Ga naar inhoud


canal digital in Belgie


Robbe11

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de ander krijgt zwart wegens geoblock van een ongewenst IPadres.

Deze groep heeft dan een satelliet abo op een buitenlands adres dan krijg je inderdaad een geoblock van CD op het iptv gebeuren, veel mensen hebben zich hier overgeschreven naar hun huis adres in het buitenland en hebben er nu spijt van omdat er daarna ineens een geoblock op het iptv content was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast satellitetv

Raar want ik kreeg een abonnement met contract en ik woon in België en heb een Belgische bankrekening. Waarom liet Canal digitaal dat dan toe? Heb al meer dan een jaar een abonnement vanuit België ik bedoel dan wel een satelliet abonnement, geen IP. Heb zelfs eens gebeld naar de klantendienst maar niemand maakte daar een probleem van, ze wensten me zelf veel kijkplezier in België! De Canal Digitaal APP gebruik ik ook dagelijks, in België, geen probleem.

 

Waarom zou Canal digitaal klanten weigeren die ervoor betalen willen? (250 euro/jaar) 

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zoals ik eerder al zei. Als Belg kan je enkel op het aanbod Bomvol abonneren als je een Nederlands adres hebt. Net nog even nagevraagd bij de chat van Canal Digitaal. Ze weigeren dus wel klanten die ervoor willen betalen. Wie zoals satellitetv een CD-abonnement heeft, kan wél via de app kijken, omdat het nu eenmaal bij het sat abonnement hoort.

 

 

Schermopname (6).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, pollegazon zei:

Dus zoals ik eerder al zei. Als Belg kan je enkel op het aanbod Bomvol abonneren als je een Nederlands adres hebt. Net nog even nagevraagd bij de chat van Canal Digitaal. Ze weigeren dus wel klanten die ervoor willen betalen. Wie zoals satellitetv een CD-abonnement heeft, kan wél via de app kijken, omdat het nu eenmaal bij het sat abonnement hoort.

Dank voor de backup ik begon al te denken dat ik in de lucht aan het schrijven was, en zo moeilijk is het allemaal niet te begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Dank voor de backup ik begon al te denken dat ik in de lucht aan het schrijven was, en zo moeilijk is het allemaal niet te begrijpen.

Moeilijk niet inderdaad, maar het wordt wel ingewikkeld als twee verschillende discussies naast elkaar lopen. Satelliet abonnement in België en je kan ook online kijken, zonder Nederlands adres. Zonder satelliet abonnement en geen Nederlands adres kan je niet online kijken. Satelliet abonnement buiten België en Nederland en geen Nederlands adres kan je niet online kijken en dat is dus jouw situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Penthe zei:

En dat van vele vele anderen, er kijken bij CD meer mensen buiten de grenzen dan erbinnen.

we onderscheiden enkele gebruikers

1 - de halfjaarlijkse overwinteraars hebben meestal een rekening en adres in NL of BE waar ze dus wel een abo kunnen nemen

2 - die zich echter duurzaam heeft gevestigd in Espanja etc en zich uitgeschreven heeft ( NL of BE) krijgen geen abo

3 - tussen NL en BE is er de betaling per SEPA mogelijk en dus geen probleem

 

2 - > dan moet je zoon of dochter een kaartje voor jou op adres in NL of BE nemen.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wanderer zei:

klopt niet, met een NL bankrekening kun je gewoon een abbo hebben bij CD, CD kan nl alleen van een NL rekening incasso doen en niet van een niet-NL rekening....

Ook fout hier buren die een sat abo op hun vaste adres hebben bij CD met een Spaanse bankrekening, gaat gewoon goed. Ze hebben namelijk geen Nederlandse bankrekening ik ook niet trouwens.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, wanderer zei:

klopt niet, met een NL bankrekening kun je gewoon een abbo hebben bij CD, CD kan nl alleen van een NL rekening incasso doen en niet van een niet-NL rekening....

 

En om een Nederlandse bankrekening te openen als buitenlander moet je in Nederland woonachtig zijn, dus een vast adres hebben.

 

Bankrekening openen in Nederland door buitenlander – Voorwaarden

Alle Nederlandse banken stellen als voorwaarde dat je in Nederland woont en staat ingeschreven bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Ook moet je een Nederlands identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning hebben. Heb je geen verblijfadres in Nederland of sta je niet ingeschreven bij de gemeente? Dan kun je dus geen Nederlandse bankrekening openen. Hetzelfde geldt wanneer je geen geldige identiteitspapieren hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, pollegazon zei:

En om een Nederlandse bankrekening te openen als buitenlander moet je in Nederland woonachtig zijn, dus een vast adres hebben.

Werkelijk?

 

Ik heb in 3 Europese landen een bankrekening.

In 2 van de 3 landen ben ik een buitenlander, en heb ik geen vast adres.

 

ING en ABN/Amro geven onder voorwaarden ook aan niet ingezetenen een rekening.

https://www.bankenvergelijking.nl/blog/kun-je-een-nederlandse-bankrekening-openen-als-je-in-het-buitenland-woont/

 

En..

 

Recht op een basisbankrekening

Heeft u een bankrekening nodig in uw eigen land of in een ander EU-land?

Als u wettig in een EU-land woont, heeft u het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.

Bron

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je alle door jou gegeven links ook helemaal gelezen hebt.

 

Bij BRON staat bijvoorbeeld "indien je niet in het EU land woont, moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Maw de aanvraag moet gemotiveerd zijn."

 

Zoals het voorbeeld aangeeft. Sandor woont in Slovenië, maar werkt in Hongarije. Dan is het handig dat hij ook in Hongarije een basis bankrekening heeft. In dat geval kan het uiteraard wél.

 

Maar dit alles heeft al niks meer met CD in België te maken. Tenzij dat je dus niet omwille van een CD-abonnement zomaar als Belg een Nederlandse bankrekening kunt openen. Wat ook niet hoeft, want het reguliere sat abonnement kan je wél in België afsluiten.

 

Ik had het enkel over het vol of bomvol abonnement zonder het bijhorende sat abonnement.

 

 

aangepast door pollegazon
Verduidelijking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Allemaal wat ondoorzichtig en vooral moeilijke regelgevingen. Ofwel mag je de zenders ontvangen, ofwel niet. Punt aan de lijn. Ik ontvang ze WEL maar dan VIA SATELLIET met een officieel

ABONNEMENT vakantie Flex 6 en ik kijk in Belgie. Ik vind het sowieso censuur waarom Nederland geen Belgische zenders "mag" ontvangen en Belgie geen Nederlandse zenders "mag" ontvangen! We spreken dezelfde taal en we zijn buurlanden! In Belgie vooral een politiek spel om de Vlaamse commerciële zenders geen concurrentie te bezorgen door ook RTL4 op de kabel te plaatsen. Dit zal dus nooit gaan gebeuren dus satelliet tv is de oplossing. 

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Satellitetv,

Als ze nou eens de Vlamingen RTL4578 zouden geven en de Walen hun CLUB RTL, PLUG RTL EN RTL TVI.

Want met de Franstalige RTL zenders zijn wij Vlamingen niet veel, maar het zal er inderdaad nooit van komen!

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...