Ga naar inhoud


Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik vind het knappe bouwwerken!  Mooi initiatief overigens... Het is een bezienswaardigheid, en mensen die het zich kunnen veroorloven om er in te wonen hebben iets exclusiefs.

Zie het zoals "te" dure auto's etc etc... het 'moet' niet, maar waarom niet. Dan vind ik die toren overigens stukken interessanter dan de een of andere Ferrari of wat dan ook...  Ook vind ik het beter besteed geld dan hetzelfde bedrag wat de Amerikanen (of wie dan ook) aan wapens uitgeven om anderen mee uit te roeien in naam van de zgn Demokratie. 

 

Moderne slavernij... tja....  niemand is verplicht om voor een bepaald bedrag te gaan werken zeg ik altijd. Vind je het te weinig voor wat jij denkt waard te zijn, neem je het werk niet aan en zoek je wat anders...  door de drang om bepaalde te hoge minimumlonen in te willen voeren maak je alles kapot, en wordt alles te duur... bovendien gaat het bedrijf dan bepaalde dingen niet meer doen, omdat het totaal kostenplaatje te duur wordt.   Ik weet niet of ik een veerboot wil gaan "uitmesten" voor 20 SKr per uur, zoals ik Zweden nog steeds gebeurt... maar dan doe ik het niet... ga je die mensen minimaal 200 Kr betalen (voorbeeld) dan zullen er minder mensen te werk gesteld worden, krijg je viezere boten en zullen de tickets een stuk duurder worden...  en dan gaan minder mensen de veerboot gebruiken, wegens te duur.... en nog even later stopt alles omdat er te weinig klanten komen, en staan al die mensen op straat....  ik begrijp de ophef over dit soort dingen nooit goed. Je bent niet verplicht om voor een bepaald bedrag te gaan werken, je hebt de mogelijkheid...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

volgens mij zie je dat verkeerd. Als iedereen voor een hongerloon moet gaan werken hebben de mensen het geld niet meer om de veerboot te nemen en kan die ook niet meer uitvaren.

Dat het zo goed gaat in het westen komt doordat alles duurder wordt. Daardoor gaan de mensen meer verdienen en kunnen ze toch het geld laten vloeien.

 

Op dit moment doet Europa er alles aan om de mensen meer te laten uitgeven.

Maar de mensen zien dat niet echt zitten, want op vele plaatsen zijn de lonen bevroren of men laat het werk goedkoper opknappen door Oost Europeanen die dat zelfde werk wel voor een hongerloon komen doen.

Alleen geven die Ost Europeanen dat geld hier niet terug uit.

 

Willen de bedrijven hun waren blijven verkopen moeten ze het goedkoper maken waardoor ze minder verdienen en minder kunnen investeren.

 

Op dit ogenblik is er in vele landen inflatie. Alles wordt dus goedkoper en toch is dit slecht voor de economie. Waarom zou ik het vandaag kopen, binnenkort is het toch goedkoper.

 

Als ze iedere werknemer een fatsoenlijk loon geven gaat deze consumeren, verdienen de bedrijven eraan en de cirkel is rond.

 

mvg 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoi,

 

Dat het zo goed gaat in het westen komt doordat alles duurder wordt. Daardoor gaan de mensen meer verdienen en kunnen ze toch het geld laten vloeien.

 

Maar de mensen zien dat niet echt zitten, want op vele plaatsen zijn de lonen bevroren of men laat het werk goedkoper opknappen door Oost Europeanen die dat zelfde werk wel voor een hongerloon komen doen.

 

Op dit ogenblik is er in vele landen inflatie. Alles wordt dus goedkoper en toch is dit slecht voor de economie. Waarom zou ik het vandaag kopen, binnenkort is het toch goedkoper.

 

Ik weet niet wat je probeert te vertellen, maar je spreekt jezelf in je bijdrage behoorlijk tegen.

 

Bij inflatie wordt alles duurder, niet goedkoper.

Verder zeg je dat mensen meer verdienen en dat de lonen bevroren zijn.

 

Feit is dat er op dit moment deflatie is, geen inflatie.

 

Terug naar het onderwerp,

 

Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deflatie... in sommige landen wordt er beweerd dat dit het geval is... maar ik vraag het me echt wel af.

Door de lagere olieprijs is energie goedkoper geworden, en omdat dat vee uitmaakt in het geheel, heb je deflatie. Voedingsmiddelen worden flink duurder, ook andere consumentenproducten worden zeker niet goedkoper...

Nog even wachten, als de olie ipv de $43 die hij nu kost, naar $60 of meer gaat stijgen heb je behoorlijk wat inflatie....  als ze dan dezelfde normen blijven gebruiken uiteraard.

 

Als producten te duur worden koop je ze niet meer, of veel minder dan voorheen... of je koopt ze in een land waar ze wel voordeliger zijn. Denk aan tanken over de grens, en het laten onderhouden van je auto in Duitsland ipv in Nederland.... en ga zo maar door... scheelt erg veel geld...

Goedkope werkkrachten houden producten "betaalbaar"...

 

Ik denk dat de toren inderdaad gebouwd zal moeten worden door goedkope werkkrachten... anders krijg je dat ding nooit van de grond!

Ik ben benieuwd hoe het wordt!

Misschien kan IJzerbout de bouw opvolgen door ons regelmatig te voorzien van wat foto's hoe het vordert....  als hij dichtbij kan / mag komen uiteraard... want dat zou wel eens verboden kunnen zijn.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De torens van deze wereld zijn hoger groter duurder en eigenlijk helemaal geen uitdaging meer voor de ingenieurs.

Het zit erop of eraan en het mag wat kosten.

 

Of het door een stel slaven of door vrije handwerkslieden gebouwd wordt is behoorlijk irrelevant.

 

Het is de vraag of het een geschikt woon en werkmodel is met een trap looptijd van een a twee uur naar boven.

 

Ja wie was dat ook weer die eigenlijk de Hoogbouw mogelijk maakte?

Juist OTIS elevators.

 

Een fysieke gewaarwording van waar je bent op de wereld of op welke verdieping is zoals het door drugs opgeroepen beeld in de film trainspotting.

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden hierboven weer heel wat drogredenen ten berde gebracht om het eigen (politieke) gelijk te bevestigen.

 

Maar ondertussen gaat die hoge toren voor menigeen ter plekke werk in inkomen opleveren. Dat lijken me feiten waar niet aan te tornen valt. De rest is perceptie. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een bal gezeik over een toren.

als mensen iets posten om leuke info te geven.

en dat daar dan een paar mensen zo nodig over moeten zeiken wat niet relevant, hou dan je opmerking voor je.

noemen ze ook wel topic vervuiling...

 

 

 

nou ik vindt het gaaf dat ze het gaan doen, ik vindt het behoorlijk knap dat ze het kunnen bouwen.

 

ik zou wel eens willen weten haar die gasten allemaal tegen aanlopen.

het is wel de grens opzoeken hoor.

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt vast weer een erg mooie toren. Zou hem graag in het echt zien.

Is hij zinnig?

Interessant om in dit verband deze schitterende film eens te bekijken met waanzinnig mooie beelden , o.a. van de Burj Khalifa.

Mooie objecten voor IS-waanzinnigen en aanverwanten?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderne slavernij... tja....  niemand is verplicht om voor een bepaald bedrag te gaan werken zeg ik altijd.

Vind je het te weinig voor wat jij denkt waard te zijn, neem je het werk niet aan ... 

 

Althans bij ons in Nederland denken uitkeringsinstanties daar heel anders over.

De beslisboom zal in landen zonde dergelijke instanties en/of minimumloon niet veel anders zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van 1.000 meter hoogte wel een mooi zicht op de omgeving.

Ik ben benieuwd of er zich wolken gaan vormen rond de spits.

 

Ik heb vaak op de Tafelberg staan genieten van het uitzicht over Kaapstad,die berg is ook 1.000 meter hoog.

Zou je op de top goede DVB-T ontvangst hebben , en van hoever zou je kunnen ontvangen ??

En ivm satelliet , stel dat je daar op de top een draaibare schotel zet ,

hoeveel graden zou je dieper (H/H) kunnen kijken t.o.v. schotel op de grond ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet zoveel verder, de doorsnede van de aarde is ruim 12.000 km, die ene extra kilometer gaat je niet veel verder laten kijken.

 

De tv zender Lopik is 350 meter hoog en heeft een optische horizon van slechts 67 km.

 

Bij een hoogte van 1.000 meter zal de optische horizon ongeveer 110 km bedragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam er ergens in het midden geen Fly-In Macdonald te zitten?

 

Nog even, en ze hoeven geen raketten meer te gebruiken, om satellieten in een omloopbaan te brengen.

Kan straks zo vanuit het balkon op de bovenste verdieping.

 

Achja een mooi bouwputje, levert straks weer een mooi programma op, op discovery 

 

 

En dat reisje naar de maan, was dat ook niet een prestige zaakje tussen Amerika en Rusland ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv zender Lopik is 350 meter hoog en heeft een optische horizon van slechts 67 km.

 

Bij een hoogte van 1.000 meter zal de optische horizon ongeveer 110 km bedragen.

 

We zijn al in gesprek met Emaar. De bouwfirma en ons is een vergunning in het vooruitzicht gesteld om een DVB-t zender en een DAB zender te kunnen gebruiken op de top van het gebouw. Er worden daar speciale ruimtes zoals een utility-room met een 10 kV aansluiting en speciale ducts voor de antennekabels. Voor DVB-t kunnen we met 100 kW uitzenden en voor DAB+ 10 kW.

Wel moeten we aan uiterst strenge brandvoorschriften voldoen.

 

De hoogte is nog niet bekend, we gaan ervan uit dat het duidelijk meer dan 1000 mtr. boven het maaiveld is.

We schatten de radio horizon op minstens 250 km. Daarmee kunnen we de gehele UAE en gedeeltes van Qatar, Bahrain en Iran afdekken. Zo kunnen we alle andere UHF zenders afgeschakeld worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...