Ga naar inhoud


Alleen HD-pakket mogelijk na verdwijnen Settopboxpakket ?


Sattofiel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

La maar.

Dat is, en per 1 april 2016 was, de Philips 5816 / 6062 / 6063 / 7071 / 7072 .....

Dank je Johan.

Heb even die receivers gegoogled en inderdaad, zo zag het ding eruit. Hij had ook veel te weinig geheugen want alle zenders konden er niet in.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog proberen te achterhalen welke receiver dat was waarin een smartcard (geen bankpas) moest zitten om überhaupt iets te ontvangen. Als ik het weet, zal ik het melden.

 

Dat die norm van 30 zenders naar beneden moet is uiteraard de beste optie. Ik vind dat klanten zelf moeten kunnen kiezen hoeveel zenders ze willen hebben... en dan die verplichte belgische tv waar CD dan ook niet aan voldoet voor het STB pakket is ook belachelijk.

Vergelijk het even met een bezoek aan de supermarkt.... je wil alleen melk,  kaas en eieren kopen, maar bij de kassa blijkt dat te weinig te zijn... je moet minimaal 30 artikels hebben, waarvan minimaal 1 krat belgisch bier.... als jij dan zegt, ja, maar ik drink dit bier niet, geef mij dan maar eens Duits biertje.... Nee, je zal het toch moeten kopen, of je het hebben wil of niet.   Ik ben benieuwd welke stortvloed van commentaar zoiets zou opleveren.

Laat ik het stellen dat iedere provider een pakket van minimaal 30 zenders beschikbaar moet hebben, tegen een acceptabele prijs, voor wie dit hebben wil, maar een uitgekleed pakket (zoals het STB pakket in NL, het Lokal Paket in Zweden, ...) moet gewoon beschikbaar zijn voor wie dit voldoende is. De consument is mondig genoeg, en weet zelf wel wat hij al dan niet hebben wil. De "overheid" bij monde van dit commissariaat, moet de consument niet voorschrijven wat hij moet zien.

 

Ja, ik denk dat dit de enige goede weg is. mensen die bereid zijn te gaan betalen voor iets wat ze niet hebben willen, mogen dat uiteraard... maar als je even nadenkt is het uiteraard absurd zoiets te doen.  Je mist echt niets als je de NL tv niet meer hebt... en de public service kan iedereen gratis zien via dvb-t. De meeste programma's worden altijd wel ergens uitgezonden... alleen op een ander tijdstip, en soms in een andere taal. En ik geef toe, als je geen Engels of Duits machtig bent om tv programma's te volgen, wordt het erg moeilijk om je bij die boycot aan te sluiten... maar er zijn erg veel mensen die dit wel kunnen, en dan spaar je erg veel geld.

 

Maar als iedereen het prima vindt zoals het is maakt het mij niet uit... ik ben al afgehaakt, en dus verdienen ze aan mij geen geld, terwijl ze dit wel hadden gekund als er een klein goedkoop pakket zou geweest zijn van alleen de public service naar Oostenrijks model.

 

Minimaal 30 zenders "tegen een acceptabele prijs": dat gaat m.i. niet lukken, tenzij je een tijdelijke aanbieding gebruikt van STB naar HD basis voor 10 euro/mnd. Maar dat is maar tijdelijk... De prijs kan m.i. pas omlaag als een kleiner pakket wettelijk weer mogelijk is.

 

Je had het over een niet-werkende kaart die in die Philips moest om FTA-zenders te kunnen ontvangen. Het wordt er niet duidelijker op: bedoelde je een gedeactiveerde kaart van CD of werkte dat ook met een andersoortig kaartje? Het blijft een rare Philips-schakeling in die ontvanger. Normaal is het in elk geval niet. Overigens: bij de Philips DSR 8121 moest de kaart er op de kop in. (ondersteboven) Stond ook in de handleiding. Ook zoiets afwijkends...

 

Het heet: je mist niks als je de NL-tv niet hebt. Maar dat is een content-verhaal en eigenlijk een andere discussie. Daar kun je heel verschillend over denken. Nu pak je NPO 1-3 plus je eigen regionale zender nog gratis mee met DVB-T maar die toekomst is onzeker: wordt het DVB-T2? Of wordt een stuk van dat frequentiegebied verkocht, zodat er voor DVB-T2 nauwelijks ruimte over is? En hoe lang blijven NPO1-3 via DVB-T of T2 gratis??? Zo de wind nu waait in Den Haag, vermoed ik dat dat straks ook niet meer gratis is.

Tenslotte: ik heb een abo omdat ik in Nederland woon en OOK de Nederlandse zenders wil hebben en niet omdat ik ze tegen wil en dank heb genomen en qua content blijf ik van mening dat er weinig verschil is tussen Nederlandse en buitenlandse zenders: veel bagger en weinig aardigs.

 

Als ik echt goedkoop had gewild, dan had ik een DVB-T ontvangertje gehaald waar geen kaart in kan (die zijn het goedkoopste) en geen sat-ontvanger gekocht + geen kosten van aanleg schotel en LNB. Gratis NPO1-3 zolang het nog duurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had het over een niet-werkende kaart die in die Philips moest om FTA-zenders te kunnen ontvangen. Het wordt er niet duidelijker op: bedoelde je een gedeactiveerde kaart van CD of werkte dat ook met een andersoortig kaartje? Het blijft een rare Philips-schakeling in die ontvanger. Normaal is het in elk geval niet. Overigens: bij de Philips DSR 8121 moest de kaart er op de kop in. (ondersteboven) Stond ook in de handleiding. Ook zoiets afwijkends...

 

Het mocht een gedeactiveerde kaart zijn, of ook een goldkaart  oid waarop ongeldige keys stonden... maar er moest "een" smartcard in, uiteraard op de goede wijze er ingestopt, en bij de ene receiver is dat met de contacten naar boven en bij de andere naar onder...   anders kon je geen FTA zenders zien, en bleef het scherm zwart....  en het was een van die receivers die Johan schreef.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gewoon mogen meetellen van FTA zenders om maar op die verplichte 30 zenders te komen is een goedkoop foefje, waar:

- het Commissariaat voor de Media niet intrapt.

- de consument wordt bedrogen: die wordt daarmee gesuggereerd dat je bepaalde zenders (die gewoon FTA zijn) niet zonder kaart/abo kunt ontvangen.

 

Als je wilt dat de FTA zenders ook meetellen, dan voldoe je zonder abo altijd aan de 30 zenders eis... Er zijn honderden FTA-zenders...

Dit is de argumentatie van de overheid voor het invoeren van minimaal 30 kanalen.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/distributie-en-frequenties-van-radio-en-televisiezenders

 

Hiervoor werden de programmaraden welke per stad bepaalden waar je naar mocht kijken opgeheven.

 

In het begin van de kabeltv waren er meestal maximaal 16 tv kanalen welke doorgegeven werden, een lokale programmaraad bepaalde dan voor de kijker welke programma's dat waren.

Bij 30 kanalen gaat men ervan uit dat er voldoende diversiteit is, voor ieder wat wils.

 

Tja, kabel tv heeft geen fta kanalen, je hebt een (basis) abonnement, of geen signaal.

Satelliet tv heeft FTA kanalen, maar kennelijk uit concurrentie overwegingen worden die niet meegeteld.

Dat is ook zinvol, anders zou een satelliet provider kunnen volstaan met slechts een of enkele betaalde zenders om aan de wet te voldoen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de argumentatie van de overheid voor het invoeren van minimaal 30 kanalen.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/distributie-en-frequenties-van-radio-en-televisiezenders

 

Hiervoor werden de programmaraden welke per stad bepaalden waar je naar mocht kijken opgeheven.

 

In het begin van de kabeltv waren er meestal maximaal 16 tv kanalen welke doorgegeven werden, een lokale programmaraad bepaalde dan voor de kijker welke programma's dat waren.

Bij 30 kanalen gaat men ervan uit dat er voldoende diversiteit is, voor ieder wat wils.

 

Tja, kabel tv heeft geen fta kanalen, je hebt een (basis) abonnement, of geen signaal.

Satelliet tv heeft FTA kanalen, maar kennelijk uit concurrentie overwegingen worden die niet meegeteld.

Dat is ook zinvol, anders zou een satelliet provider kunnen volstaan met slechts een of enkele betaalde zenders om aan de wet te voldoen.

 

Als ik de brief aan de TK uit 2011 lees, dan ben ik het eens met hun argumentatie om die programmaraden op te heffen. Ik weet nog wel wie daar hier plaatselijk in zaten en het was niet het meest progressieve deel der natie om het voorzichtig te zeggen... Was ik blij dat ik satelliet tv had...

 

Maar ik lees in de brief nergens echt overtuigende argumenten waarom er beslist minimaal 30 tv zenders in een basispakket moeten zitten. Veel diversiteit kost ook meer geld. Ik heb genoeg diversiteit met alle FTA-zenders erbij. Als ik wat ga tellen in hun brief dan noemen ze in feite de NPO (3) RTL (3) SBS (2) Net 5 (1) Veronica (1) een regiozender (1) en lokale tv (1) en nog 2 Vlaamse zenders (2)

Samen 14 tv zenders. Verder noemen ze 5x Radio publieke Omroep, 2 Vlaamse radiostations 1 regionale radiozender en 1 lokale radiozender. Samen 9.

Nog 1 gecodeerde tv zender erbij en je zat op de oude norm: 15 stuks. Dezen plus de genoemde radiozenders had een mooi minimaal pakket kunnen zijn.

Maar goed, als CD haar aanbieding: overstappen van STB pakket naar HD basis voor 10 euro blijft aanbieden zou je ook een mooi scherp geprijsd basispakket hebben. Maar dat geloof ik niet... De prijs en de hoogte van de lat hangen natuurlijk nauw samen.

 

Er is nog een ander argument voor een beperkt pakket voor een scherpe prijs: de concurrentie met de kabel- en glasvezel providers en nu ook IPTV.

CD staat per definitie al op achterstand met andere providers, omdat er een schotel geplaatst moet worden: gemeenten die moeilijk kunnen doen, woningcorporaties, Verenigingen van Eigenaren (koopflats) En rechters die dan weer zus en dan weer zo vonnis wijzen. Niet iedereen heeft zin (en geld!) om het uit te vechten met bovengenoemden. Wellicht dat sommigen op voorhand dan maar afzien van sat-tv?? Dan moet je m.i. ook een pakketje hebben met een scherpe prijs om klanten over de streep te trekken. (Paar links op de CD-website naar goede advocatenkantoren die hiermee ervaring hebben zou ook nooit weg zijn) De andere providers hebben die hindernis niet, sterker nog: hoorde onlangs dat hier een nieuwbouwwijkje is opgeleverd met alleen een mogelijkheid tot glasvezel aansluiting. Ook geen koperdraad voor de vaste telefoon, voor ADSL, voor VDSL2 voor all-in one over de koperdraad, geen kabeltv aansluiting... Dan denk ik: wat voor dealtjes zijn er gemaakt tussen de woningcorporatie en de glasvezelboeren? En de andere providers dan? Het ging toch ook om een "gelijk speelveld"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

..., sterker nog: hoorde onlangs dat hier een nieuwbouwwijkje is opgeleverd met alleen een mogelijkheid tot glasvezel aansluiting.

Ook geen koperdraad voor de vaste telefoon, voor ADSL, voor VDSL2 voor all-in one over de koperdraad, geen kabeltv aansluiting...

Dan denk ik: wat voor dealtjes zijn er gemaakt tussen de woningcorporatie en de glasvezelboeren?

En de andere providers dan? Het ging toch ook om een "gelijk speelveld"?

Lijkt me al met al hét argument voor het openstellen van glasvezel (en kabel waar die al ligt) voor alle pakketaanbieders.

Plus het Zweedse systeem: verplicht alle nationale zenders (en een commerciële) gratis beschikbaar. Net zoals daar bij antennetelevisie het geval is.

 

Verder zou iemand eens op voorhand al dergelijke bouwprojecten onder de loep kunnen nemen en direct bezwaar maken als kabel en tv aansluiting niet optimaal (als nutsvoorziening)  zijn geregeld. Moet je eens kijken hoe snel het met allerlei monopolies is afgelopen, want dergelijke procedures leveren veel vertraging op en kosten dus veel meer geld dan de "winst" via glasvezelboeren.

Maar ja, zoals altijd: wie neemt hier het voortouw?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussie over wat wel en niet op je tweede kaartje zit is hier al tig keer gevoerd. Johan45 krijgt op zijn extra kaartje ook de HD-zenders zonder dat hij daar €5,- extra per maand voor betaald. Dat is een uitzondering en niet normaal.

Zie de bijlage hoe het normaal is met het familie-pakket light. Deze is van 24-11-2014 dus mogelijk zijn er zenders bijgekomen.
 

Verschil familie HD Light pakket en 2e kaart.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden was het zo dat de 2e en 3e kaart hetzelfde pakket zou hebben als de eerste dus hoofdkaart.

Dit na veel ongenoegen van gebruikers die een prijsverhoging niet slikten voor de 2e en 3e kaart.!!

Blijkbaar is de commotie geluwd en maakt CanalDigitaal hier weer (ge)(mis) bruik van.

Alleen protesteren helpt en dreigen met het abonnement opzeggen heeft de gewenste effecten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussie over wat wel en niet op je tweede kaartje zit is hier al tig keer gevoerd. Johan45 krijgt op zijn extra kaartje ook de HD-zenders zonder dat hij daar €5,- extra per maand voor betaald. Dat is een uitzondering en niet normaal.

 

Zie de bijlage hoe het normaal is met het familie-pakket light. Deze is van 24-11-2014 dus mogelijk zijn er zenders bijgekomen.

 

Ondertussen heb ik de NPO HD dus niet op het tweede kaartje, dus toch iets mis bij mij. Waar stamt dit doc vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Troost je, je bent niet de enige.

Ik heb op mijn 2e en 3e kaart ook geen HD zenders, met uitzondering van die zenders waar geen SD variant van is zoals RTL 8 en Veronica.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...