Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Vanmiddag inderdaad problemen met de zenders die naar SR 29.900 zijn gegaan. Lees ook hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/353470-af-en-toe-npo-1-3-spontaan-verdwenen/

Dit gebeurde herhaaldelijk tijdens de finale dames tennis in Roland Garros. Ik heb de wedstrijd toen maar via Eurosport bekeken. Die had nergens last van.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze reacties, ik zal ze proberen in volgorde van info te voorzien:

 

@Eduard07, ja de schotel heeft vrij zicht, als ik de baan van de schotel volg dan zit er absoluut niets tussen. Geen boom, geen gebouw, geen mast.... misschien een paar mugjes

@astro iris, ik heb even gekeken bij Eurosport1 HD en toen bij zenderinformatie. Dat vertelt me dit: Frequentie 1219000, Symbolrate 29900000. Ik weet niet waar ik die 12109H zou moeten zien of opzoeken (sorry). In ieder geval ook op deze zender geen beeld.

@ Sprietje, ik las het inderdaad maar het is nu nog zo..... ook eurosport houdt zich goed versopt.

 

Dacht een beetje goed spul aangeschaft te hebben.... pfff Wat een drama.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de mensen die in de afgelopen dagen problemen hadden met ontvangst van de Nederlandse zenders, en die hopelijk intussen zijn opgelost, vraag ik me nog wel af hoe het de komende maanden zal gaan met mensen die een schotel alleen tijdens de vakantie met de caravan gebruiken.

 

Zij zullen pas tijdens de vakantie gaan proberen om Astra 3 signaal te zoeken en dit doen al draaiende aan een schotel waarbij de ontvanger op 1 van de NL-zenders staat ingesteld waarbij de symbol rate is veranderd en ze dus helemaal geen signaal zullen ontvangen..

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag inderdaad problemen met de zenders die naar SR 29.900 zijn gegaan. Lees ook hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/353470-af-en-toe-npo-1-3-spontaan-verdwenen/

Dit gebeurde herhaaldelijk tijdens de finale dames tennis in Roland Garros. Ik heb de wedstrijd toen maar via Eurosport bekeken. Die had nergens last van.

Heb ik ook gemerkt maar had ook geen signaal op de transponders van Astra 3 die niet aangepast werden, Astra 1 en Astra 2 hadden geen last. Op de buienradar zag ik wel zwaar onweer boven Luxemburg dus misschien werd de uplink verstoord.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astro Iris, Ik kan daar nu even niet bij dus daar kijk ik bij eerste gelegenheid even naar. Dank.

 

Ik ehb sinds mijn laatst post jullie berichtgeving gevolgd. Fijn dat er mensen zijn die willen helpen. Ik heb de schotel proberen uit te richten (kwestie van op de knop drukken volgens Selfsat). Eerst Astra 2. Duurde heel eventjes maar toen was de sateliet gelocked. Tuner aangepast voor 28.5 en zenders gezocht. Tot mijn verbazing waren hier een aantal zenders die wel beeld gaven. (ca 8.5 -9.8 db). Wat een bizarre ontdekking was is dat het beeld gesoord raakt als ik van bakboord naar stuurboord liep (van links naar rechts dus). Hee dacht ik heeft dat met de skew te maken? De schotel kijkt nu nagenoeg recht vooruit op de boot. Kan dat? Is dat zo gevoelig? De schotel heeft een autoskew functie maar geen tracking systeem.

 

Ok, de volgende stap wa om te proberen de "oude" settings van voor deze schotel / decoder terug te krijgen. Boel (schotel en tuner) afgesteld op Astra 1 en laten zoeken. Boel kanalen gevonden. Dus er is  naar mijn mening wel contact met de satelliet. Echter, geen beeld. Ook niet op de Nederlandse zenders.

 

Spul weer teruggebouwd naar Astra 3 (zwaar werk zo'n druk op de knop) en tot mijn verbazing zie ik wel signaal. Bouwt een beetje langzaam op: 2,5 - 3,6 - 6,8 - 8,1 - 9,2 db maar beeld blijft zwart. 

In een eerder draadje op dit forum of dat van openPli leerde ik dat dat zou kunnen liggen aan de kaartactivatie. OK. Naar website van CD om kaart te heractiveren. Geen oplossing.

 

Nu staat het beestje al geruime tijd na te denken over updates openPli dit voorhanden zouden zijn. Zwaar beroerde internetverbinding hier in Stavoren. Enfin, ik laat hem maar rustig reutelen en zie morgenochtend wel of ie er doorheen is gekomen.

 

Mocht er nog iemand wakker zijn en naar aanleiding van bovenstaande een ideekrijgen....... plz geef een reactie. Ik zal vin mijn kant in ieder geval een update geven.

 

Trustuh!

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen allemaal,

Ik heb het aan de pruttel gekregen. Het viel me op dat ik, ondanks dat er wel signaal was, geen beeld verscheen (zie vorige post). Ik heb toen de smartcard van CD verwijderd en een zenderscan laten draaien. Tot mijn verbazing was er op sommige zenders wel beeld. Het leek er dus op dat de smartcard een "dingetje" had. Ik heb deze geheractiveerd en ..... voila, beeld. Stabiel en goed. 

Bedankt allemaal voor het meedenken en wellicht tot een volgende keer.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Tonskidutch,

Dat ben ik met je eens. CD verdient over het algemeen niet de schoonheidsprijs voor de klantvriendelijke opstelling en wijze van werken. Daarom is het goed te weten dat dit platform er is met mensen die bereid zijn een beginner als ik te helpen als er een probleem opduikt.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AdriO,

 

 

Wat een bizarre ontdekking was is dat het beeld gesoord raakt als ik van bakboord naar stuurboord liep (van links naar rechts dus). Hee dacht ik heeft dat met de skew te maken? De schotel kijkt nu nagenoeg recht vooruit op de boot. Kan dat? Is dat zo gevoelig?

 

De skew is zeker gevoelig, maar ook het uitrichten van de schotel.

 

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord :

 

 

De schotel heeft een autoskew functie maar geen tracking systeem.

 

Vaak wordt na het vinden van de sat positie het zoeksysteem handmatig uitgeschakeld, wanneer dit het geval is zal de selfsat niet meer bij tunen.

 

Dit kan bij een camper al problemen geven, laat staan een boot, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, daar ben ik weer.....

Het lijkt er toch op dat de Astra 3 satelliet een draak van een ding is om op uit te richten. Wat een gedoe. Zijn jullie het daarmee eens of niet?

Vandaag na weer een stukkie varen liggen we heel anders ten opzichte van de satelliet positie als in de voorgaande dagen. Moest ik in de voorgaande dagen mijn lompe gewicht in de strijd gooien aan stuurboord van de boot om beeld te hebben, vandaag wil het ding totaal geen beeld geven via Astra 3. Op een gegeven moment was de schotel gelocked maar beeld... ho maar. Niks, nada, niente, nop niet.

 

De boot ligt nagenoeg stil en de schotel heeft vrij uitzicht. Schotel uitgezet en weer geprobeerd. Nu op de Astra 2. Bzzz, bzzz, lock, klaar. Ik weet uiteraard dat er een graad of vijf verschil zit in de positie maar ook voor de Astra 3 is er vrij veld om hem op te pikken. Ben nu zenders aan het zoeken voor de Astra 2 zodat we toch iets kunnen zien vanavond. Dan maar even geen CD zenders.

 

Ik begrijp er werkelijke helemaal niets van. Waarom de 2 wel en de 3 niet? Als het aan de bewegingen van de boot zou liggen dan zou die de 2 toch ook niet doen?

 

De selfsat snipe pro max heeft een auto update functie us als er iets gewijzigd zou zijn moet ie dat automatisch binnen krijgen. Is er iets veranderd dat jullie weten (behalve dan dat bitrate gedoe)?

 

Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft voor me. Bedankt alvast.

 

Groet,

 

Adri

 

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard 07.... nope, helemaal niets.

Toen ik een full scan had gedaan (bij gelockte Astra 3) kreeg ik alleen maar een paar onduidelijke buitelandse zenders. Tsjechish of Pools of zo. Ik verstond er geen klap van dus daar was ik niet naar op zoek.

 

Na een paar keer een fastscan lukte die wel en zag ik de zenderlijst van CD weer terug. Echter, geen beeld of geluid. Alles op 0,0 db.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

 

Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)

Vu+ Duo2 met openPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...