Ga naar inhoud


NPO 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog HD


HG5812

Aanbevolen berichten

van een ander bekent forum welke ik hier niet mag noemen ::::

 

In navolging van TV Vlaanderen gaat CanalDigitaal in 2016 de nieuwe interactieve satelliet decoder M7SAT MZ-101 aanbieden. De M7SAT MZ-101 is een HD-satellietontvanger die na het koppelen aan internet interactieve mogelijkheden krijgt. Het gaat hierbij onder meer om het on demandkijken van films en series. Ook kan men eerder uitgezonden programma’s van de belangrijkste zenders via de dienst Programma Gemist terugkijken. Omdat de M7SAT MZ-101 niet over een harde schijf beschikt, kan men via een ingebouwd opslaggeheugen voor een bepaalde tijd wel live pauzeren. CanalDigitaal wijst er op de eigen internetsite wel op dat dit niet bij elke zender mogelijk is.

 

Viaccess codering ook bij CanalDigitaal KAON is de fabrikant van de nieuwe CanalDigitaal-ontvanger. Bij de ontvanger wordt gebruik gemaakt van de Viaccess ORCA-codering. Hierbij wordt het abonnement aan de hardware gekoppeld. Hiermee wil M7 Group het delen van abonnementen – bijvoorbeeld door cardsharing – tegen gaan. Het is nog onbekend wanneer CanalDigitaal de nieuwe HD-satellietontvangerin bruikleen aan klanten gaat aanbieden. CanalDigitaal heeft de komst van het uitgebreider model M7SAT MP-201 met ingebouwde harde schijf nog niet aangekondigd. Dat geldt ook voor de nieuwe Viaccess ORCA CI+ module. Deze is in België wel door TV Vlaanderen en TéléSAT aan klanten gecommuniceerd.

CanalDigitaal gaat zijn HD-zenders standaard op de extra tweede of derde smartcard aanbieden. Om op deze smartcards naar HD te kijken, is nu nog een aanvullend HD-abonnement nodig. In de zenderpakketten voor de eerste smartcard was HD al enige tijd de standaard binnen de abonnementsvormen van CanalDigitaal. Dat gaat vanaf 1 januari ook voor de extratweede en derde smartcard gelden. Er moet wel maandelijks voor gebruik van de tweede en derde smartcard betaald blijven worden. Maar het daar bovenop afnemen van een extra HD-abonnement per extra smartcard om naar tv-zenders in HD-kwaliteit te kijken, is vanaf dan niet meer nodig. Zoals het er nu naar uit ziet, zou het best kunnen dat de SD zenders op de astra 19.2,vervroegd afgeschakeld zullen worden, de oorspronkelijke datum was voorzien op 1 april 2016. Er doen geruchten de ronde dat dit al op 1 januari 2016 zal zijn, gezien deze wending

 

 

Het Britse mediabedrijf Sky wil in meer Europese landen tv-diensten gaan aanbieden. Op dit moment is het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Oostenrijk en Italië actief. Persbureau Reuters maakte de expansieplannen van Sky openbaar na uitlatingen van CEO Jeremy Darroch tijdens een conferentie in het Ierse Dublin. Het is onbekend welke landen voor Sky interessant zijn om tv-diensten aan te gaan bieden. Duidelijk is wel dat Sky voor de Europese uitbreiding zijn heil in overname van bestaande aanbieders moet vinden. Spanje en Frankrijk zijn belangrijke tv-markten waar Sky nog niet actief is. Sky is via eigenaar James Murdoch in Nederland wel met betaalzender FOX Sports en FOX International Channels Benelux actief

 

ben benieuwd dan

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ondertussen is de prijs van de extra kaartjes aangepast op de website van CanalDigitaal.

 

Prijzen extra kaarten (koopapparatuur)

 

Prijs per maand Contractduur

 

Extra TV BasisHD-pakket (*) € 9,50 12 maanden

Extra TV FamilieHD-pakket (*) € 9,50 12 maanden

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn volgens mij allang geen hoofdkaarten meer zonder HD, er bestaan ook geen Abo´s meer zonder HD. Als jij die nog wel hebt ben je volgens mij 1 van de zeer weinigen. Ik moest verplicht over naar FamilieHD voor 3 euro meer zonder verdere keuze en daarna mocht ik kiezen om voor 2 euro meer het voledige pakket te krijgen, HD-Light hete dat voorheen voor 3 euro meer en dat was een verplichte upgrade.

 

Jij hebt altijd geopperd dat je de HD zenders had en nu zeg je ineens van niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar bij Xs4all krijg ik 2 digitale ontvangers bij het abonnement dus moet er dan nog maar 1 bij huren a 4 euro dus dat is 12,50 + 4,00 voor een extra ontvanger.

 

En ja de dames moeten een beetje gaan inschikken wat abonnement betreft...maar daarvoor hebben ze weer Netflix.

 

Maar goed ik heb nog geen bericht gehad over een evt verhoging van de kosten op de 2e en 3e kaart dus wacht het nog even af.

Ik wil niet beweren dat het ergens anders goedkoper kan maar wat je vaak ziet bij IPTV-providers is dat ze beginnen met een basisprijs die laag is, maar dan: Extra ontvanger(s), opnemen, meer kunnen opnemen, uitzending/begin gemist, extra zenderpakketen: Allemaal voor bijbetalen. Dus opletten en eerst een totaalprijs bekijken (ook incl. internet en ev. telefonie).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra Canal Digitaal overgaat op de verplichte 'huur' decoders met gepairde kaarten zal een groot deel afvallen denk ik. Ik elk geval de hobbyisten die alle mogelijkheden van een sat ontvanger willen benutten. De gewone TV kijker zal het wel weer voor zoete koek aannemen en overstappen naar de nieuwere decoders.

 

Ik kijk nu TV via Ziggo (Irdeto). Zodra ook zij overstappen naar een dichtgetimmerd systeem waarmee in huis niet te sharen valt stap ik ook daar op.. Ga niet betalen voor en TV en Opname mogelijkheid en Uitzending Gemist.... Wil zelf bepalen of ik wil opnemen (en hoelang), reclame eruit knippen en bewaren.. Voor de ontvangst is immers betaald via je abonnement.. Heb jaren geleden dezelfde 'slag' gewonnen tegen de DOB... Betalen voor kabel (toen via de CAI) en een extra bijlage voor de DOB. Had ooit een CAI nota bewaard waar keurig in stond wat en hoeveel er naar de PTT ging, belastingdeel en zenderonderhoud. Precies die zaken waar de DOB ook dacht voor te vangen... Mooi niet!! Door de rechter gelijk gekregen. Is het standaard business model van Nederland. Iedereen liefst ongemerkt (dubbel of zelfs driedubbel) laten dokken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Heb jaren geleden dezelfde 'slag' gewonnen tegen de DOB...

Betalen voor kabel (toen via de CAI) en een extra bijlage voor de DOB.

Had ooit een CAI nota bewaard waar keurig in stond wat en hoeveel er naar de PTT ging, belastingdeel en zenderonderhoud. Precies die zaken waar de DOB ook dacht voor te vangen... Mooi niet!!

Door de rechter gelijk gekregen. Is het standaard business model van Nederland. Iedereen liefst ongemerkt (dubbel of zelfs driedubbel) laten dokken...

 

Later zijn te het waarschijnlijk anders gaan noemen en sindsdien betaal je weer gewoon?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste dagen ben ik een discussie aangegaan met CanalDigitaal Satelliet.
Daarin is duidelijk geworden dat ze wel degelijk in 2016 stoppen met de SD-zenders NPO 1, 2, en 3, RTL4, 5 en 7, SBS6 en Net5 op de Astra 19,2, dit voor degenen die daar nog aan twijfelden.

Verder is aangegeven dat ze deze zenders geleidelijk uit gaan schakelen.
CanalDigitaal heeft enige tijd geleden op hun website duidelijk aangegeven dat het SetTopBox-pakket stopt per 1 april 2016. Het ligt dus niet voor de hand dat vernoemde SD-zenders geleidelijk al vóór deze datum uitgeschakeld gaan worden. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk beginnen per 1 april.
Het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat ze eerst op 1 april de zenders SBS6 en Net 5 afschakelen. Waarschijnlijk op 1 mei de zenders RTL 4-5-7 en en dan op 1 juni de zenders NPO 1-2-3.
De momenten van afschakeling neem ik geheel voor eigen rekening want CanalDigitaal doet daar nog geen uitspraak over.

Ze geven wel aan dat wanneer de wijzigingen in 2016 doorgevoerd gaan worden dit via de website bekend gemaakt gaat worden.

Verder begrijpen ze dat het voor camperbezitters niet overal in Europa even gemakkelijk is de Astra 23,5 te ontvangen. Maar geven ze aan, de voorlichting over welke automatische schotel ze moeten nemen ligt bij de installatiebedrijven die ze monteren en die hadden in principe al vanaf 2007 kunnen weten dat dit ging gebeuren omdat ze vanaf toen al gingen uitzenden vanaf de Astra 23,5. Hiermee willen ze zich indekken tegen het argument dat voor deze mensen het bekend maken van deze beslissing wel erg laat bekend gemaakt is.
Ik vind dit wel een kul-argument want naar de dealers of installatiebedrijven is niet anders gecommuniceerd dan naar de consumenten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste uitzendingen van zenders van Canaldigitaal op astra 3 waren in midden spanje te ontvangen met een 80 cm schotel, niet lang daarna was een 120 cm nodig voor onder andere de regionale zenders van nl te kunnen ontvangen.

 

Het signaal is in de loop der jaren dus nogal fluctuerend geweest en niet dus een stabiel signaal waar je toekomstig op kon rekenen/plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...