Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten

Al eerder vermeld, "deredactie.be", ook in app vorm te bekijken, kan niet op tegen TT.

Meestal alleen een "krantenkop", de app van de NOS is wel volwaardig, volledige artikelen met af en toe filmpje er bij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al eerder vermeld, "deredactie.be", ook in app vorm te bekijken, kan niet op tegen TT.

Meestal alleen een "krantenkop", de app van de NOS is wel volwaardig, volledige artikelen met af en toe filmpje er bij.

Net even gekeken en is inderdaad overzichtelijk, had deze morgen nog geen nieuwsberichten  gehoord over deze olympische nacht nu weet ik het een beetje. THX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gekeken en is inderdaad overzichtelijk, had deze morgen nog geen nieuwsberichten  gehoord over deze olympische nacht nu weet ik het een beetje. THX

 

Dank U voor de bloemen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik gebruik teletext ook dagelijks...   en zou het niet willen missen.

Sinds 16 november heeft de zender Tagesschau 24 overigens ook zijn eigen teletext (videotext) gekregen....  dat bewijst toch ook dat het medium nog springlevend is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de café's staat(stond) die TXT ook steeds op de voetbaluitslagen. Canal+ te duur. En uitslagen , 6 à 8 per blad en worden live aangepast.

'k Volg nu initiatie smartphone en zo'n ding kan nogal veel ,die gratis zijn interesseren mij't meest. En dan zie je  ouderen met een tablet ,dames steken dat in saccoche ,waar ik dat moet stekken weet ik niet.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Volg nu initiatie smartphone en zo'n ding kan nogal veel ,die gratis zijn interesseren mij't meest. En dan zie je  ouderen met een tablet ,dames steken dat in saccoche ,waar ik dat moet stekken weet ik niet.

 

Ehhhh.....huh...? :confused:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender van de Vlamingen stelt niets meer. Geen programma-gegevens meer, niets.

Midden in de nacht ga ik niet de telefoon bekijken of de computer opstarten. Wat hebben ze daar te verbergen bij de ooit BRT en BRTN die garant stonden voor kwaliteit.

 

Dan maar de ene naar de andere wielerronde uitzenden. Lijkt wel een sportzender geworden. Beetje teveel van het goede.

Dan het tweede net, de hele dag maar een powerpoint presentatie van 20 pagina's met 4 items die voorzien zijn 4 of 5 regels.

 

Goed gedaan Vlaamse regering, u heeft de publieke omroep van Vlaanderen kapot gemaakt.

 

 

Ik vrees dat het voor Nederland niet veel anders is met Sander Dekker aan de knoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT ach wat stellen die nog voor, alles draait daar rond een soort van nieuwsdienst die meer aanleunt bij propaganda en verre van neutraal.

Daarna hun sportuitzendingen, waar ze waarschijnlijk drie kwart of meer van hun jaarlijks budget mee doorjagen.

De rest van hun "fantastische" programma's kopen ze aan bij bevriende productiehuizen, voor een vrienden prijsje.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT ach wat stellen die nog voor, alles draait daar rond een soort van nieuwsdienst die meer aanleunt bij propaganda en verre van neutraal.

Daarna hun sportuitzendingen, waar ze waarschijnlijk drie kwart of meer van hun jaarlijks budget mee doorjagen.

De rest van hun "fantastische" programma's kopen ze aan bij bevriende productiehuizen, voor een vrienden prijsje.

 

Sorry maar ik zou je graag uitdagen deze bewering met feiten te staven. Ik kijk met zeer grote regelmaat naar Canvas en merk dat men op nieuwsgebied (ik spreek daarbij primair van internationaal nieuws omdat de Belgische nationale zaken mij door gebrek aan kennis hierover minder boeien) zij ver vooruit zijn op onze nieuwsgaring. Zowel qua tijdsbestek (veel eerder dan wij) als qua objectiviteit (veel vaker van alle kanten belicht in plaats van alleen belicht vanuit het officiële standpunt van onze overheid.

 

Maar om on topic te blijven: ik ben ook niet iemand die een smartphone heeft of gebruiken kan (te slechte ogen daarvoor) en heb evenmin mijn computer de hele avond meelopen dus van programma informatie of actueel Vlaams nieuws blijf ik sinds het verdwijnen van teletekst geheel verstoken.

 

Ik begrijp de mensen die spreken van "waarom dubbelop?" maar daarbij vraag ik me wel af waarom dat nu ineens zo actueel is terwijl we al een halve eeuw lang de radio programma's van de middengolf op FM dupliceren en daar nooit een haan naar kraaide. En waarom die radioprogramma's dan niet alleen via DAB, later DAB+  worden uitgezonden maar tevens dan ook weer via dvb-t en bij veel kabelaars zelfs tussen de tv kanalen in. Ik heb het gevoel dat er maar al te vaak dingen gezegd worden om het gelijk halen of om dingen die wringen recht te praten. Juist oudere mensen waarvan we er zoals bekend vele van hebben vinden het moeilijk om met nieuwe technieken om te gaan zeker wanneer deze veel meer kennis vereisen dat het huidige afstemmen op een radio of tv zender en laten ze nu juist die ouderen als eersten te grazen nemen! Als het voor de jeugd allemaal zo vanzelfsprekend is, waarom dan niet de FM frequentie van 3FM aan Radio 5 Nostalgia gegeven en de jeugd naar hun mobieltjes verwezen? 't Is maar een voorbeeld, maar ik denk echt dat het keihard zijn naar elkaar veel meer een rol speelt dan het eerlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wat is er mis om de afstandsbediening van de televisie te kunnen gebruiken? Helemaal niets.

 

De BRT, BRTN en VRT zijn voor mij zenders uit de voltooid verleden tijd geworden.

 

 

En oud? Vorige week is Kirk Douglas de respectabele leeftijd van 100-jaar geworden. Betekent dat we hem nu ook maar moeten afschaffen?

 

 

Het eeuwige gezeur en geneuzel over jong en oud. Stop er eens mee. En dan wordt de groep er tussen zo vaak en zo vaak niet eens genoemd.

Alsof die niet bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Toch is pagina 303 nog te zien. Al dan niet actueel !0928210208Satfeeds-DX.jpg.7fdf90f8b0e81768c250768a223a82ba.jpg0928210213Satfeeds-DX.jpg.59935b2ead687e94d53a7c752ec2cccf.jpg0928210216Satfeeds-DX.jpg.187f1c4f3db1b717ca3e1ad6f4222ba9.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...