Ga naar inhoud


NPO 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog HD


HG5812

Aanbevolen berichten


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat de SD zenders gingen verdwijnen, dat was al langer bekend en door CD al aangekondigd.

 

Nieuw is, dat je vanaf 1 januari 2016 standaard meer HD zenders vrijgeschakeld krijgt op je 2e en 3e kaart.

HD zenders op je extra kaarten kost op dit moment 5 euro extra per maand.

Ben erg benieuwd of de prijs voor die kaarten gelijk blijft, die, die nu dat extra pakket hebben omlaag?

Of die, die nu standaard SD zijn, omhoog?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Penthe. In Zuid Spanje en Portugal zijn nog volop Nederlanders die nog steeds via de Astra 19,2 kijken en de Astra 23,5 niet kunnen ontvangen. Ik weet nu al dat veelal Nederlandse schotel installateurs in het zuiden het razend druk gaan krijgen om bij heel veel mensen een grotere schotel te moeten plaatsen om ook de Astra 23,5 te kunnen ontvangen.

Het signaal sterker maken gaat echt niet gebeuren. Dat zou wel kunnen maar dan zou CanalDigitaal de transponderspecificaties makkelijker moeten maken maar dan kunnen er weer minder zenders op een transponder en dat gaan ze zeker niet doen.
Het hardst getroffen worden de camperbezitters zie jaarlijks naar Zuid-Spanje en Portugal gaan. Velen daarvan zullen een paar duizend Euro moeten gaan investeren in een flinke grote schotel.

Misschien is het voor hen een betere oplossing om via internet gratis naar "Uitzending gemist" te kijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik ziet het dus 100% als klant pesten en deze op kosten jagen om zelf te bezuinigen, dat siert CanalDigitaal beslsit niet maar ik kijk daar ook niet gek van op. Het aanbod van Nederland is ook niet dermate boeiend om dan nog je abo aan te gaan houden dus ik verwacht veel opzeggingen vanaf volgend jaar. Hebben ze ook weer gelijk een reden om voor de rest de abo´s te gaan verhogen in prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk een beetje poeha om niks! Kijken kan ook via streams (alleen een VPN tunnel aanmaken) en mensen die kunnen overwinteren in Spanje en Portugal hebben geld genoeg voor een investering. Die gaan heus niet wakker liggen van deze investering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De abonneeprijzen worden dus al preventief verhoogd met ruim 10%. Er zijn niet veel diensten die een dergelijke prijsstijging kunnen doorvoeren, blijkbaar toch een vorm van monopolie.
Ik kan met de huidige inflatie niet bedenken welke inkoop van CD duurder wordt, dus is het of een vergoeding voor minder abonnees of een winstverhoging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk een beetje poeha om niks! Kijken kan ook via streams (alleen een VPN tunnel aanmaken) en mensen die kunnen overwinteren in Spanje en Portugal hebben geld genoeg voor een investering. Die gaan heus niet wakker liggen van deze investering..

Als je moet leven van het inkomen uit het buitenland zelf heb je echt niet zoveel te besteden hoor. Misschien dat de ouderen met een riant pensioen dit kunnen missen? En het moge duidelijk zijn dat ik het niet over overwinteraars had.

 

En waar zie jij live streams van alle Nederlandse zenders online? Niet dat dit echt zal helpen met de bar slechte internet verbindingen die velen hebben in Spanje en Portugal. CanalDigitaal kan beter met een soort van oplossing komen van bijv. het leveren van een grotere schotel om daar maar alvast mee te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al is bekend dat NPO 1, 2, en 3, RTL4, 5 en 7, SBS6 en Net5 in 2016 alleen nog in HD te zien zullen zijn.

 

http://actie.canaldigitaal.nl/meerhd/?emst=X1XA696OiY_1115_235780_12

Het betekend dus dat settopbox abonnees helemaal niet over hoefden te schakelen naar BasisHD, maar dat ze vanaf 1 januari hun zenders (ook) in HD op de smartcard krijgen met behoud van het abonnement?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en mensen die kunnen overwinteren in Spanje en Portugal hebben geld genoeg voor een investering. Die gaan heus niet wakker liggen van deze investering..

 

Meestal kan ik jouw bijdragen wel waarderen maar nu raakt deze opmerking wal nog kant.

Ben jij helderziende om in de beurs van enkele duizenden ouderen te kijken om te kunnen zien dat zij 'geld genoeg' hebben?

 

Veel ouderen ontvluchten het koude en natte Nederlandse winterweer om in het drogere Spaanse klimaat minder last van ongemakken te hebben.

Bij menigeen gaat dit financieel op het randje.

Dus een volledig ongenuanceerde opmerking.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku

Ik vind je opmerking nergens op slaan.
Denk eens aan de vele bejaarden die met hun oude campertje een aantal maanden in Zuid-Spanje en Portugal staan. Deze hebben bijna allemaal een veel te kleine schotel om daar de Astra 23,5 te kunnen ontvangen.
Vaak is op een niet al te grote camper al helemaal geen grote schotel te plaatsen door gebruik aan voldoende ruimte tussen dakramen e.d. Ook ga je geen €2500,- meer investeren in een oude camper laat staan dat vele bejaarden het geld hebben voor een dergelijke investering.

En ook Nederlanders die in een appartementje wonen in het zuiden hebben vaak geen huis meer in Nederland en zijn blij dat je met hun AOW en pensioentje rond komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

Ook ik heb een 'gewone' baan en het echt niet breed. Maar een eenmalige investering van een paar 100 Euro zou geen enkel probleem zijn. Ik blijf bij mijn stelling: ALS je in staat bent (financieel) om langdurig in Spanje of Portugal te bivakkeren is dit geen reden tot klagen.. Even als vergelijk: met je camper vanuit NL rijden naar Portugal ca.2100 km. Wat denk je dat dat aan brandstof kost?? 2,5 keer tanken a 80/90 euro. Heb je de kosten van je schotel al gehad!! Men moge het er niet mee eens zijn (ieder zijn goed recht), maar ik vind het een overtrokken zielig verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...