Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten


is teletekst niet de bron van datum en juiste uur op de ontvanger? dat was in alle geval zo op DVDrecorders. Eén van de rdenen waarom ze kanaal  aanhouden?

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stopt echt hoor op 1 juni, alle gezeur is overbodig, beter is uitkijken naar een alternatief.

Inderdaad en ik kreeg hier op de lijst al enkele nuttige tips, wordt natuurlijk beetje aanpassen aan situatie en vooral er leren mee omgaan, want ik ben niet iemand die op dat punt met alles "mee" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is teletekst niet de bron van datum en juiste uur op de ontvanger? dat was in alle geval zo op DVDrecorders. Eén van de rdenen waarom ze kanaal  aanhouden?

Ja, bij Technisat kan je aangeven van welke zender je die gegevens wil halen...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste jaren ging het al mis op VRT Teletekst, keek je bij 101 en ze verwezen je naar bijv. 186, stond er heel iets anders en het bedoelde ontbrak totaal.

 

Als ze nog meer willen/moeten bezuinigen, dan dat 3e net weg.

-  's morgens op één doorgifte van een radiozender, ofwel "kijkradio". Pas om 13.00 u. beginnen ze pas echt.

-  Cavas, drie vierde van de tijd een "rolkrant" zo als de Vlamingen dat noemen.

-  Ketnet stopt 's avonds al vroeg.

 

Voeg laatste twee weer bij elkaar en ze sparen bandbreedte uit op kabel, satelliet en landzenders.

Nu is NL misschien al niet ideaal, maar de VRT, lijkt wel uit een ontwikkelingsland te komen.

Dan staat Turkije er beter voor, alleen al op sat. rond de 400 zenders, landelijk en lokaal, van de laatste zijn er heel veel,

maar niet allen op sat.

 

Of dit ook je meug is, dat is wel weer een ander verhaal.

Hier zijn er te veel die ervan willen leven, hebben die niet genoeg stekker er uit. En nog van die zaken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word gewoon ziek van meldingen onder mijn neus te krijgen dat Teletekst stopt. Het is inderdaad iets uit het analoge tijdperk, maar zijn er alternatieven? Zeker niet bij de VRT hè jongens.

Typisch weer iets voor dat apenland hier.

Echt geen zin om mijn zetel gaan vol te leggen met smartphones, tablets en wat weet ik nog.

Tegenwoordig moet men ik weet niet wat doen om dingen te bereiken wat vroeger met een simpele druk op een afstandsbediening mogelijk was.

 

Het is voor die hoge pieten blijkbaar héél moeilijk te begrijpen dat er nog héééééél veel mensen zijn die in hun zetel tv willen kijken en niet willen computeren. Zeker niet als je dat al de hele dag op je werk al moet doen. :mad:  Teletekst en die dingen faalde nooit of te nimmer. Kan van al dat smart geneuzel niet gezegd worden.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst eigenlijk nooit iets gevonden.

Ruim 20 jaar geleden had je geen kind aan iemand die op je tv met tt mocht rondneuzen.

 

Ik heb het altijd een traag medium gevonden. Dat ik nu vooral gebruik als ondertiteling voor buitenlandse zenders.

Met name bij de SRF is het wel handig als dialect in Duits wordt ondertiteld.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst eigenlijk nooit iets gevonden.

Ruim 20 jaar geleden had je geen kind aan iemand die op je tv met tt mocht rondneuzen.

 

Ik heb het altijd een traag medium gevonden. Dat ik nu vooral gebruik als ondertiteling voor buitenlandse zenders.

Met name bij de SRF is het wel handig als dialect in Duits wordt ondertiteld.

 

Het ligt er natuurlijk aan wat je van de info vindt die op TXT wordt aangeboden. Maar snel even het weerbericht checken, het regionaal nieuws, voetbaluitslagen, (dit tussen haakjes omdat de gemiddelde EPG dit even snel en uitgebreider doet: programma-overzicht). Geen enkele app, of ander medium die me die info zo snel kan weergeven dan TXT. Tenminste als ik 's avonds op de bank voor m'n tv zit.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien het feit, dat in de avonduren de redactie van TT al naar huis was, en de stagiair van dienst de berichten van de telex zat over te typen, kan ik mij toch echt snellere media voorstellen.

 

Op internet zijn er betere sites met actueel nieuws.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op internet zijn er betere sites met actueel nieuws.

 

Echter niet bereikbaar voor RaveMaus die na een dag hard werken 's avonds uitgeput op de bank voor de buis zit:

 Tenminste als ik 's avonds op de bank voor m'n tv zit. 

aangepast door Prawo
  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net zoals er een teletekst decoder in tv's zit, heb je tegenwoordig tv's die ook toegang tot de nieuwsbronnen op internet hebben.

Vanuit dezelfde luie stoel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals er een teletekst decoder in tv's zit, heb je tegenwoordig tv's die ook toegang tot de nieuwsbronnen op internet hebben.

Vanuit dezelfde luie stoel.

Smart tv LG47LA6208 heeft deze mogelijkheden, maar kan er voorlopig nog niet mee overweg, heb nog 7 dagen om te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...