dan maar eens Duits biertje.... Nee, je zal het toch moeten kopen, of je het hebben wil of niet.   Ik ben benieuwd welke stortvloed van commentaar zoiets zou opleveren.

Laat ik het stellen dat iedere provider een pakket van minimaal 30 zenders beschikbaar moet hebben, tegen een acceptabele prijs, voor wie dit hebben wil, maar een uitgekleed pakket (zoals het STB pakket in NL, het Lokal Paket in Zweden, ...) moet gewoon beschikbaar zijn voor wie dit voldoende is. De consument is mondig genoeg, en weet zelf wel wat hij al dan niet hebben wil. De "overheid" bij monde van dit commissariaat, moet de consument niet voorschrijven wat hij moet zien.

 

 

 

Maar eigenlijk komt alles er op neer dat je mensen oproept om abo op te zeggen. Dat moet jij weten, dat staat je vrij, maar als veel mensen dat zouden doen, betekent dat het einde van satellietontvangst van de Nederlandse zenders en van CD als provider, want die zenders sturen ze echt niet FTA via satelliet retour huiskamer. En mocht je het ook gaan om de content/inhoud van de programma's: alle zenders zijn qua content toch even slecht: kwestie van krenten uit de pap halen... Dan is er nog wel eens iets aardigs te vinden.

Ja, ik denk dat dit de enige goede weg is. mensen die bereid zijn te gaan betalen voor iets wat ze niet hebben willen, mogen dat uiteraard... maar als je even nadenkt is het uiteraard absurd zoiets te doen.  Je mist echt niets als je de NL tv niet meer hebt... en de public service kan iedereen gratis zien via dvb-t. De meeste programma's worden altijd wel ergens uitgezonden... alleen op een ander tijdstip, en soms in een andere taal. En ik geef toe, als je geen Engels of Duits machtig bent om tv programma's te volgen, wordt het erg moeilijk om je bij die boycot aan te sluiten... maar er zijn erg veel mensen die dit wel kunnen, en dan spaar je erg veel geld.

 

Maar als iedereen het prima vindt zoals het is maakt het mij niet uit... ik ben al afgehaakt, en dus verdienen ze aan mij geen geld, terwijl ze dit wel hadden gekund als er een klein goedkoop pakket zou geweest zijn van alleen de public service naar Oostenrijks model.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...