Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Signaal is toch wel enkele % omlaag gegaan hier, van 96% op vtm HD naar een 91% onder andere.

Wat de kwaliteit is weet ik niet, problemen zullen er hier niet door ontstaan op mijn E85.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Turkije is de SNR (kwaliteit) met 7%!! gezakt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er toch zeker van dat er met dit regenachtige weer multytenne bij sommige problemen gaat vertonen met dit mindere signaal.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We praten over een verslechtering van de S/N met 0,3 dB.

 

Op basis van dit gegeven jal je van goede huize moeten komen om te kunnen spreken van een "minder" signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk naar mijn Vu solo 4k is het gezakt met een 5 a 6% wat ik op het scherm zie ik weet niet of dat het signaal is of de kwaliteit?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Multytenne Twin (klein vierkant schoteltje met 4 koppen in een grote doos en twee TV aansluitingen). Eerst was het er een met maar 1 tv aansluiting, de dubbele kop heb ikzelf vervangen. Met de enkele kop, geïnstalleerd door een installateur, hadden we perfect beeld behalve bij slecht weer storing op bijvoorbeeld BBC, maar bleven de NL zenders het ook met slecht weer wel doen. Sinds ik de dubbele kop heb opgehangen was die situatie omgedraaid, BBC ook bij heel slecht weer wel ontvangst, NL regelmatig blokkerig of geen signaal. De schotel zelf is daarbij niet verdraaid dus de kop zou kennelijk een iets andere stand moeten hebben. Sinds eergisteren is het beduidend slechter geworden, BBC en NL, zelfs als van hier af tot de horizon geen wolkje te zien is. Ik kom vast van goeden huize, @Moderator, 0.3dB is hier echt merkbaar. Als er een heel goede schotelrichter omgeving Amsterdam meeleest, ajb een PM sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mastje beetje kantelen richting Oosten misschien? Sprietje weet precies hoeveel.

 

Al met al is er dus minder signaal gemeten. Ik vind dat echt een kwalijke zaak alsmede het zenderaanbod. Teveel muziekzenders en teveel kinderzenders. Uiteraard is dat subjectief.

 

Bij CanalDigitaal moeten ze kijken wat de kabelaars hebben en dat minimaal gelijkwaardig aanbieden. De rest is pure bonus. Daarnaast ervoor zorgen dat er met een Multytenne formaal schotel al makkelijk gekeken kan worden zoals in Engeland met die ovaaltjes.Op de hobby mensen na zoals velen hier zijn kopen consumenten liever simpel en klein dan ingewikkeld en groot.

Gaan ze meer klanten mee trekken dan het huidige model van verkoop wat betreft zenderaanbod en hardware. Echt armoe troef gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een Multytenne Twin  Sinds eergisteren is het beduidend slechter geworden, BBC en NL, zelfs als van hier af tot de horizon geen wolkje te zien is. Ik kom vast van goeden huize, @Moderator, 0.3dB is hier echt merkbaar.

De BBC heeft niets veranderd, maar daarover zeg je dat die ook sinds eergisteren beduidend slechter is geworden?

 

Ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de kwaliteit is gedaald met 5 a 7% en dat zul je pas goed merken bij slecht weer.

En dat klopt hoor ik woon in t zuide echt zuide op moment is t hier echt bar weer onweer rege normaal nooit probs nu wel

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het weer in het zuiden is op dit moment ook extreem, er is vandaag in sommige delen van Limburg 50 -60 mm regen gevallen, een hoeveelheid die normaal in geheel juni valt.

In Arcen viel in korte tijd die50 mm. in een keer.

Deze week viel zelfs mijn 18 GHz straalverbinding een keer uit tijdens een bui, dat was nog nooit voorgekomen.

En bij mijn buren zag ik ARD en ZDF net zo hard uitvallen.

 

Dus om nu te stellen dat dit alles door de simboolrate verandering komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lag er ook alles even uit, alle satellieten die ik tot mijn beschikking heb.

Extreem weer is het hier dus heeeel veel regen en onweer, het komt met bakken uit de hemel hier in het zuiden.

Toch ben ik blij verrast ik heb maar heel even uitval gehad.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had maandagavond, voor de verandering, tijdens hevige bui al even uitval, maar met dergelijke hoosbuien is dat niet verwonderlijk. Vandaag geen uitval, maar hier was het niet zo erg, afwachten op de volgende bui.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook het idee dat het beeld scherper is

Omdat de tv met een scart moet worden aangesloten worden van de HD zenders weer SD zenders gemaakt. Toch verbeeld ik me ook dat de wijziging van de symbol rate van 27.500 naar 29.900 een iets scherper beeld oplevert... Ik dacht eerst: dat verbeeld ik me maar, maar nu ik dit lees?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...